Takinkäännön käyttöohje

Mikko-Bernhard

Täällä meuhkaavista Tarja Halosen kannattajarippeistä irtoaa jos jonkinmoisia mielipideilmaisuja. Nämä demaritaustaan lukeutuvat "älyköt" näyttävät tietävän kaiken ns takinkäännöstä.

Nämä hirtehisen huumorin omaavat tarjafanit ovat sitä mieltä, että kun keskustalla ei ole oma ehdokas mukana presidentinvaalin toisella kierroksella, niin ehdottomasti keskustan kannattajan tulee antaa äänensä Tarja Haloselle.

Nämä tarjafanit eivät kunnioita sitä, että jokaisellla äänestäjällä on oikeus äänestää ehdokasta jonka parhaaksi katsoo. Heidän mielestään keskustan kannattaja, joka liputtaa esim Sauli Niinistön puolesta on takinkääntäjän parhaimmistoa.

Takinkäännöksi väitetään myös sitä jos keskustan kannattaja uskaltaa julkisesti asettua ehdokas Tarja Halosta vastaan. Tarjafanien pieneen ajatusmailmaan sopii vain ja ainoastaan, omat mielihalut ja leikkikalut sekä usko omaan erinomaisuuteen.

11

455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähän.

Kyllä niitä mitä moninaisimpia mielipiteitä irtoaa, on irronnut ja tulee varmaan irtoamaankin myös muilta kuin demareilta.
      Muistelen niitä sinultakin irronneen.

Onnittelut muuten sinulle Vanhsen kolmannesta sijasta, se on parempi kuin neljäs sija.
      Kannatti satsata niin paljon rahaa;-)

• Olet Mikko väärässä ja paha sanoa, mutta se ei ole ensimmäinen eikä varmaan viimeinenkään kerta.

Asiassa on olennaista nimittäin se, että Keskusta on tehnyt Kokoomuksen kanssa ns. porvariyhteistyösopimuksen. Se tarkoittaa, että toimitaan sen ehdokkaan puolesta, joka pääsee toiselle kierrokselle näistä sopimuskumppaneista. Se tarkoittaa myös sitä, että eei kiinnitetä lainkaan huomiota siihen, mitä mielipiteitä toinen sopimuskumppaniehdokas edustaa. Mennään laput silmillä, säkki päässä ja saamutetuin lyhdyin taistoon. Kepun puolella ei kuitenkaan tiedetä enää minkä asioiden puolesta tässä ollaan mukana. Ollaan vain mukana tukemassa Niinistöä.

Itse en voisi tukea ehdokasta, joka on avoimen EU-myönteinen, avoimen Nato-myönteinen, edustaa avoimesti talousliberalistisia näkemyksiä jne., jos en itse kannattaisi näitä samoja asioita. Minulle jää siten äänestäjänä valta päättää asioiden mukaan se, äänestänkö Niinistöä vai Halosta.

Oiva Härkönen on osunut täällä naulankantaan tässä mielessä. Hänelle on erittäin vastenmielistä äänestää niin Halosta kuin Niinistöäkin. Kummankaan edustamat asiat eivät kelpaa. Oiva on tosin joskun taannoin sanonut, että Halonen voi hänen puolestaan jatkaa presidenttinä, koska Vanhasta tarvitaan tärkeämmässä tehtävässä eli pääministerinä. Koklipin toista pääpukaria Oiva ei kai tämän edustman politiikan vuoksi ole voinut sietää lainkaan. Tämä Oivan näkemys on linjakas. Siinä määräävät asiat eikä jokin laput silmillä tehty sopimus. Sopimus on ilmeisesti tehty Kepun puolella erittäin vahvasti uskoen, että Niinsitöstä ja Vanhasesta vain Vanahsella on mahdollisuus päästä toiselle kierrokselle. Tämäkin tuli siis vähän niin kuin yllättäen ja pyytämättä.

Tällainen sitoutuminen jonkin toisen puolen henkilön taakse on aivan eri luokan asia kuin äänestää asiapohjalta vapaasti sitä ehdokasta, joka parhaiten vastaa omia näkemyksiä. Jos kuunteli Vanhasen puheita ensimmäisellä kierroksella, hän oli useinmiten samaa mieltä Halosen kanssa mutta eri mieltä Niinistön kanssa. Useinkin Vanhanen totesi, että tässä olen samaa mieltä presidentin kanssa ja että minun hallitukseni (Kepu-SDP) teki sellaisia ja sellaisia ratkaisuja, joita Niinistö pyrki moittimaan.

