Perusteet Niinistölle, onko niitä

Leaman

Olisin toivonut, että Niinistön kannattajiksi itseään kutsuvien palstahäiriköiden joukosta nousisi myös oikea analyysi vaalikeskusteluiden tapahtumista, kuten olen itse pyrkinyt esittämään aiemmin. Ilman alatyylistä roskakirjoittamista, ja tasapuolisuuden nimissä, ja nykymaailman perspektiivistä, ja ilman menneiden ilmiöiden kuten kommunismin pelolla ratsastamista

Löytyykö perusteita sille, miksi Niinistön arvomaailma olisi parempi kuin Halosella, vai onko todella niin että Niinistön kannattajilta on jäänyt hämärän peittoon Saulin ajatusmaailman ydinkohdat.

Tuokaa esiin tilanteet, jossa Sauli olisi saanut esitettyä konkreettisen vaihtoehdon Tarja Halosen politiikalle.

Ihmiset eivät ole niin tyhmiä kuin te häiriköt luulette, eli ei ihmisten mieliä käännetä huutoäänestyksillä ("sauli voittaa"). Tiedän että molempien ehdokkaiden kannattajien joukossa on myös ajattelevia ihmisiä.

10

476

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulee

Sauli on edustavampi maan keulakuvaksi. K-euroopassa asuvana haluan olla ylpeä suomen presidentistä. Tämä riittää minulle perusteluksi.

• samaa mieltä

Hyvä pointti - suomalaisen olisi hyvä ottaa asioihin vähän etäisyyttä ja katsoa asiaa myös ulkomailta käsin. Ehkä se avaisi enemmän silmiä ?

Yrittävätkö suomalaiset "samaistua" liika presidenttiin ? Presidentin instituution takia en pitäisi kovin hyvänä.

Siksi Sauli.

• Leaman

Mitä tarkoitat edustavuudella? Ajetaanko Suomen asiaa parhaiten edustavuudella??? Voisitko nyt perustella sitä, miksi Niinistö olisi edustavampi kuin Halonen siten, että Suomi saisi siitä paremmin hyötyä kuin Halosen edustavuudella saadaan?

Eikö edustaminen ole ensisijaisesti vuorovaikutusverkostoja ja mielipiteitä. Tietääkseni ne ovat Halosella erittäin hyvin kunnossa sekä Eurooppaan että myös sen ulkopuolelle.

• Marion
        Leaman kirjoitti:

Mitä tarkoitat edustavuudella? Ajetaanko Suomen asiaa parhaiten edustavuudella??? Voisitko nyt perustella sitä, miksi Niinistö olisi edustavampi kuin Halonen siten, että Suomi saisi siitä paremmin hyötyä kuin Halosen edustavuudella saadaan?

Eikö edustaminen ole ensisijaisesti vuorovaikutusverkostoja ja mielipiteitä. Tietääkseni ne ovat Halosella erittäin hyvin kunnossa sekä Eurooppaan että myös sen ulkopuolelle.

että Niinistö ei osaisi hoitaa hommaa vielä paremmin? Onhan hän kielitaidoltaan parempi, artikulointi selvästi parempi kuin Halosella. Selkeästi muutenkin fiksumpi ja kohteliaampi. JA PALJON EDUSTAVAMMAN NÄKÖINEN!! Halonen alkaa olla eläkeiässä. Sauli kyllä osaa edustaa, älä siitä huolehdi.

• Marion kirjoitti:

että Niinistö ei osaisi hoitaa hommaa vielä paremmin? Onhan hän kielitaidoltaan parempi, artikulointi selvästi parempi kuin Halosella. Selkeästi muutenkin fiksumpi ja kohteliaampi. JA PALJON EDUSTAVAMMAN NÄKÖINEN!! Halonen alkaa olla eläkeiässä. Sauli kyllä osaa edustaa, älä siitä huolehdi.

Sekotetaan Idolskilpailu ja valtakunnan presidentin henkilöllisyys.

Naisen pitäis olla missin näköinen voidakseen edustaa maataan ja ulkomailla kotimaataan.

Pitää pyrkiä mukaan politiikkaan. Ei pressaksi Idols ansiolla välttämättä nousta.

• Sot-uri
        capt.cöpenick kirjoitti:

Sekotetaan Idolskilpailu ja valtakunnan presidentin henkilöllisyys.

Naisen pitäis olla missin näköinen voidakseen edustaa maataan ja ulkomailla kotimaataan.

Pitää pyrkiä mukaan politiikkaan. Ei pressaksi Idols ansiolla välttämättä nousta.

idolsitkaan mitää komeita/missejä ole. Se nyt vaan on niin, että edustustehtätkin ovat presidentille aika tärkeä tehtävä, sillä aika monella ihmisellä ei ole aikaa tutustua ihmisten todellisiin persooniin, vaan joutuvat tyytymään siihen ensivaikutelmaan. Ulkonäköön, puhetaitoon ja muuhun yleiseen käyttäytymiseen.

Esimerkkinä Nato. Eli Halonenkin myöntää, että Suomen asejärjestelmä on mukautettu Naton kans, Suomi osallistuu Naton rauhankumppanuusohjelmiin, suomalaisia sotilaita on Nato-johtoisissa operaatioissa jne..., mutta siitä huolimatta Nato on Haloselle kirosana! Niinkuin Sauli sanoi, meiltä puuttuu enää turvatakuut, eli virallinen jäsenyys. Eli annetaan kaikkemme, muttei olla vailla mitään, mikä sinänsä on "jaloa" mutta samalla typerää. Halonen puhuu EU:n turvatakuista, joiden olemassaoloa kyllä epäilen, varsinkin kun tuon asian vahvistava perustuslakikin on hylätty... Samalla Sauli sanoo, että kansa päättää, Halosella on tarjottavana vain jotain optioita. Tarkoittaako tää sitä, että jos Berlusconi taas hänet hurmaa, niin optioita käytetään kansalta kysymättä ja todetaan että optio oli "pakko" lunastaa?! Lisäksi Halosella tuntuu olevan kauhea "Nato-kammo", tiedä miksi... Pakotettiinki esim. Irakiin yhdenkään Nato-maan sotilaita? Kaikki menivät sinne vapaaehtoisesti. Ainoa paikka, jossa suomalaisia sotilaita pakoitettaisiin ulkomaille sotimaan, olisi hyökkäys Nato-maata kohtaa, joka lienee ko. liittouman painoarvon huomioonottaen todella harvinaista!

Toinen asia on presidentin edustavuus, jossa Niinistö on selkeästi parempi kuin Halonen. Puhuu eurooppalaisia kieliä ja ulkoasu on muutenkin muuta kuin lippalakki ja tuulipuku!!!

• Sot-uri

maksaa?

Miksi yrität jatkuvasti leimata täällä olevia lapsellisiksi vastaavaa? Miksi haukut Niinistöä juuri niissä asioisaa, missä Holonen on heikko?

Totuus on, että sinä pelkäät.

Miksi Niinistö parempi kuin Halonen?

Niinistöllä on ihan selkeitä konkreettisia visioita tulevaisuudesta. Hän on kertonut omia mielipiteitään miten Suomea pitäisi maailmalla ajaa tulevaisuudessa. Bioenergia, NATO, Suomen markkinoiminen maailmalla etc.

Mitä asioita Halonen ajaa? Älä rupea jankuttamaan sitä samaa mitä Halonen, että minulla on hyvät suhteet Kofi Annaniin ja olen kätellytt häntä niin ja niin paljon. Mitä konkreettisia asioita Halonen on ajanut köyhyyden poistamiseksi? Jakamalla rahaa kassastako? Mitä asioita hän on MIELIPITEILLÄÄN tuonut mediassa esiin?

