POROKORVAUKSET

Risoo poromiehiä?????

Näin kirjoittaa tänää 17 1 -06 LapinKansa.
Kun nykyisisn poeomies voi saada jopa ainoastaan kaksinkertaisenkorvauksen kisurastaan veromnmaksajien kukkarosta, porosta joka on vaikka jäänyt autonruhjomaksi, sen korvaukse ensin vak. yhtiöiltä. Viety vaikka sitten tunturiin jossa siihen on tullut se "PEDONMERKKI" ja siten tulee ainoastaan se kaksinkertainen peto-korvaus siitä? Entä sitten, kun lihat kuivataan ja myydään turisteille 50 € kilo, niin jopas jotakin. Tulee raskaaksi se poronhoito poromiehelle yhdenkin poron vaivan-näöstä-
Poromiesten elintaso laskee lehden mukaan niin paljon että poromiehet joutuisivat jopa tekemään työtäkin elääkseen!
Oispa tämä satua tai unta! Mukka kehdenmukaan se on totta ja sen voi lukea myös täältä netin juttupalstoista! LapinKansa on " PERÄPOHJOLAN JA LAPIN VÄESTÖN SITOUTUMATON ÄÄNENKANNATTAJA"
Joten sen sanoma on totuus meille, myös meile porottomile joiden autot ovat ruhjoutneet porojen vuoksi, koska niitä "laidunnetaan" maanteillä vartioimatta a laiminlyödään lainssädätöä!!

12

992

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höpinät pois

Oletko muka joku HÄNKHÄ JOONAS!

• Poroporvari

Kyllä sitä joskus mekin aina käymme aidalla merkkaamassa vasat ! Ja työtä se on sekin! Vaika ei uskoisi.

• Rehellisesti tienaava

Ette silti viitsi itse elättää karjaanne. Se olisi sitä oikeaa työtä kun tekisitte heinää poroillenne. Noh...mitäpä te työstä tietäsitte. Rahat vaan pois ja meno jatkuu. Ja kateellisuudesta on turha vinkuakkaan. Köyhiähän te viestien perusteella olette.

• Poroporvari
        Rehellisesti tienaava kirjoitti:

Ette silti viitsi itse elättää karjaanne. Se olisi sitä oikeaa työtä kun tekisitte heinää poroillenne. Noh...mitäpä te työstä tietäsitte. Rahat vaan pois ja meno jatkuu. Ja kateellisuudesta on turha vinkuakkaan. Köyhiähän te viestien perusteella olette.

TYötä se on suopungilla poron kiinnisaaminenkin, Sinusta ei oliisi edes siihenkään!

• Työtäkö
        Poroporvari kirjoitti:

TYötä se on suopungilla poron kiinnisaaminenkin, Sinusta ei oliisi edes siihenkään!

Kyllä minusta kuule siihen olis aika keposesti. Käynhän ruumiillisessa työssä ympäri vuoden 8 tuntia päiväsä. Te teette sitä "työtä" pari kuukautta vuodessa ja sen jälkeen heiniä tielle ja korvauksia nostamaan. Kyllä se kolarin syyllinen on aina poro ja silti auton omistaja maksaa. Häpeäisit käyttää hyväksi minunkin rahoja.

• Poroporvaro
        Työtäkö kirjoitti:

Kyllä minusta kuule siihen olis aika keposesti. Käynhän ruumiillisessa työssä ympäri vuoden 8 tuntia päiväsä. Te teette sitä "työtä" pari kuukautta vuodessa ja sen jälkeen heiniä tielle ja korvauksia nostamaan. Kyllä se kolarin syyllinen on aina poro ja silti auton omistaja maksaa. Häpeäisit käyttää hyväksi minunkin rahoja.

Poromies ei häpeä mitään! Se tekee rehellistä työtä päivästä toiseen! Läpi vuoden , kesää talvea! Pyhää arkea!
        Ja nyt juntit turvat tukkoon ennenkuin ne tukitaan !

• Kitisijä
        Poroporvaro kirjoitti:

Poromies ei häpeä mitään! Se tekee rehellistä työtä päivästä toiseen! Läpi vuoden , kesää talvea! Pyhää arkea!
        Ja nyt juntit turvat tukkoon ennenkuin ne tukitaan !

sataprosenttisen varmasti yhdestäkään poromiehestä ei ole tukkimaan minun turpaani. tulen sen kyllä todistamaan jos vain haluat.

• Poroporvari
        Kitisijä kirjoitti:

sataprosenttisen varmasti yhdestäkään poromiehestä ei ole tukkimaan minun turpaani. tulen sen kyllä todistamaan jos vain haluat.

Otsikossa kaikki!

• mutta et pysty
        Poroporvari kirjoitti:

Otsikossa kaikki!

Näin se vaan on

• Porotzhenkko

Poronhoito kaupungeissa tulisi kieltää ko tasa-arvolainkin mukaa! Huomaa; Kemi ja Tornoi ovat myös kaupunkeja ja laki kieltää sielä poron laiduntamisen kaupunkien alueilla, samoin on tasa-arvolain mukaan kohdeltava jokista kaupunkia, miim Kemijärveä ja Tovaniemeäki! Kohta Sodasnkylästäki tulee kaupunki joten poronhoito kuuluu vain niile joille se on tarkoitettu, "Lappalaislle", mutta ei mm. Junantuomille harrastelijaryhmille, ja viran tai tomenhaltijoille joita meillä eteläisessä lapissa riittää, niille ns. "Lappilaisile"!

• Jarmo Laitinen

Joo pa jo...o

• viir4

joku idiootti osti multa noin 50 poroa ja vielä vei minun poromerkin. on se vain ihmeellistä kun minua sairaana käytettiin niin hyväksi. ottaa päähän kun veivät minun porot..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4536
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      2079
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      160
      1470
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      165
      1458
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      1442
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      256
      1242
    7. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      194
      1164
    8. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      203
      1112
    9. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      1027
    10. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      62