Onnea vaan valitsemallanne tiellä. Eli jos olet EU:ta vastaan, äänestä EU:n suurta kannattajaa. Jos olet Natoa vastaan, äänestä Natoon liitymisen kannattajaa. Hyvin menee, mutta menköön.

• demareitten kamppanjassa??

"...Se tarkoittaa, että toimitaan sen ehdokkaan puolesta, joka pääsee toiselle kierrokselle näistä sopimuskumppaneista. Se tarkoittaa myös sitä, että eei kiinnitetä lainkaan huomiota siihen, mitä mielipiteitä toinen sopimuskumppaniehdokas edustaa. Mennään laput silmillä, säkki päässä ja saamutetuin lyhdyin taistoon. Kepun puolella ei kuitenkaan tiedetä enää minkä asioiden puolesta tässä ollaan mukana....."

• demari?

Mielipidepankki onkin näemmä puhdas demari,joka yrittää täällä hajottaa tätä kokoomuksen ja kepun
        sopimaa yhteistoimintaa vaalien toisella kierroksella.

• demareitten kamppanjassa?? kirjoitti:

"...Se tarkoittaa, että toimitaan sen ehdokkaan puolesta, joka pääsee toiselle kierrokselle näistä sopimuskumppaneista. Se tarkoittaa myös sitä, että eei kiinnitetä lainkaan huomiota siihen, mitä mielipiteitä toinen sopimuskumppaniehdokas edustaa. Mennään laput silmillä, säkki päässä ja saamutetuin lyhdyin taistoon. Kepun puolella ei kuitenkaan tiedetä enää minkä asioiden puolesta tässä ollaan mukana....."

Jos Vasemmistoliitto edustaa täysin erilaista poliittista näkemystä kuin Halonen, niin sitten he menevät laput silmillä. Minusta tuntuu, että Vasemmistoliitto on ryhmittynyt Halosen taakse asiaperustein. Heillä ei edes ollut omaa ehdokasta, vaan he katsoivat Halosen edustavan ilmeisesti paremmin heidänkin poliittista linjaansa kuin oma ehdokas. Ehkä Vasemmsitoliitto alkaa nähdä Halosen politiikan niin hyvänä, että sitä pitää kannattaa alusta lähtien.

Ero on siinä, että jo ensimmäisellä kierroksella huomasi, etteivät keput oikein lämmenneet Niinistön esittämille asioille. Päinvastoin Niinistöä solvattiin kovastikin, jos hän arvosteli Vanhasta.

• demari? kirjoitti:

Mielipidepankki onkin näemmä puhdas demari,joka yrittää täällä hajottaa tätä kokoomuksen ja kepun
        sopimaa yhteistoimintaa vaalien toisella kierroksella.

Sinulla on omintakeinen tapa kysyä. Ei se tosin ihan harvinainen tapa ole. Kysyt ja sitten kärsimättömänä vastaat heti itse.

En minä mitään yhteistoimintaa pyri hajottamaan. Oikeastaan olen mielissäni siitä. Se taas johtuu siitä, että olen pitkään vastustanut Keskustan politiikkaa. Ja tässä sopimuksessa näen asian niin, että Kepu kaivaa siinä vimmalle omaa hautaansa. Mieluumminhan minä tässä puuhassa olisin lapion varressa Kepua avittamassa.

Sen sijaan kirjoitukseni voi nähdä kyllä siltä kannalta, että ne Kekustaa äänestäneet, jotka tuntevat Kepun jälleen kerran pettäneet heidät, tulisivat järkiinsä ja siirtyisivät kannattamaan sellaisia puoleuita ja ehdokkaita, jotka pysyvät linjassaan tai muuttavat sitä vain perustellusti. Kepuhan näyttää muuttavan mielipiteitään nyt jo melkein päivittäin sen mukaan, mikä on kulloinkin opprtunistisinta.

Olenko demari? Se on tässä sivuseikka, mikä minä olen. Jos haluat minua jostain syystä poliittisesti luonnehtia, se on silloin opportunistisen ja maan edun kannalta vahingollisen kepupolitiikan vastustaja ja ehkä lyhyesti kepuvastustaja.

• suuresti

punikki sossua harmittaa, kun keskustalla on rehellinen suoraselkä!

Osoitit ja paljastit jutullasi omat juuresi; pysy vain niissä ja nauti punapää sossua Tarjaa a'la carte Holkerin opastuksella.

• tee vain
        Mielipidepankki kirjoitti:

Sinulla on omintakeinen tapa kysyä. Ei se tosin ihan harvinainen tapa ole. Kysyt ja sitten kärsimättömänä vastaat heti itse.