Armeijan ylipäälikkö

Minä en tervehdi henkilöä, joka on poistamassa Suomen kustannustehokkainta puolustusta miinoja ja joka ei tiedä minun sotilasarvoni.

Ulkopolitiikka

Vaikka Halosella on pitkähkö kokemus ulkopolitiikasta, mutta minä en näe missään missä se näkyisi käytännössä. Investoinnit Suomeen laskussa ja kun kyselen tuolla Euroopassa mielipiteitä, missään ei näy suomalaisia aatteita. Suomea tunnetaan todella huonosti jossain Britanniassa, mikä on todella ihmeellistä.

Yleinen esiintymien on myös Saulilla huomattavasti parempaa. Halosen puheesta ei saa mitään selvää, Halosen kielitaito on surkea ja Halosen yleinen käyttäytyminen on surkeaa.

En nyt jaksa muista asioista täällä itkeä.

Halonen edustaa sitä vanhaa neuvostoaikaista perinnettä viimeisenä mohikaanina. Neuvostoliitto kuitenkin kaatui ajat sitten. Meidän olisi pitänyt kauan sitten heräämään todellisuuteen eli tulevaisuuteen. Suomalaiset ovat tunnetusti vähän hitaita näissä asioissa.

• mimmi

Ilmaisutaito ja kyky pysyä asiassa olivat Halosen heikkous. Niinistö kykeni puhevuoroillaan sanomaan asiansa lyhyesti ja kykeni myös perustelemaan sanomisiaan tehokkaasti. Niinistö myös hallitsi taidollisesti presidenttipeliin kuuluvan hyökkäystrategian nostamalla puheessaan esille Halosen toimintaa kritisoivia argumentteja. Tämän vuoksi Halonen joutui usein keskeyttämään ja puhumaan kesken Niinistön puheenvuoron. Niinistö ei keskeyttänyt kuitenkaan Halosta missään vaiheessa, vaan hillitsi itsensä ja antoi hänen puhua loppuun asti.

Niinistö joutuikin muistuttamaan Halosta "saanko minä nyt pitää puheenvuoroni?".
      Halosesta oli nähtävillä jälleen hermostumista ja toimittajat antoivatkin hänelle enemmän aikaa puheenvuorojen käyttämiseen kuin Niinistölle, joka käytti oman aikansa tehokkaammin.

Halosen kyky referoida asiaansa lyhyeen virkeeseen on hänelle kovin vaikeaa.

Halosta joutui kuutelemaan paljon tarkemmin, jotta itse asia tuli ilmi, koska hänen puhettaan täyttivät niin paljon täytesanat "itse asiassa" "tavallaan" "oikeastaan" "tämän asian kannalta" jne.

Mielestäni ulosannin selkeys, tehokkaiden argumenttien käyttö ovat erityisen tärkeitä tekijöitä presidentin toiminnan kannalta. Niinistö näyttäisi täyttävän ainakin nämä piirteet.

• eläkepappa

perusteeksi Niinistön valinnalle riittää mielestäni eläkeläiselle jos Halosen katteeton vaalihokema hyvinvointiyhteiskunnasta. Hänen kaudellaan eläkeläisten asema on tunnetusti selvästi huonontunut.Jos presidentti ei voi asiaan vaikuttaa niin miksi Halonen pitää tätä valhetta pääteemanaan.
      Toinen paha on sitoutuminen SAK:n tukeen, sieltä ei todella mitään hyvää eläkeläisille ole tullut päinvastoin. Kolmas iso asia on tämä Suomen turvallisuuden takaaminen. Halonen höpöttää että meitä kyllä autetaan jos kriisi tulee. Muuta maat turvaavat tuelvaisuutensa sopimuksin miksi emme me ?

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4556
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      2089
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      162
      1492
    4. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      1472
    5. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      165
      1468
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      258
      1257
    7. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      196
      1174
    8. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      203
      1112
    9. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      1037
    10. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      63