ajattelin tehdä pojallemme omatekoisia marjasoseita isot määrät ja pakastaa...mutta marjat ovat syksyn satoa ja ovat siis tällä hetkellä pakkasessa...voiko niitä enään uudestaan sosemuotoisena laittaa pilttipurkkiin ja pakkaseen? entä jos teen ne kiisselimäisksi, voiko kiisseliä pakastaa?
marjasoseiden pakastus
6
5033
Vastaukset
- äiti myös
jo kertaalleen sulatettuja marjoja tai mitään muutakaan ei saa enää pakastaa uudelleen! pöpöt villiintyy ja kasvaa vauhdilla kun tuote sulatetaan toisen kerran! Kiisselin pakastusta en suosittele tämän takia myöskään kiisselin rakenne muuttuu pakastuksen myötä!
- itseasiassa
jos pakastetut tuotteet kuumennetaan, ne voi pakastaa uudelleen, esim. pakastettu jauheliha ruskistetaan, sen voi pakastaa uudelleen, samoin marjat, jos keitetään, voi uudelleen pakastaa.
- marjasoseita
Itse teen niin pienen satsin kerrallaan (3pv jääkaapissa), että eipä tarvitse pakastaa ja säilyypähän nekin vähät vitamiinit. Mielestäni marjasosekiisseli tulee niin nopeasti, että suurempi vaiva minusta olisi pakastamisessa.
- ukkeli
pakastaa,muttei kannata koska marjojen maku kärsii.
Saattaapa siinä pöpötkin päästä pesimään,tosin ne kyllä kuolee pakkasessa.- Sid
Pakastaminen ei tapa ruokamyrkytyksiä aiheuttavia bakteereita. Pakastimessa mikrobit voivat "lamaantua", mutta innostuvat kyllä kasvamaan uudestaan sulatettaessa, jos niitä on ruokaan päässyt.
- sori
Sid kirjoitti:
Pakastaminen ei tapa ruokamyrkytyksiä aiheuttavia bakteereita. Pakastimessa mikrobit voivat "lamaantua", mutta innostuvat kyllä kasvamaan uudestaan sulatettaessa, jos niitä on ruokaan päässyt.
Totta puhut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62915
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79680- 39636
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm36631- 87561
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante110535- 38482
- 41481
- 71457