Olen melkein kaksikielinen suomi äidinkielenä, mutta paljon on vielä ongelmia.
Mikä sana vastaa suomenkielessä usein sivulausetta aloittavaa "i och med"- ilmausta. Ihan suppeista sanakirjoista ei tälläisiä löydä.
Sitten haluaisin tietää jonkun hyvän web-osoitteen, mistä löytyy suomi-ruotsi ruotsi-suomi-sanakirja
"i och med" suomeksi?
9
6815
Vastaukset
- Den medkänslige
I och med någonting = jonkin myötä.
Ilmaissanakirjat tahtovat olla hintansa väärtejä.- Käännösapua
tuhannet kiitokset tusend tack
- Takametsien Mies
Yksi melko hyvä suomi-ruotsi-suomi -sanakirja löytyy täältä:
http://www-lexikon.nada.kth.se/skolverket/sve-fin.shtml- Kiitollinen
Tattis
- t.o.m.
joskus jopa "koska" tai "...johtuen"
- Hartsa00
Niin mitkä ne sun kaksi kieltä on? Toinen ei ainakaan voi olla ruotsi! I och med on varsin yleinen ilmaisu puheessa. Ja tusen kirjoitetaan ilman d:tä.
- Kaksikielinen
Olen eri mieltä siinä, että kyseessä on kuitenkin idiomaattinen ilmaus, jolle ei välttämättä tule mieleen hyvää suomennosta, vaikka sitä osaisi käyttääkin oikein. Kielen osaaminen on eri asia kuin kääntäminen, joka on ihan oma taiteenlajinsa.
Tuota tusendia kyllä ihmettelin minäkin, koska sellaista muotoa ei olekaan! Ilman d:tä kyllä "tuhat", tai sitten "tusende", joka tarkoitta "tuhannes" tai "tuhat(luku)".
- I och med
käännetään "jopa".
- Till och med jag vet
Tuo nyt on pelkkää disinformaatiota!
myötä = i och med
jopa = till och med
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938696
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264858- 504308
- 623867
- 513246
- 503060
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.542790Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422415