Sinä joka tiiraat

kaukoputkella

jos olet vieläpä tiiraillut vuosikymmeniä taivasta, oletko koskaan nähnyt taivaalla mitään joka ei ole ollut mitään maapallolla tuntemaasi/näkemäsi kaltaista? Eli ufoja tms?

12

1794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alksdjlökas

      Valitettavasti ei ole koskaan näkynyt mitään taivalla, vaikka monesti olen yksin ollut ja toivonut edes jotain seuraa.

    • tiirailija_

      aikoinaan noin kymmenen vuotta tähtitaivasta putkella ja ilmankin tähyilleenä, en nähnyt mitään kummallista. Enkä sen jälkeenkään ole nähnyt vähemmän aktiivisesti tiirailleena.

    • skymanni

      reilun vuoden olen kaukoputkella katsellut ja paljain silmin kauemmin ja kummallisinta mitä olen nähnyt ovat kolmen satelliitin ryppäät ja vilkkuva satelliitti (luultavasti avaruusromua).

      Jatkamme etsintöjä.

    • Ei ole sattunnut vastaan mitään tuollaista, mutta vastahan tässä on noin 25 vuotta tiirailtu...

    • tiirailtu

      Eikä mitään erityisen outoa.

      lukuisia pimennyksiä
      bolideja, tähdenlentoparvia ja -myrsky
      useita komeettoja
      rakettilaukaisu Plesetskistä
      Bariumpilviä
      Pinatubon ruskot
      haloja, Iridiumeja, trombeja, revontulia
      Naapurin ilmavalvontavalonheittimiä
      laservalokeilashowuita (meniköhän monikko oikein)
      jääkidepilareita
      vihreitä välähdyksiä

    • Olin just lehdestä lukenut tappajameteoriiteista ja ilta tummentui, aurinko oli laskenut ja ruskea kajo, laskeneen auringon suunnalta luoteesta kaukoputkella etsin kirkkaita tähtiä ja Venusta, oli kuitenkin aika valoisaa. Sitten näin kiekkomaisen (pieni täplä) kohteen ja ihmettelein miten se voisi olla Venus, se lähti kuitenkin vaeltamaan lähitähteen nähden! Sydän alkoi tykyttämään. Venus ei silleen liiku. Meteoriitti ? Maata hipova tappajametoriitti!? Tuskin satelliitti. UFO ei kyllä tullut ensiksi mieleen, mutta määritelmän mukaan se oli kyllä nyt tuntematon lentävä kohde eli UFO.
      Vähitellen jotenkin alkoi selkenemään aatos, auringon suunnasta 30-40 astetta lenteen n. 40 km päässä on lentoasema ja tuulen suunta oli sopivasti pohjoiseen.. kyse olikin sieltä lähetetystä säähavaintopallosta, joka korkealla luoteessa kuulsi vielä auringossa vaikka se mulle oli jo laskenut.

      Näin ajatuksin siitä UFOsta tuli mulle IFO.

    • jape

      ajelin autolla pimeällä maantiellä talvi-iltana, kunnes yhtä-äkkiä auton yli lensi jokin joka valaisi koko tienoon. Ilmiö kesti korkeintaan pari sekuntia ja kun hyppäsin autosta ulos, ei mitään merkkejä tapahtumasta. Mikähän on mahtanut olla kyseessä.

      • palleroinen

      • Koiran kanssa lenkillä
        palleroinen kirjoitti:

        tulipallo, bolidi.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Tulipallo

        ..näin eilen. Se oli sitten se. Kirkkaankeltainen ja liekihtävä. Sammui ennen kuin ehti maahan. Niitä olen nähnyt monena talvena. En oikein kyllä tykkää :(

        Nuorempana etsin innokkaasti ufoja taivaalta. En onneksi löytänyt ainuttakaan.

        Kerran näin kummasti poukkoilevia "pikkutähtiä". Naapuri ei nähnyt, mutta katsoi minua kummasti. Luultavasti piilolinssini kuivuivat päähän 8(


    • "en viitsi sanoa"

      kakarana olen kerran nähnyt... yleensä pidin tiirailusta kaukoputkella, mutta sillä kertaa olin metsässä ilmakiväärini kanssa, no mitä nyt lintuja sen sellasta ammuskelin... elettiin vuotta 1992, auringon pimennystä edeltävää kuukautta kesällä. Sitten näin kun käpyä yritin puusta ampua... taivaalla hyvin korkealla meni hitaasti koko matkan taivaan kantta... jotain puolensentin kokoisena taivaalla, en tiedä kokoa ja korkeutta mutta olin jo 16v. asti todella paljon tietoinen kaikesta mitä taivaalla voi näkyä. 8v. asti lukenut kaiken materiaalinki mitä oli saatavilla. Mua varmaan pidettiin seuraavana Galileona :)) Taivas oli pilvetön kuuma kesäpäivä. No ajattelin että ompa joku lintu vai mikä noin korkealla. Monesti lokkeja ja haukkoja tms. ampunu niin väistävät jos on onkin korkealla. Ihmettelin samalla et mikä lie... no eipä se väistelly mitään ja yhtäkkiä kohdallani se mutkitteli yläpuolellani, todella kummallisesti. Sitte tiesin ettei mikään tee näin, ei toimi noin tämän maan päällä ainakaan. lisäksi erotin ettei ollut siipiä, hiukka munan muotonen, pitkulaisempi ja titaanin harmaa matta, mutta valo auringosta heijasti silti sen pinnasta ja se jatkoi matkaa ja lopuksi en auringon takia nähny yhtään mitään. koko homma kesti 2-3min. en tiedä mikä se oli, eli en tunnistanut, tänäkään päivänä. luen todella paljon ja tekniikasta kiinnostunut, mutta ei, en tiedä.

      uskoo ken tahtoo... mä uskon silmiini ja nuorena tottakai toivoin että näkisin jotain sellasta. heh... luulin aina että pitäisin meteliä siitä asiasta, mitä näin, aluksi se oli ihan uskomatonta. mutta nyt kun kuuntelee ihmisten juttuja, ei sitä jaksa edes. musta tuntuu että vaikka on nähny, sitä jotku vakuuttaa ja vannottaa että on nähny. miksi turhaan, mulle se tieto riittää ja se siitä, mitä sitte, olkoot. huvittaa että siihen oikeastaan se kuun ym. tutkiminenkin loppui putken kanssa. en tiiä miksi, se tuntuu nytkin typerältä ajatukselta. miten joku viitsii... kai se oli se mikä mulle riitti. jokunnäkönen tietous.

      Nykyään minua kiinnostaa avaruusasioista vain tekniikka ja sen sellaset mitä nasa ym. puuhaa.

      • kjasdhkjh

        Roska silmässä yleensä heiluu puolelta toiselle, kun silmät heiluu PÄÄSSÄ. Sulla oli oravanpas**aa silmässä.


      • vikaa

        Vain idiootti ampuu viattomia lintuja ja haukkoja huviksensa!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      314
      3672
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      268
      2115
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      99
      1449
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1353
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      93
      1338
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1207
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1198
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1034
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1028
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      924
    Aihe