Lasange...??

Poikaystävälle

Olisiko kenelläkään hyvää lasangen ohjetta?
Olen joskus tehnyt mutta tullut liian "vetelää" eikä ollenkaan hyvää..

4

741

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehty

paketin ohjeen mukaan, vetelyys saattaa johtua liian vähäisestä vetäytymis ajasta, itse pidän vähintään 1/2 tuntia folion alla uunista pois ottamisen jälkeen, niin on tullut paljon kiinteämpää. Itse tosin teen ihan omalla ohjeella, eli juustokastike on ihan normaali, (sitäkään ei saa olla liian paljon), jauhelihakastikkeeseen laitan jauhelihaa, tomaattimurskaa, sipulia, valkosipulia, raastettua juuriselleriä, raastettua porkkanaa, mausteita maun mukaan, esim. mustapippuri, liemikuutio, oregano, sokeri, mutta saapi kuitenkin olla hyvin maustettu, niin ja juustokastikkeeseen mukottia ehdottomasti, mutta ei liikaa, on aika ällöä jos maistuu liian paljon. Tärkeää kuitenkin että soosseja ei ole liikaa semmoiset ohkaiset kerrokset vain, ja se vetäytyminen.

• hippu

Aika hyvän lasagnen saa mielestäni tehtyä myös kaupasta saatavalla "lisää vain jauheliha" tyyppisellä pakkauksella. Taitaapi olla Knorrin... Ei tule liian vetelä ja onnistuu joka kerta, jopa tällaiselta tumpelokokilta. :)

• kruunaa lasagnen,
        hippu kirjoitti:

Aika hyvän lasagnen saa mielestäni tehtyä myös kaupasta saatavalla "lisää vain jauheliha" tyyppisellä pakkauksella. Taitaapi olla Knorrin... Ei tule liian vetelä ja onnistuu joka kerta, jopa tällaiselta tumpelokokilta. :)

tein ennen näitä valmisjuttuja, mutta kun ekan kerran kokeilin "oikeaa" lasagnea, niin ei ole tullut valmiisiin koskettua.

• valmis lasagne
        hippu kirjoitti:

Punainen loota ja siwasta oon ostanu, merkistä nyt en ole varma. Mukana lasagne levyt, kuiva-ainepussi ja sitten paistetaan jauheliha johon sotketaan kuiva-aineet ja vettä päälle. Sotkut vuokaan ja uuniin 30 minuuttia 180c. Tuon enempää haluakkaan alkaa kokkaamaan että passaa mulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3080
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2884
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2316
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1296
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1073
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      979
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe