heips! Olen tässä miettinyt paastoa.. Olen jostain lukenut, että suolistossa voi olla vaikkapa 13-vuotiaana syöty suklaapatukka! Ajattelin siis puhdistautua, mutta tietoni on kovin vähäistä. Olisiko kellään täällä kokemusta / edes tietoa paastosta? Millainen, kuinka pitkä tms.. Eikös luontaistuotekaupoista saa ihan sellaisen paastopaketin, johon kuuluu mehuja yms. Ilmeisesti suolihuuhtelu samaan syssyyn?
Paasto?
24
46842
Vastaukset
- Apollon
Kannattaa katsoa tätä viestiketjua sfnet.keskustelu.terveydessä:
http://tinyurl.com/ex8d8 - ou.jee
On kaikkein tehokkain mitä olen kokeillut puhdistamiseen. Jos olet ensikertalainen ei kannata pakottaa itseään esim. 10 päivän paastoon vaan totutella lyhemmillä jaksoilla.
Kokeile vaikka tätä ensin: 2 päivää keitetyillä vihanneksilla mausteina vain oliiviöljy ja sitruunan mehu, seuraavat 2 päivää hedelmiä, sitten 2 päivää mehulla,sen jälkeen siirry taas hedelmiin ja sitten keitettyihin vihanneksiin.
Jos kuitenkin haluat 10 päivän paaston niin kannattaa hakea terveyskaupasta sitruunamehupaasto opas. Siihen kuuluu sitruunat,vaahterapalmusiirappi ja cayenne pippuri. Aluksi tulee päänsärkyä ja heikkoutta kun toxiinit ja kuonat siirtyvät verenkiertoosi, huono olo ei siis johdu nälästä. Kestää 1-2 päivää. Suolihuuhtelu kannattaa tehdä ainakin kerran päivässä että saat myrkyt ulos ja ne eivät mene takaisin verenkiertoosi. Pusseja saa apteekista maksaa pari egee. Tää on siitä hyvä paasto että ei tullut näläntunnetta. 4-5 päivä psykologinen halu syödä kyllä tulee ja jos pääset sen yli niin sitten oikea paasto vasta alkaa ja on nautittava kokemus olo on pirteä ja energinen. Ei ole suositeltavaa paastota enempää kuin 14 päivää ilman lääkärin valvontaa. Paaston tärkein osa on paaston lopetus ja tarvitset 3 elimistön rakennuspäivää. Tulee ongelmia jos menet heti ahtamaan ja voi olla kivuliasta. Paastoon kannattaa tosiaan perehtyä hyvin ennen kuin aloittaa. Tuoremehuista kokemukseni on että ne alkavat käymään vatsassa ja haju voi olla karsea. Sitruunamehu on paras puhdistaja, kaupan paastomehut eivät valitettavasti ole tuoreita. Muutenkin suosittelen paaston harjoittelua. Yksi paasto tuskin puhdistaa kokonaan. Olisi hyvä paastota 2 kertaa vuodessa keväällä ja syksyllä loka marraskuussa. Vesipaastoa suositellaan vain ihmisille joilla on terve suolisto ja elimistö, sellaisia vain on harvassa. Kun olet käynyt läpi ensimmäisen paastosi todennäköisesti laitat elämäsi remonttiin sillä on sellainen vaikutus. Onnea matkaan..ou jee- Hyvä olo
Olen kahdeksatta päivää paastolla. Kaksi viikkoa on tavoite. Olen ollut aikaisemmin vesi/mehupaastolla, nyt otin mukaan vaahterapalmusiirappi-sitruunapaaston. En juo sitä paljoa, noin litran päivässä. Lisäksi yrttiteetä, joka puhdistaa munuaisia ym. ja vettä. Valmiit mehut ovat pahoja, olen ostanut yhdeksi vaihtoehdoksi A.Vogelin kasvisliemikuutioita.
Suolistohuuhtelun teen kerran päivässä. Kävin ensimmäisenä päivänä koneellisessa suolihuuhtelussa, joka on tehokas (35 e) ja menen myös paaston lopussa. Huuhtelun jälkeen palelee, muuten olo on hyvä.
Kunnon paastoon valmistautuminen on tärkeää ja se palkitsee paaston ensimmäisinä päivinä. En ole koskaan kokenut päänsärkyä, pientä voimattomuutta ensimmäisinä päivinä.
Kun teette omia mehuja, niin muistakaa, että kalorimäärä on oltava alle 400, muuten menee jo nälkäkuurille!! Biotta valmismehuissakin saattaa olla 70 kcl/dl, joten kannattaa olla tarkkana.
Hyvä keino on keittää kasviksia, laittaa ne pakastimeen ja juoda keitinliemi. Joskus soseutin mansikoita, lanttasin liemen ja laitoin marjalihan pakastimeen odottelemaan kiisselin keittoa.
Jos on oikein heikko olo, niin keitä ruokalusikallinen kaurahiutaleita litrassa vettä, siivilöi ja juo ns. kauralima.
Tässä jotain vinkkejä ja onnea matkaan! - jovain
Heippa kaikki paastoilevat. Nyt en löydä mistään ohjetta paljonko laitetaan siirappia ja paljonko sitruunan mehua tuohon Vaahtera-palmusiirappi paastojuomaan. Hyppysllinen Currya oli vaan mitkä määrät muuta?
- minä vaan
jovain kirjoitti:
Heippa kaikki paastoilevat. Nyt en löydä mistään ohjetta paljonko laitetaan siirappia ja paljonko sitruunan mehua tuohon Vaahtera-palmusiirappi paastojuomaan. Hyppysllinen Currya oli vaan mitkä määrät muuta?
ei currya vaan cayennepippuria, pitää vilun loitolla :)
- keventynyt olo
jovain kirjoitti:
Joku kyseli tuossa ohjetta sitruunamehupaastoon. Olen parhaillaan kyseisellä paastolla. Aloitin tämänkertaisen paastoni maaliskuun lopussa. Käytän vaahterapalmusiirappia sellaisessa suhteessa, että noin litraan vettä laitan reilut kaksi lusikallista siirappia (mittaan ihan normaalilla ruokalusikalla, eli kaadan siirappipönikästä lusikkaan ja sitten tyhjään vesikannuun); puristan siihen yhden sitruunan mehut ja ripaus cayannepippuria (jolla sanotaan olevan limaa suolistosta irrottava vaikutus, tai jotai sinnepäin)... ja sitten juomaan. Juon kyseistä juomaa 2-3 litraa päivässä... nyt kun paastoni on jatkunut kohta neljä viikkoa, alkaa tuon juoman maku yksinään vähän tökkiä (vaikka se hyvää ja raikasta onkin)... eli olen alkanut aina silloin tällöin juomaan jotain muutakin mehua (eli sellaista johon ei sokeria ole lisätty). Tämä vain sen takia, että saan jotain muutakin makua suuhuni.
Muuten paastoni edelläkerrotulla juomalla on sujunut hyvin. Nyt olen alkanut jo ajattelemaan paaston lopetusta... ja sitä millä se olisi parasta lopettaa. Kirjallisuudessa mainitaan MUSTIKAT, OMENA JA LIOTETUT LUUMUT. Onko jollain antaa hyvää vinkkiä siitä, millä olisi parasta katkaista noin 30-40 päivää kestänyt paasto? eLI MITEN LASKEUTUA PITKÄHKÖSTÄ PAASTOSTA normaaliin elämään.
Lisäksi haluaisin pysytellä tämän jälkeen mahdollisimman kasvisvoittoisessa ruuassa, jopa elävään ravintoon pitäytyvässä... ennen tätä olin lähes kaikkiruokainen...mitä nyt punainen liha oli pannassa (nivelvaivojen takia). Kaikki kommentit ja kokemukset tällaiseenkin muutokseen pääsemiseen ja siinä pysymiseen olisivat kivoja... jään kuulolle.
- paastoaja
nuo pussit suolat ja mehut saa noin 10 osaan paketin hinnasta, kun käy apteekista ostamassa suolihuuhtelupussin ja glaubersuolan, samoja biottan mehuja joita paketissa on, saa lähikaupasta, sillä erotuksella että joka päivälle voi valita mieleisensä mehun.
Paasto kannattaa aloittaa 3:n päivän mittaisena, kun kokemuskarttuu voi paastota pidempään, 5 päivää tai enemmän. Itse paastosin viimeksi vuosi sitten 8 päivää.
Se tunne kun palaa ruan ääreen? on ikävä kyllä ainutkertainen, eli ensimmäisen paaston jälkeen lähes euformia, toisella ja kolmannella kertaa? En tuntenut mitään maistaessani taas ruokaa.. mutta siis tärkeintä on alkukevennys ja paastonjälkeen kevyt aloitus. Muuten koko paastolla ei juuri ole merkitystä.
Noista suklaapatukoista sanoisin että kukkupuhetta, kyllä niitä kuonaaineita kertyy, muttei tosiaan noin konkreettisesti. Onpahan vain töhnää joka lähtee liikkeelle.
Sanovat että vasta 50v. korvilla tuota töhnää alkaa kertyä jos liikkuminen on vähäistä, normaali liikkuva ihminen kyllä saa suolensakin liikkeeseen ilman paastoa.
Jos paasto tuntuu pelottavalta, saman hyödyn saa irti kolmella kevyellä päivällä eli syö paljon kuitupitoisia vihanneksia, juureksia, marjoja ja hedelmiä.
Ja apteekista? Sieltä saa hyvät neuvot kaupanpäälle henkilökohtaisella opastuksella. Liki jokatoinen apteekin henkilökunnasta on kokeillut paastoa, sitä terveellistä se on :) - tiinuska
Olen paastonnut säännöllisesti keväisin ja syksyisin nyt jo n. 10v. Tuoremehu-tee-paastolla. Teen mehut itse, koska ne on paljon parempia, tuoreempia ja monipuolisempia. Mielikuvitus on vapaa kaupan hedelmä-vihannestiskillä. On muistettava vain laskea kaloreita, päivittäinen 400kcal annos ei saa ylittyä. Vihannesmehuja mieluummin kuin hedelmämehuja, mieluummin kyllä tasapuolisesti. Vihannesmehuista saa vahvan ravitun olon.
Perusteellinen suolihuuhtelu (apteekista tai luontaistuotekaupasta saa suolihuuhtelupusseja)aamuin illoin on mielestäni välttämätön, jollei halua paaston aikaista huonoa oloa, päänsärkyä, heikotusta. Se on ihan helppoa ja menee rutiinilla aamutoimissa. Erittäin tärkeää on hankinen valmistautuminen paastoon ennen paastoa. Paaston aika olisi hyvä olla norm elämän rytmissä, ettei sinä aikana olsi mitää ns erikoista ohjelmaa. Ja jos tekee raskasta ruumiillista työtä tai on säännöllinen lääkitys, paastoa pitää harkita tarkkaan ja keskustella lääkärin kanssa (joka asiaa ymmärtää). KAIKKEIN TÄRKEINTÄ on paaston oikea lopetus. Itse lopetan sen esin mustikoilla ja pikuhiljaa läysällä kaurapuurolla. Kaikki maistuu mahtavalle paaston jälkeen, mutta itsekuria on pidettävä.
Paaston ajan paras "opetus" on mielstäni joka kerta huomata mikä suuri ero on sillä, että - onko todella nälkä vai tekeekö sitä sittenkin vain mieli - ?
Paasto on ihan mulle ihan must, se kuuluu mun elämään niinkuin mikävaan muukin ihan välttämätön. Aloitin kokeneen naapurin opastuksella ja eka kerrat oli opetteleua ja ei ollenkaan niin kivoja. Aloitin muutamasta päivästä ja pikkuhiljaa siirryin viikon paastoon. Nykyisin paastoan 2vk kerrallaan, jos mahdollista. Lopetan juuri 11pv paastoa. Ollaan lähdössä lomalle n vk päästä, joten lopettaminen on syytä tehdä muutamaan päivää aiemmin, niin pääsee takaisin ns norm elämän rytmiin, elimistö sopeutuu paremmin.
Paastosta tulee mahtava olo, virkistyy, uudistuu ja kaikki tuntuu paremmalta. Muutama kilo lähtee ylimäärästen nesteiden mukana ja jo se nostaa itsetuntoa entisestään. Paaston jälkeen on hyvä taas tsempata itseään terveellisempään suuntaan.
Suosittelen kokemusta lämpimästi.. - katariina15
Aloitin tänään pureskelupaaston. Se on hieman (ainakin itselleni) helpompi kuin perinteinen mehupaasto. Mehupaastoista minulla on hyvät kokemukset sitruunamehupaastosta, jota voin lämpimästi suositella paastoajille. (Sitruunamehupaastosta löytyy kirja lt-kaupoista)
Vogelin mehut YAK...
Pureskelupaastossa syödään jonkin verran ja suolihuuhteluita ei tehdä. (Viimeksi itselläni suoli alkoi toimimaan muistaakseni neljännen päivän jälkeen aivan normaalisti.) Ja tärkeää on pureskella jokainen suupala kunnolla. (Tyyliin 100 kertaa...) Tarkoitukseni on paastota kaksi viikkoa tällä kertaa.
Laitan tässä esimerkki menyyn yhden päivän ohjelmasta.
aamiainen: pellavalima 1,5 dl
marjoja 2 dl
yrttiteetä
klo 10.00 yrttitee
lounas porkkanaraastetta 1rkl
sinimailasen ituja 1rkl
hapankaalia 1rkl
1 peruna (mielellään kuorineen keitetty) tai 1 dl luonnonriisiä
klo 14.00 yrttiteetä tai mehua
Päivällinen vihanneskeittoa 2dl, vähäsuolaista miedosti maustettua
Ilta mustikoita 1,5 dl
hienonnettu marjoineen
Tässäpä sitä herkutellaan...- Kokem jne.
Kyl vaan on paastossa suolihuuhtelu välttämätön!Kokemus sanoo näin. 2-3 vkoo on tullut paastottua 1x vuodessa putkeen. Paskat jää muuten suoleen kummitteleen, sieltähän ne ulos tulee huuhtelun myötä kun suoli huilaa!!!
Vogelin mehupaastolla on tullut oltua, hieman muunneltuna jatkettuna. Emäksisiä litkuja suosien, koska elimistö happamoituu paastotessa, ei hyvää mutta tekee kutaa.
Terveellistä tai ei. Olo kuitenkin parenee paaston edetessä. Nyt kokemuksen kartuttua 3-4 vkoo seuraavaksi - hmph.
Kokem jne. kirjoitti:
Kyl vaan on paastossa suolihuuhtelu välttämätön!Kokemus sanoo näin. 2-3 vkoo on tullut paastottua 1x vuodessa putkeen. Paskat jää muuten suoleen kummitteleen, sieltähän ne ulos tulee huuhtelun myötä kun suoli huilaa!!!
Vogelin mehupaastolla on tullut oltua, hieman muunneltuna jatkettuna. Emäksisiä litkuja suosien, koska elimistö happamoituu paastotessa, ei hyvää mutta tekee kutaa.
Terveellistä tai ei. Olo kuitenkin parenee paaston edetessä. Nyt kokemuksen kartuttua 3-4 vkoo seuraavaksiainakaan sellasessa paastossa missä minä olen. niitähän on kauhean monenlaisia. Itse sellasella ettei saa syödä maitotuotteita, eikä lihaa. Jätän kokonaan kaikki karkit pois kyllä, vaikkei olis pakko. Elikkäs syön 2 kertaa päivässä, ei liha- eikä maitotuotteita. käsittääkseni saisi syödä kalaa ja kanaa, mutta jätin itse nekin pois. :D
- Sitttis
hmph. kirjoitti:
ainakaan sellasessa paastossa missä minä olen. niitähän on kauhean monenlaisia. Itse sellasella ettei saa syödä maitotuotteita, eikä lihaa. Jätän kokonaan kaikki karkit pois kyllä, vaikkei olis pakko. Elikkäs syön 2 kertaa päivässä, ei liha- eikä maitotuotteita. käsittääkseni saisi syödä kalaa ja kanaa, mutta jätin itse nekin pois. :D
Moi! Tää oli mulle ihan uusi juttu. Olen aina ajatellut, että paasto tehdään aina pelkillä nesteillä tai korkeintaan keitoilla. Mutta miten tää toimii käytännössä? Syödäänkö 2 kertaa päivässä ihan älyttömän vähän? Miten nälkä pysyy pois? Jotenkin mulle tuo kuulostaa enemmän dieetiltä kuin paastolta.
- sennake
hmph. kirjoitti:
ainakaan sellasessa paastossa missä minä olen. niitähän on kauhean monenlaisia. Itse sellasella ettei saa syödä maitotuotteita, eikä lihaa. Jätän kokonaan kaikki karkit pois kyllä, vaikkei olis pakko. Elikkäs syön 2 kertaa päivässä, ei liha- eikä maitotuotteita. käsittääkseni saisi syödä kalaa ja kanaa, mutta jätin itse nekin pois. :D
Tuo on dieetti, EI mikään paasto!!!!!
- Suvikki74
Olen ensimmäistä päivää viettämässä 14 päivän paaston jälkeen.Olen paastonnut aikaisemmin kaksi kertaa, viikon ja kaksi. Suositus on 4-10 päivää ja hyvä, koska siitä eteenpäin ei ole ollut edes mielitekoja. Jos minulla olisi syömishäiriö, niin olisin ollut huolissani. Nyt kuitenkin mun lähtö BMI oli päälle 39, joten tämä on hyvä ponnahduslauta kolmanteen vaiheeseen.
Sain liikunnalla ja terveellä ruokavaliolla 5/06 lähtien syyskuun alkuun pois 7 cm, joista lipsuin 2cm takaisin. Kevennysviikko kadotti vyötäröltä sentin ja ensimmäinen viikko 3 cm. Toinen viikko 2cm. Olen siis 11cm hoikempi kuin puoli vuotta sitten! Söin aamulla hedelmämehun ja äsken liotetut luumut. Päivällä omenaraaste ja vihannesmehu. Iltapäivällä appelsiini-porkkanamehua, koska se ei muuten mene alas. Soijaitu-rasvanpolttokeittoa ja vihreää teetä illalla.
Voin paaston ajan valtavan hyvin ja pursuin energiaa. Vain kerran oli pää kipeä, se johtui liiasta kantamisesta kerralla, olin jännittänyt niskaa.
Jatkan kevyesti ainakin pari viikkoa aivan kasvislinjalla, pitempään jos pystyn. Tonnikalaa ja katkarapuja on jo ikävä! Siitä huolimatta otan uusiksi keväällä, että ehdin saada lihaskunnon hyväksi ennen kesää. Tavoitemitta uumalle alle 78cm, mitä olen ollut 19-vuotiaana.
Tsemppiä!- alkaja
itse haluaisin jonkun näköisen paaston tehdä, mutta en ole koskaan aikaisemmin ollut ja en tiedä niistä mitään.
voiko paaston aikana/onko suositeltavaa harrastaa liikuntaa/rankkaa fyysistä rasitusta? jaksaako?
laihtuuko paaston aikana ja onko se pysyvää?
onko paaston aikana tehtävä suolihuuhteluita, mitä ne ovat?= - Ilna
alkaja kirjoitti:
itse haluaisin jonkun näköisen paaston tehdä, mutta en ole koskaan aikaisemmin ollut ja en tiedä niistä mitään.
voiko paaston aikana/onko suositeltavaa harrastaa liikuntaa/rankkaa fyysistä rasitusta? jaksaako?
laihtuuko paaston aikana ja onko se pysyvää?
onko paaston aikana tehtävä suolihuuhteluita, mitä ne ovat?=Kaiken a ja o on paaston oikea ajoitus. Kerran päätin ryhtyä paastolle jouluähkyn jälkeen, epäonnistui heti, tuli nälkä. Loppukevät ja loppusyksy ovat olleet hyviä. Usein olo paastolle ryhtyessä on "turvonnut", ylimääräisiä kiloja kertynyt - ja onnistuminen on ollut aina paras. Silloin en ole kärsinyt nälästä juuri lainkaan. Itse opiskelen, joten ajankäyttö melko väljää - sopii paastoon. Kevyttä esim. toimistotyötä voi tehdä, mutta elämässä ei saisi olla stressiä paaston aikana eikä välittömästi sitä ennen. Kannattaa ensin rauhoittua ja sitten vasta paastolle.
Ravitsemusopillisesti ei kannata kikkailla, itse juon nesteitä sen mukaan kuin hyvältä tuntuu. Kuuntelen itseäni. Paaston kannalta olennaista ovat proteiinit, hiilihydraatit ja rasvat. Elimistö polttaa niitä kutakin eri järjestyksessä.
Kahvi kannattaa lopettaa esim. vkoa ennen. Olen aina nestepaastolla: kerran olin aluksi 3 päivää pelkällä vedellä, yleensä kuitenkin juon nesteitä oman voinnin mukaan:
AAMU(matala vp)
* höyryävää (luomu)kasvislientä (ennen käytin suolatonta, nyk. suolattua).
* Gefilus-mehua (heran kanssa - proteiinia) tai Gefilus-mustikka/vadelmamehukeittoa
VAPAASTI NAUTITTAVIA: pitkin päivää lähdevettä tai vihreää teetä (esim. Herbalife tai mikä tahansa). Minttutee raikastaa. Jos siltä tuntuu, otan lasin Gefilus-mehua ihan vapaasti tai ylipäätään mitä tahansa, vaikka kasvislientä.
LOUNASAIKAAN *kasvislientä *mehua
ILTA(ennen nukkumaan menoa)*lientä*mehua
HENGITYS voi muuttua pahanhajuiseksi ihan alkupäivinä, kieleen tulee paksumpaa valkoista bakteeripeitettä , se menee ohi, lima irtoaa nielustakin ja hengitys tulee raikkaan tuoksuiseksi. Harjaan kieltä hammasharjalla suuvedellä ja hengitys on taas raikas.
SUOLIHUUHTELU: en ole koskaan tehnyt, suoli puhdistuu muutenkin. Olen terv. huoltoalalla ja huuhtelusta ei ole terveelle ihmiselle mitään hyötyä, sairaat erikseen (divertikuliitti -umpipussit suolessa joissa ulostetta ym, mutta se ei parane suolihuuhtelulla).
NYT 3.s paastopäivä menossa. Hyvin on mennyt. Ekat kaksi päivää nukuin päivälläkin useita tunteja. Ekana päivänä päätä särki kovasti, mitä ei ole aikaisemmin tehnyt ja oli myös vähän nälkä. Kaikki helpottui toisen päivän iltana hyvin nukuttuani. Jaksoin tehdä tunnin kävelylenkin. Ja nyt olo on hyvä. Koululla normaalisti, juon kahvitauolla muiden kanssa vihreää teetä kuten normaalistikin enkä leuhki paastosta muille.
PAASTON MOTIIVIT: itsellä toisaalta kevyt, puhdas olo - toisaalta hengelliset motiivit. Paasto on täysin raamatullinen asia ja useilta uskovilta saa kokemuksia paastosta, jopa 40 pvän paastosta, jonka toteuttamiseen tarvitaan jo lääkärin lupa ja viisautta. Itselläni paasto kestää noin 5 päivää, 3 päivää on usein oma tavoite. Usein paastoa jatkaa pari päivää tavoitteen yli, kun on hyvä olo. Paaston myötä esim. usein ratkeaa jokin suuri rukousaihe, ja tulee pieniä ja suuria rukousvastauksia. Olen kokenut valtavaa siunausta ja johdatusta pitkään paaston jälkeenkin. Paaston aikana sisäiset prosessit käynnistyvät, torjuttuja tunteita pulpahtelee pintaan jopa unissa ja olo sen jälkeen selkeä ja tasapainoinen. - NKT
Ilna kirjoitti:
Kaiken a ja o on paaston oikea ajoitus. Kerran päätin ryhtyä paastolle jouluähkyn jälkeen, epäonnistui heti, tuli nälkä. Loppukevät ja loppusyksy ovat olleet hyviä. Usein olo paastolle ryhtyessä on "turvonnut", ylimääräisiä kiloja kertynyt - ja onnistuminen on ollut aina paras. Silloin en ole kärsinyt nälästä juuri lainkaan. Itse opiskelen, joten ajankäyttö melko väljää - sopii paastoon. Kevyttä esim. toimistotyötä voi tehdä, mutta elämässä ei saisi olla stressiä paaston aikana eikä välittömästi sitä ennen. Kannattaa ensin rauhoittua ja sitten vasta paastolle.
Ravitsemusopillisesti ei kannata kikkailla, itse juon nesteitä sen mukaan kuin hyvältä tuntuu. Kuuntelen itseäni. Paaston kannalta olennaista ovat proteiinit, hiilihydraatit ja rasvat. Elimistö polttaa niitä kutakin eri järjestyksessä.
Kahvi kannattaa lopettaa esim. vkoa ennen. Olen aina nestepaastolla: kerran olin aluksi 3 päivää pelkällä vedellä, yleensä kuitenkin juon nesteitä oman voinnin mukaan:
AAMU(matala vp)
* Gefilus-mehua (heran kanssa - proteiinia) tai Gefilus-mustikka/vadelmamehukeittoa
VAPAASTI NAUTITTAVIA: pitkin päivää lähdevettä tai vihreää teetä (esim. Herbalife tai mikä tahansa). Minttutee raikastaa. Jos siltä tuntuu, otan lasin Gefilus-mehua ihan vapaasti tai ylipäätään mitä tahansa, vaikka kasvislientä.
HENGITYS voi muuttua pahanhajuiseksi ihan alkupäivinä, kieleen tulee paksumpaa valkoista bakteeripeitettä , se menee ohi, lima irtoaa nielustakin ja hengitys tulee raikkaan tuoksuiseksi. Harjaan kieltä hammasharjalla suuvedellä ja hengitys on taas raikas.
SUOLIHUUHTELU: en ole koskaan tehnyt, suoli puhdistuu muutenkin. Olen terv. huoltoalalla ja huuhtelusta ei ole terveelle ihmiselle mitään hyötyä, sairaat erikseen (divertikuliitti -umpipussit suolessa joissa ulostetta ym, mutta se ei parane suolihuuhtelulla).
NYT 3.s paastopäivä menossa. Hyvin on mennyt. Ekat kaksi päivää nukuin päivälläkin useita tunteja. Ekana päivänä päätä särki kovasti, mitä ei ole aikaisemmin tehnyt ja oli myös vähän nälkä. Kaikki helpottui toisen päivän iltana hyvin nukuttuani. Jaksoin tehdä tunnin kävelylenkin. Ja nyt olo on hyvä. Koululla normaalisti, juon kahvitauolla muiden kanssa vihreää teetä kuten normaalistikin enkä leuhki paastosta muille.
PAASTON MOTIIVIT: itsellä toisaalta kevyt, puhdas olo - toisaalta hengelliset motiivit. Paasto on täysin raamatullinen asia ja useilta uskovilta saa kokemuksia paastosta, jopa 40 pvän paastosta, jonka toteuttamiseen tarvitaan jo lääkärin lupa ja viisautta. Itselläni paasto kestää noin 5 päivää, 3 päivää on usein oma tavoite. Usein paastoa jatkaa pari päivää tavoitteen yli, kun on hyvä olo. Paaston myötä esim. usein ratkeaa jokin suuri rukousaihe, ja tulee pieniä ja suuria rukousvastauksia. Olen kokenut valtavaa siunausta ja johdatusta pitkään paaston jälkeenkin. Paaston aikana sisäiset prosessit käynnistyvät, torjuttuja tunteita pulpahtelee pintaan jopa unissa ja olo sen jälkeen selkeä ja tasapainoinen.Olen paastonnut kaksi kertaa, kokeilun vuoksi ensimmäisen suolihuuhtelun kanssa sekä toisen kerran ilman... En tiedä onko siitä suolihuuhtelusta lääketieteellistä apua, mutta paaston onnistumisen kannalta todella tärkeä asia, maha saattaa tulla todella kipeäksi...
- Nimetön
NKT kirjoitti:
Olen paastonnut kaksi kertaa, kokeilun vuoksi ensimmäisen suolihuuhtelun kanssa sekä toisen kerran ilman... En tiedä onko siitä suolihuuhtelusta lääketieteellistä apua, mutta paaston onnistumisen kannalta todella tärkeä asia, maha saattaa tulla todella kipeäksi...
Kirjavaa on Herran seurakunta paastollakin. Ensiksi tuosta suolihuuhtelusta, suola nostaa verenpaineen ylös ja sitoo nesteitä.Kokeilin suolan kanssa ja ilman lopputulos mielummin ilman. En huomannut mitään eroa.Join itse kaksi litraa paastojuomaa päivässä ja illalla lämmikkeeksi teetä mitä tahansa. Kahvin suurkäyttäjälle tulee varmasti päänsärkyä.Paaston aikana ei tietenkään kahvia.Eka kerralla käytin hedelmistä tehtyjä sekotuksia (tehosekottimella) lasillinen tai pari päivässä. Toisella kerralla ei mitään ja mielestäni jälkimäinen parempi.Viluun voi juoda kupillisen teetä ja laittaa villapaidan päälle.Yöt nukuin hyvin.Kävelin tunnin reippaan (hiki)lenkin joka ilta.Tätä suosittelen kaikille ehdottomasti joilla on oma järki tallella. Ja kun joku viittasi Raamattuun tällä paastolla niin uskon kuitenkin että Henkinen Kehitys ja kasvu lähtee varmasti siitä kun huomaat kuinka sitä (raamattua)on käytetty ihmisten alistamiseen ja nöyryyttämiseen. Minun Jumalani on rakastava jumala jne.Paastokokemukseni itseni ja ystävieni kommentien mukaan on vaahterapalmusiirapin kera, muuta en ole kokeillutkaan.Kyllä tämä on myös ihmisen itsekurin kannalta varmasti hyvä.Sano Reiska
- konkari...
Ilna kirjoitti:
Kaiken a ja o on paaston oikea ajoitus. Kerran päätin ryhtyä paastolle jouluähkyn jälkeen, epäonnistui heti, tuli nälkä. Loppukevät ja loppusyksy ovat olleet hyviä. Usein olo paastolle ryhtyessä on "turvonnut", ylimääräisiä kiloja kertynyt - ja onnistuminen on ollut aina paras. Silloin en ole kärsinyt nälästä juuri lainkaan. Itse opiskelen, joten ajankäyttö melko väljää - sopii paastoon. Kevyttä esim. toimistotyötä voi tehdä, mutta elämässä ei saisi olla stressiä paaston aikana eikä välittömästi sitä ennen. Kannattaa ensin rauhoittua ja sitten vasta paastolle.
AAMU(matala vp)
PAASTON MOTIIVIT: itsellä toisaalta kevyt, puhdas olo - toisaalta hengelliset motiivit. Paasto on täysin raamatullinen asia ja useilta uskovilta saa kokemuksia paastosta, jopa 40 pvän paastosta, jonka toteuttamiseen tarvitaan jo lääkärin lupa ja viisautta. Itselläni paasto kestää noin 5 päivää, 3 päivää on usein oma tavoite. Usein paastoa jatkaa pari päivää tavoitteen yli, kun on hyvä olo. Paaston myötä esim. usein ratkeaa jokin suuri rukousaihe, ja tulee pieniä ja suuria rukousvastauksia. Olen kokenut valtavaa siunausta ja johdatusta pitkään paaston jälkeenkin. Paaston aikana sisäiset prosessit käynnistyvät, torjuttuja tunteita pulpahtelee pintaan jopa unissa ja olo sen jälkeen selkeä ja tasapainoinen.Menossa seitsemäs mehudieettiviikko. Eilen otin glauber-suolaa, jolla sain suolenmutkista irtoamaan sellaisia ulostepalloja. Myös 8 päivää sitten otin glaubersuolatyhjennyksen ja jo silloin helpotti.
Suolihuuhtelu menossa joka päivä vähintään puolella litralla.
Mikä se sellainen "umpipussit suolessa" juttu oikein on?
Ikää minulla 62 vuotta ja paastonnut näin pitkään viimeksi vuonna 1989 jolloin pudotin myös mehupaastolla 26 kiloa.
Nyt on mennyt 13 kiloa ja kun menee vielä 14. kg niin voin sanoa olevani taas normaalipainoinen.
- juur näin
paastoaminen on täyttä humpuukia se ei lääketieteellisesti ns toksiineja poista..laihtua siinä kyllä voi on nimittäin fakta
- Juuna
Öh, vai ei mitään myrkkyjä poistu....
Onkohan asianomainen olenkaan itse kokeillut paastoa?
Itselläni on vahva kokemus siitä, että kaikenlainen paha olo ja tunkkaisuus väheni paaston aikana, ja etenkin suolihuuhteluiden jälkeen olo oli kuin uudestisyntyneellä.
Ja sekö mitä me ulostamme ei siis vai ole mitään myrkyllistä?
Itseltäni irtosi hämmästyttäviä määriä vihreänmustaa vanhaa ulostetta ja kummallisia raskaita hiutaleita kaikenlaista p**kaa vielä 11. paastopäivänä. Kaikn kaikkiaan sitä tuli kilokaupalla - ja mitään en ollut syönyt moneen moneen päivään!
Olen jopa kuullut eräästä tarinasta, jossa useamman kerran paastonnut henkilö ulosti eräässä paastossansa puoli mukillista elohopeaa. Kyseinen henkilö kertoi vuosikymmeniä aiemmin lapsuudessaan käyttäneensä elohopeapitoisia lääkkeitä. - jaaginen
Juuna kirjoitti:
Öh, vai ei mitään myrkkyjä poistu....
Onkohan asianomainen olenkaan itse kokeillut paastoa?
Itselläni on vahva kokemus siitä, että kaikenlainen paha olo ja tunkkaisuus väheni paaston aikana, ja etenkin suolihuuhteluiden jälkeen olo oli kuin uudestisyntyneellä.
Ja sekö mitä me ulostamme ei siis vai ole mitään myrkyllistä?
Itseltäni irtosi hämmästyttäviä määriä vihreänmustaa vanhaa ulostetta ja kummallisia raskaita hiutaleita kaikenlaista p**kaa vielä 11. paastopäivänä. Kaikn kaikkiaan sitä tuli kilokaupalla - ja mitään en ollut syönyt moneen moneen päivään!
Olen jopa kuullut eräästä tarinasta, jossa useamman kerran paastonnut henkilö ulosti eräässä paastossansa puoli mukillista elohopeaa. Kyseinen henkilö kertoi vuosikymmeniä aiemmin lapsuudessaan käyttäneensä elohopeapitoisia lääkkeitä.Paskapuhetta. tuollaisesta määrästä elohopeaa kaveri olisi kuollut aikapäivää sitten.
- lkjhgfghjkljhg
jaaginen kirjoitti:
Paskapuhetta. tuollaisesta määrästä elohopeaa kaveri olisi kuollut aikapäivää sitten.
http://www.madalbal.fi/fi/MadalBal/Lemon Detox -sitruunamehupaasto/Juoman valmistus/
- Kriya
Paaston hyödylliset vaikutukset voi saada nopeamminkin. Intialainen lääketiede ayurveda ja useat joogakoulukunnat suosittelevat ainakin kerran vuodessa kehon täydellistä puhdistamista shankha prakshalana kriya -nimisen menetelmän avulla. Lyhyesti sanottuna siinä juodaan isotonista (suolapitoisuus sama kuin kehossa) lämmintä suolavettä, joka ei imeydy kehoon (ei vesi eikä suola!) vaan kulkee koko ruuansulatuselimistön läpi ja poistuu luonnollista tietä. Ja mukana tulee kaikkea suoleen jäänyttä kuonaa - lopulta pelkkää vettä. Netistä voi löytää tarkat ohjeet, joita oikeasti kannattaa noudattaa (tiedän kokemuksesta)! Suolaveden juomisen lisäksi menetelmään kuuluu tiettyjä jooga-asanoita (eli "joogaliikkeitä"), valmistautumista keventämällä ruokavaliota sekä paastoamalla lyhyesti ennen puhdistautumista. Suosittelen! Ja hieman varoittelenkin. :) Ohjeita tulee noudattaa hyvin tarkasti. Vaikeinta tässä on se lämpimän suolaveden juominen ilman että oksentaa - mikä sekin on tosin hyödyllistä ja puhdistaa vatsaa. Tässä yksi linkki:
http://www.rainbowbody.net/Purity/Kriya.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2134312
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.212329Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1062195Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek341839- 1811614
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut271521Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1111283Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2201235- 391202
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1331170