En minä mitään yhteistoimintaa pyri hajottamaan. Oikeastaan olen mielissäni siitä. Se taas johtuu siitä, että olen pitkään vastustanut Keskustan politiikkaa. Ja tässä sopimuksessa näen asian niin, että Kepu kaivaa siinä vimmalle omaa hautaansa. Mieluumminhan minä tässä puuhassa olisin lapion varressa Kepua avittamassa.

Sen sijaan kirjoitukseni voi nähdä kyllä siltä kannalta, että ne Kekustaa äänestäneet, jotka tuntevat Kepun jälleen kerran pettäneet heidät, tulisivat järkiinsä ja siirtyisivät kannattamaan sellaisia puoleuita ja ehdokkaita, jotka pysyvät linjassaan tai muuttavat sitä vain perustellusti. Kepuhan näyttää muuttavan mielipiteitään nyt jo melkein päivittäin sen mukaan, mikä on kulloinkin opprtunistisinta.

Olenko demari? Se on tässä sivuseikka, mikä minä olen. Jos haluat minua jostain syystä poliittisesti luonnehtia, se on silloin opportunistisen ja maan edun kannalta vahingollisen kepupolitiikan vastustaja ja ehkä lyhyesti kepuvastustaja.

niin kuin puhut: Koska keskusta on nyt yhtenä rintamana Saulin takana; ja koska - oman määritelmäsi mukaan - vastutat aina kepun 'vahigollista' politiikkaa, NIIN BINGO --> Tarja on SINUN, Onnittelut!

Teethän KUTEN PUHUT... :DD

• Mikko-Bernhard

Jos Vasemmistoliitto edustaa täysin erilaista poliittista näkemystä kuin Halonen, niin sitten he menevät laput silmillä. Minusta tuntuu, että Vasemmistoliitto on ryhmittynyt Halosen taakse asiaperustein. Heillä ei edes ollut omaa ehdokasta, vaan he katsoivat Halosen edustavan ilmeisesti paremmin heidänkin poliittista linjaansa kuin oma ehdokas. Ehkä Vasemmsitoliitto alkaa nähdä Halosen politiikan niin hyvänä, että sitä pitää kannattaa alusta lähtien.

Ero on siinä, että jo ensimmäisellä kierroksella huomasi, etteivät keput oikein lämmenneet Niinistön esittämille asioille. Päinvastoin Niinistöä solvattiin kovastikin, jos hän arvosteli Vanhasta.

miksi Suvi-Anne Siimes lähti Haloskan kelkkaan? Yksinkertainen vastaus menettelyyn on se, että vasureiden kannatus on täysin pohjalukemissa ja Suvi-tyttö laskeskeli saavansa kannatuksen nousua seuraaviin eduskuntavaaleihin Tarja Halosen kustannuksella.

Suvi-Annen ajatus oli hyvä, mutta tuli torpedoiduksi kun Tarja Halonen joutuukin laulukuoroon.

• parsa on
        Mikko-Bernhard kirjoitti:

miksi Suvi-Anne Siimes lähti Haloskan kelkkaan? Yksinkertainen vastaus menettelyyn on se, että vasureiden kannatus on täysin pohjalukemissa ja Suvi-tyttö laskeskeli saavansa kannatuksen nousua seuraaviin eduskuntavaaleihin Tarja Halosen kustannuksella.

Suvi-Annen ajatus oli hyvä, mutta tuli torpedoiduksi kun Tarja Halonen joutuukin laulukuoroon.

Oletetaanpa noin:

"Suvi-Annen ajatus oli hyvä, mutta tuli torpedoiduksi kun Tarja Halonen joutuukin laulukuoroon."

Entäs, jos ei joudukaan?
        Miten kannatukset sitten menee SINUN mielestäsi?
        Onko kepu muuten vahvoilla 2007?
        Onko Vanhanen ensi kesän jälkeen kepun puoluejohtaja?

• täällä

Nyt ei ole aikaa syviin periaatteellisiin keskusteluihin kun käydään vaalitaistelua.Nyt on valittava puolensa ja sehän on vain hieno asia,että kerrankin ollaan saatu porvariyhteistyötä aikaan.Hatunnoston kepu tässä tilanteessa ansaitsisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      72
      1768
    2. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      14
      1672
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      136
      1258
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      126
      1135
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      83
      807
    6. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      162
      741
    7. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      168
      721
    8. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      412
      652
    9. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      582
    10. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      535
    Aihe