Kertokaahan jokuj hyvä perinteinen ohje pakasteseistä tehdylle kalakeitolle? :)
Kalakeitto seistä
9
6845
Vastaukset
- Soppa
En tiedä onko tämä kovin perinteinen mutta itse teen näin:
Laitan ensin pilkotut perunat ja sipulisilpun veteen kiehumaan (suolalla ja pippureilla maustettuun), pilkon kylmässä vedessä hieman sulatetun sein ja laitan palaset veteen. Sitten vain keitellään siihen saakka että perunat ovat kypsiä. Lopuksi hieman kermaa tai maitoa voita sekaan ja tilliä päälle. Kyytipojaksi ruis-/näkkileipää ja juustoa. Naminam :)- Soppa
Porkkanan palaset sopivat keittoon myös hyvin.
- hiilestä tehty ahvena
Soppa kirjoitti:
Porkkanan palaset sopivat keittoon myös hyvin.
graavilohta vielä sekaan, tulee hyvää...
- Kiril
kalanruotoja ja päitä, keitä juuresten kanssa, siivilöi ja tee keitto makusi mukaan ja lisää lopuksi sein palat. Näin saat liemeen kalan makua.
- helppoo kuin heinänteko
Tarvitaan:tietty se seipaketti,sit perunoi,keittojuurespussi,vettä,mausteeks kalaliemikuutio ja kalamaustetta
- Se isottelija
Onnistuuhan se noinkin seistä. Keiton ei kuitenkaan pidä antaa seistä.
Minä nauttisin seisopan istuviltani enkä pelkäisi isommin syöpää ainakaan sen sopan takia.
- Fisunpurija
- kalafondia
- perunalohkoja
- isohkoja seipaloja
- purjon vihreää osaa
- keittojuurespussi
- sitruunaa
- tilliä
- pippuria
- katkarapuja
Katkaravut lisätään keittoon vasta ihan lopussa, vain sulamaan. Keitettäessä sitkistyvät. - NoJust
Minä teen niin, että käytän niitä vihanneksia ja juureksia, joita sattuu löytymään, yleensä pakasteesta parsakaalia ja kukkakaalia ja tuoreena porkkanaa ja lanttua ja joskus myös perunaa.
Tuoreet vihannekset ja sipuli ensin kattilaan veden kanssa. Perään muutama chilipalko ja valkosipulin kynsi silputtuna. Lisätään maun mukaan thaimausteita (ei mikään pakko, itse käytän yleensä ainakin sitruunaruohoa). Merisuolaa, pippuria ja hunajaa. Purkki tai pari tomaattimurskaa tai kuorittuja tomaatteja. Keitellään rauhassa, lisätään pakastevihannekset ja paloiteltu seiti. Lopuksi purkki kookomaitoa (tätä ei aina ole, mutta ei haittaa). Kun keitto on valmis lisätään kunnon nippu tuoretta persiljaa tai korianteria. Usein muuten käytän tähän soppaan myös kaalia.
Lautaselle lisään joskus vielä mustia oliiveja ja pari lusikkaa neitsytoliiviöljyä (varsinkin jos sopassa ei ole kookosmaitoa).
Perinteistä tästä saa siten, että jättää chilit, valkosipulit ja thaimausteet, tomaattimurskan ja korianterin pois. Kookosmaito antaa hyvän säväyksen myös ns. perinteiseen tillimaustettuun keittoon.- soppa
ohjetta; loraus öljyä kattilaan, siihen sipulisilppua, kalamaustetta, mustapip.rouhetta ja freesataan, siis niin, että sipulit ja mausteet sekoitellan öljyssä, maut tulee paremmin esille. sitten vettä, perunakuutiot, lopuksi seikuutiot, kypsennys ja lopuksi loraus ruokakermaa, ja loppu maustaminen. freesuksen yhteydessä voi lisätä vaikka suikalejuures paketin, mikäli tykkää vihanneksista. näkkäriä ja ruisleipää kyytipojaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713