Ac Nielsen kuluttajapaneeli

meni

Hei, onko kukaan ollut pidempään mukana em.kuluttajapaneelissa? Kuinka usein lähettävät lahjoja ja mitä on tullut vimeaikoina? Työtä ainakin riittää ostosten kirjaamisessa.

107

48723

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirjaaja

      Ite alotin tänä vuonna "vahingossa" tuohon tutkimukseen osallistumisen. En edes tiennyt, että siitä saa jotain vaivan palkkaa. Ja hommaa tuossa kirjaamisessa kyllä on.

      • xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

        Minä myös aloitin vuoden alussa. Lahjoista en tiedä mitä ja milloin niitä tulee, mutta sen tiesin että siitä kirjaamisesta saa jotain vaivanpalkkaa.

        Onhan se aika homma ensin muistaa kaikki kuitit ja ostokset, mutta kyllä se jo nyt sujuu. Minusta se on jopa kivaa. Siinähän näkee itsekin mihin rahansa on työntänyt.


      • Zzz
        xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx kirjoitti:

        Minä myös aloitin vuoden alussa. Lahjoista en tiedä mitä ja milloin niitä tulee, mutta sen tiesin että siitä kirjaamisesta saa jotain vaivanpalkkaa.

        Onhan se aika homma ensin muistaa kaikki kuitit ja ostokset, mutta kyllä se jo nyt sujuu. Minusta se on jopa kivaa. Siinähän näkee itsekin mihin rahansa on työntänyt.

        Miten tuollaiseen paneeliin pääsee jäseneksi??


      • anni

        Olen ollut kuluttajapaneelissa vuoden alusta lähtien. Luvattiin laadukkaita tuotelahjoja, mutta vielä ei ole tullut yhtään lahjaa. Kirjaamisessa on kyllä työtä mielestäni aika paljon. Olen ajatellut lopettaa koko homman, jos ei ala kuulumaan lahjuksia.


      • anni

        Olen ollut kuluttajapaneelissa vuoden alusta lähtien. Luvattiin laadukkaita tuotelahjoja, mutta vielä ei ole tullut yhtään lahjaa. Kirjaamisessa on kyllä työtä mielestäni aika paljon. Olen ajatellut lopettaa koko homman, jos ei ala kuulumaan lahjuksia.


      • oo mitään tullu
        anni kirjoitti:

        Olen ollut kuluttajapaneelissa vuoden alusta lähtien. Luvattiin laadukkaita tuotelahjoja, mutta vielä ei ole tullut yhtään lahjaa. Kirjaamisessa on kyllä työtä mielestäni aika paljon. Olen ajatellut lopettaa koko homman, jos ei ala kuulumaan lahjuksia.

        Vuoden alusta asti mukana ja mitään palkintoja ei oo kuulunu... Tosi kova homma kirjata kaikki ostokset. Pitäisköhän vaan lopettaa.


      • SIRPA-KRISTIINA
        Zzz kirjoitti:

        Miten tuollaiseen paneeliin pääsee jäseneksi??

        HALUAISIN OSALLISTUA PANEELIIN. OLEN AIKAISEMMINKIN KUULUNUT SIIHEN


      • kuluttajapaneeli
        SIRPA-KRISTIINA kirjoitti:

        HALUAISIN OSALLISTUA PANEELIIN. OLEN AIKAISEMMINKIN KUULUNUT SIIHEN

        Eräs tuttuni harrastaa kuluttajapaneelin jäsenyyttä. Kirjoitin tuonne pienen jutun:
        http://mysteryshoppaaja.blogspot.com

        Siellä on myös linkki, josta voi liittyä.

        On kuulemma ihan kiva tapa seurata omia ostoksia ja sillä tavalla pysyä myös perillä omasta kulutuksesta. Palkintoina saa ostamillaan pisteillä lunastaa palkintoja. Lisäksi niillä on arvontoja. Varsinaisesti tuntipalkoille ei pääse, mutta tuo sopii hyvin, jos on asiasta kiinnostunut, eikä ole kovin kiireinen.


      • Ei todella palkoille
        kuluttajapaneeli kirjoitti:

        Eräs tuttuni harrastaa kuluttajapaneelin jäsenyyttä. Kirjoitin tuonne pienen jutun:
        http://mysteryshoppaaja.blogspot.com

        Siellä on myös linkki, josta voi liittyä.

        On kuulemma ihan kiva tapa seurata omia ostoksia ja sillä tavalla pysyä myös perillä omasta kulutuksesta. Palkintoina saa ostamillaan pisteillä lunastaa palkintoja. Lisäksi niillä on arvontoja. Varsinaisesti tuntipalkoille ei pääse, mutta tuo sopii hyvin, jos on asiasta kiinnostunut, eikä ole kovin kiireinen.

        Puhut palkinnoista mutta se ei ole totta. Et saa mitään palkintoja vaan voit "työsi" tuloksilla eli pisteillä ostaa tavaraa jonka hinnan määrittelee Nielsen. Tämän määrittelemänsä hinnan Nielsen sitten ilmoittaa verottajalle sinun työtuloksesi. Tavara on hinnoiteltu niin että pisteillä laskettu hinta = ko tavaran ohjevähittäishinta (puhun tässä muumimukeista, muita en ole laskenut) joka sisältää myös alv:n ja siten maksat veroa myös alv:sta. Ja koska se lasketaan sinulle tuloksi niin se vaikuttaa verotukseesi . Jos sitten satut saamaan opintotukia tai vastaavaa niin kappas vaan yllättäen tietämättäsi (en nimittäin usko että tulit ajatelleeksi) saatat ylittää sallitun ansiorajasi tuolla tulollasi ja Kela saakin sitten ilokseen periä sinulta takaisin opintotukia. Skannerin kuluttamaa sähköä ei Nielsen kylläkään ilmeisesti ilmoita vähennykseksesi.
        Näitä olisi tietty joskus kiva seurata ja osallistua tutkimuksiin mutta ei kannata tällä tapaa, eri asia olisi jos Niesen antaisi todella sinulle palkinnon /kiitoslahjan josta ei olisi veroseuraamuksia (lahjaverorajaa nämä "palkinnot" eivät koskaan pysty hätyyttämään) ja maksaisi saamansa hyödyn sinulle suoraan eli skannerisi kuluttaman sähkön.
        Tietääkseni näin ei ole vaan sinä lahjoitat Nielsenille aikaasi ja sähköäsi ja kiitokseksi Nielssen antaa sinulle pisteittesi mukaan tavaraa josta maksat veroa prosenttisi mukaan myös alv:stä.
        Ja kuten sanoin siitä voi tulla kallis paukku mikäli saat jotakin tukia yhteiskunnalta, voit ylittää "tyhmyyttäsi" ansiorajasi.
        En itse kannata sitä yhteiskunnan varoilla elämistä mutta en myöskään sitä että näitä ihmisiä laitetaan kuitenkaan kohtuuttomaan ahdinkoon tällaisen pienen sivu"bisneksen" vuoksi.


      • Orvokki48

        heips!
        Olen ollut myös mukana uudessa systeemissä toista vuotta ja täytyy sanoa, että tosi huonoja ovat palkkiot!!!! Ehdottelin jo aikaisemmin parempia `lahjoja` kannustimiksi, mutta mitään toiveita ei näytetä otettavan vastaan eikä noteerata näin ollen kentän mielipiteitä. Eikö joku arvokkaampi viikkolehti olisi ihan kiva muiden palkkioiden lisäksi? Miksei myös matkojen kerääminen tms, että saisimme tuta toisiamme, ketkä nyt tosiaan tekevät ilmaista työtä paneelin hyväksi. Ehdotelkaapa muutkin!


      • hannalitu

      • tsämä
        Ei todella palkoille kirjoitti:

        Puhut palkinnoista mutta se ei ole totta. Et saa mitään palkintoja vaan voit "työsi" tuloksilla eli pisteillä ostaa tavaraa jonka hinnan määrittelee Nielsen. Tämän määrittelemänsä hinnan Nielsen sitten ilmoittaa verottajalle sinun työtuloksesi. Tavara on hinnoiteltu niin että pisteillä laskettu hinta = ko tavaran ohjevähittäishinta (puhun tässä muumimukeista, muita en ole laskenut) joka sisältää myös alv:n ja siten maksat veroa myös alv:sta. Ja koska se lasketaan sinulle tuloksi niin se vaikuttaa verotukseesi . Jos sitten satut saamaan opintotukia tai vastaavaa niin kappas vaan yllättäen tietämättäsi (en nimittäin usko että tulit ajatelleeksi) saatat ylittää sallitun ansiorajasi tuolla tulollasi ja Kela saakin sitten ilokseen periä sinulta takaisin opintotukia. Skannerin kuluttamaa sähköä ei Nielsen kylläkään ilmeisesti ilmoita vähennykseksesi.
        Näitä olisi tietty joskus kiva seurata ja osallistua tutkimuksiin mutta ei kannata tällä tapaa, eri asia olisi jos Niesen antaisi todella sinulle palkinnon /kiitoslahjan josta ei olisi veroseuraamuksia (lahjaverorajaa nämä "palkinnot" eivät koskaan pysty hätyyttämään) ja maksaisi saamansa hyödyn sinulle suoraan eli skannerisi kuluttaman sähkön.
        Tietääkseni näin ei ole vaan sinä lahjoitat Nielsenille aikaasi ja sähköäsi ja kiitokseksi Nielssen antaa sinulle pisteittesi mukaan tavaraa josta maksat veroa prosenttisi mukaan myös alv:stä.
        Ja kuten sanoin siitä voi tulla kallis paukku mikäli saat jotakin tukia yhteiskunnalta, voit ylittää "tyhmyyttäsi" ansiorajasi.
        En itse kannata sitä yhteiskunnan varoilla elämistä mutta en myöskään sitä että näitä ihmisiä laitetaan kuitenkaan kohtuuttomaan ahdinkoon tällaisen pienen sivu"bisneksen" vuoksi.

        Vuonna 2006 ne oli PALKINTOJA, mitä he lähettivät. Eikä niihin palkintoihin itse voinut vaikuttaa! Eivätkä ne olleet verollista tuloa!


      • varikkomummi
        anni kirjoitti:

        Olen ollut kuluttajapaneelissa vuoden alusta lähtien. Luvattiin laadukkaita tuotelahjoja, mutta vielä ei ole tullut yhtään lahjaa. Kirjaamisessa on kyllä työtä mielestäni aika paljon. Olen ajatellut lopettaa koko homman, jos ei ala kuulumaan lahjuksia.

        Olet varmasti saanut kirjeitä ja meilejä Nielseniltä, heillä on tietyt kolmen kuukauden jaksotukset palkinnoissaan eli skannauslahjoissaan. Itse pitää tilata palkintonsa ja sen voi tehdä joko kirjeitse tai netissä. Ajat ovat selkeästi esillä ja pisteet siirtyvät ja säilyvät, jollei heti tilaakaan. Jos kirjautuu nettikäyttäjäksi, jää automaattisesti paperiset viestimet pois. Nämä ilmoitetaan verotukseen, vaan ei ne summat nyt järkyttävän suuria ole, kun vuodessa kerännee sellaisen paistinpannun hinnan, tai korkeintaan kahden.

        Noin pienillä tuloilla saa kyllä hyvän seurannan omistakin ostoksista ja kulutuksestaan. Tulee katsoneeksi kaupassakin halvempia hintoja ja erilaisia tarjouksia, kun ennen vain nakkaili ostoskärryyn jonkin käteen osuneen tuotteen hyllystä.

        Jos ja kun tästä on hyötyä tavaratarjonnan muutoksina, ei tämä harrastus turhaa ole. Onhan tämä tapa vaikuttaa, koska ostotottumuksia seuraamalla ja tilastoimalla Nielsen jakaa tuottajille tietoa. Ei tätä työnä mainostetakaan eikä tästä koskaan ole luvattu MAHTAVIA palkintoja eikä MINISTERItason palkkaa.

        Itse aion ainakin jatkaa, vaikka käteni ovat nivelrikon runnomat ja kuljen kauppamatkat rollaattorilla, haluan edelleen vaikuttaa ostotottumuksillani tuotteiden tarjontaan.


      • Itsekin opiskelija
        Ei todella palkoille kirjoitti:

        Puhut palkinnoista mutta se ei ole totta. Et saa mitään palkintoja vaan voit "työsi" tuloksilla eli pisteillä ostaa tavaraa jonka hinnan määrittelee Nielsen. Tämän määrittelemänsä hinnan Nielsen sitten ilmoittaa verottajalle sinun työtuloksesi. Tavara on hinnoiteltu niin että pisteillä laskettu hinta = ko tavaran ohjevähittäishinta (puhun tässä muumimukeista, muita en ole laskenut) joka sisältää myös alv:n ja siten maksat veroa myös alv:sta. Ja koska se lasketaan sinulle tuloksi niin se vaikuttaa verotukseesi . Jos sitten satut saamaan opintotukia tai vastaavaa niin kappas vaan yllättäen tietämättäsi (en nimittäin usko että tulit ajatelleeksi) saatat ylittää sallitun ansiorajasi tuolla tulollasi ja Kela saakin sitten ilokseen periä sinulta takaisin opintotukia. Skannerin kuluttamaa sähköä ei Nielsen kylläkään ilmeisesti ilmoita vähennykseksesi.
        Näitä olisi tietty joskus kiva seurata ja osallistua tutkimuksiin mutta ei kannata tällä tapaa, eri asia olisi jos Niesen antaisi todella sinulle palkinnon /kiitoslahjan josta ei olisi veroseuraamuksia (lahjaverorajaa nämä "palkinnot" eivät koskaan pysty hätyyttämään) ja maksaisi saamansa hyödyn sinulle suoraan eli skannerisi kuluttaman sähkön.
        Tietääkseni näin ei ole vaan sinä lahjoitat Nielsenille aikaasi ja sähköäsi ja kiitokseksi Nielssen antaa sinulle pisteittesi mukaan tavaraa josta maksat veroa prosenttisi mukaan myös alv:stä.
        Ja kuten sanoin siitä voi tulla kallis paukku mikäli saat jotakin tukia yhteiskunnalta, voit ylittää "tyhmyyttäsi" ansiorajasi.
        En itse kannata sitä yhteiskunnan varoilla elämistä mutta en myöskään sitä että näitä ihmisiä laitetaan kuitenkaan kohtuuttomaan ahdinkoon tällaisen pienen sivu"bisneksen" vuoksi.

        Tokihan opiskelijat elää yhteiskunnan varoilla aivan mieluusti, onhan se aivan suurensuuri se rahakin. Kuten myös eläkeläiset, joka btw sinäkin tulet olemaan ja ne nykyiset ja tulevat opiskelijat tulevat maksamaan eläkkeesi. Mielummin opiskelen ja elän valtion rahoilla ja valmistuttuani maksan hieman enemmän veroja siitä hieman parempipalkkaisesta työstäni. Mutta opiskelijana jo pienetkin asiat, kuten tuo muumimuki, tuovat piristystä arkeen.


      • mutsi81
        xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx kirjoitti:

        Minä myös aloitin vuoden alussa. Lahjoista en tiedä mitä ja milloin niitä tulee, mutta sen tiesin että siitä kirjaamisesta saa jotain vaivanpalkkaa.

        Onhan se aika homma ensin muistaa kaikki kuitit ja ostokset, mutta kyllä se jo nyt sujuu. Minusta se on jopa kivaa. Siinähän näkee itsekin mihin rahansa on työntänyt.

        Aika työläs tuo Nielsenin. Ainakin jos rehellisesti kaikki menee skannaamaan.
        Itse kuulun siihen silti, mutta helpompi on esim. http://www.panelisti.com/ jossa tarvitsee vain vastata muutamiin kysymyksiin ja saa rahaa tilille. Ei niistä ihan mitään hirveitä tule, mutta kiva lisä kotiäidille ja vähän tekemistäkin välillä :)


      • Heipskukkuu
        anni kirjoitti:

        Olen ollut kuluttajapaneelissa vuoden alusta lähtien. Luvattiin laadukkaita tuotelahjoja, mutta vielä ei ole tullut yhtään lahjaa. Kirjaamisessa on kyllä työtä mielestäni aika paljon. Olen ajatellut lopettaa koko homman, jos ei ala kuulumaan lahjuksia.

        Ne lahjat pitää itse tilata heidän kaupastansa. Jokainen tuote on pisteytetty ja kun pisteitä on paljon, saa tuotteita ilmaiseksi.


      • Anonyymi
        anni kirjoitti:

        Olen ollut kuluttajapaneelissa vuoden alusta lähtien. Luvattiin laadukkaita tuotelahjoja, mutta vielä ei ole tullut yhtään lahjaa. Kirjaamisessa on kyllä työtä mielestäni aika paljon. Olen ajatellut lopettaa koko homman, jos ei ala kuulumaan lahjuksia.

        Ei sieltä automaattisesti tule niitä lahjoja, sun pitää kirjautua Nielsenin sivulle ja plarata ne vaihtoehdot mistä valita, mihin sun pisteet riittää :D


      • Anonyymi

        Olen ollut vuosia kyseisen kuluttajapaneelin jäsen ja voin vakuuttaa, että tätä jäsenyyttä en ole katunut: Reilu vosi sitten lunastin 350€ superlahjakortin ansaitsemillani pisteillä. Juuri kävin pistesaldoni tsekkaamassa ja totesin, että nyt taas jo voisin saada 150€ lahjakortin. En sitä kuitenkaan vielä lunasta, koska tällä hetkellä ei ole niin "huutava tarve". Kun maltan odottaa vielä hiukan, niin saan suhteessa enemmän ansaitsemillani pisteillä. Ja tuon superlahjakortin siis voi käyttää lähes mihin liikkeeseen tahansa (fyysiseen tai nettikauppaan) tai voi jakaa sen moneen eri lahjakorttiin. Ja skannaaminen on kivaa ja helppoa. Huolellisuutta se tosin vaatii, koska KAIKKI ostokset pitää muistaa skannata ja jos ei ole ostoksia viikon aikana, niin siitäkin pitää muistaa ilmoittaa. (Viimeksi mainittu tuppaa joskus unohtumaan ja silloin menetän viikkopisteet samoin kuin bonuksetkin. (Nielsen lopetti tänä syksynä tavarapalkintojen antamisen ja siirtyi kokonaan lahjakortteihin.)


      • Anonyymi
        tsämä kirjoitti:

        Vuonna 2006 ne oli PALKINTOJA, mitä he lähettivät. Eikä niihin palkintoihin itse voinut vaikuttaa! Eivätkä ne olleet verollista tuloa!

        Niin, paneeli lähettää pieniä palkintoja, mutta saat LISÄKSI luastaa ANSAITSEMILLASI pisteillä lunastaa erilaisia lahjakortteja ja olet mukana (sen mukaan, miten tunnollisesti olet skannannut) sekä kuukausi- että isommissa arvonnoissa.


      • Anonyymi
        anni kirjoitti:

        Olen ollut kuluttajapaneelissa vuoden alusta lähtien. Luvattiin laadukkaita tuotelahjoja, mutta vielä ei ole tullut yhtään lahjaa. Kirjaamisessa on kyllä työtä mielestäni aika paljon. Olen ajatellut lopettaa koko homman, jos ei ala kuulumaan lahjuksia.

        He eivät lähetä lahjoja suoraan, vaan pitää mennä itse heidän sivuilleen niitä pisteiden mukaan tilaamaan. Vuoden 2020 alusta homma muuttui niin, että heiltä saa lahjakortteja joita voi sitten käyttää haluaamaansa tuotteeseen.


      • Anonyymi
        anni kirjoitti:

        Olen ollut kuluttajapaneelissa vuoden alusta lähtien. Luvattiin laadukkaita tuotelahjoja, mutta vielä ei ole tullut yhtään lahjaa. Kirjaamisessa on kyllä työtä mielestäni aika paljon. Olen ajatellut lopettaa koko homman, jos ei ala kuulumaan lahjuksia.

        Ei ne lahjat automaattisesti tule. Skannaamisesta saat pisteitä, joilla voit lunastaa "lahjan" oman valinnan mukaan sieltä lahjashopista.


      • Anonyymi
        anni kirjoitti:

        Olen ollut kuluttajapaneelissa vuoden alusta lähtien. Luvattiin laadukkaita tuotelahjoja, mutta vielä ei ole tullut yhtään lahjaa. Kirjaamisessa on kyllä työtä mielestäni aika paljon. Olen ajatellut lopettaa koko homman, jos ei ala kuulumaan lahjuksia.

        Sinulle kertyy pistetitä skannauksista. Niillä pisteillä voit itse käydä valitsemassa haluamasi lahjan pisteiden edellyttämällä arvolla
        Ei sieltä lahjuksia tule noin vain. huomioon otettava seikka on myös se , että tilattuasi lahjat, niistä menee tieto verottajalle ja vuoden lopussa joudut maksamaan tavaroista verotusarvon verottajalle.


      • Anonyymi
        anni kirjoitti:

        Olen ollut kuluttajapaneelissa vuoden alusta lähtien. Luvattiin laadukkaita tuotelahjoja, mutta vielä ei ole tullut yhtään lahjaa. Kirjaamisessa on kyllä työtä mielestäni aika paljon. Olen ajatellut lopettaa koko homman, jos ei ala kuulumaan lahjuksia.

        Hei kun olet ahkera saat pisteitä ja saat ostettua pistekaupasta tuotteita esin lahjakortteja joilla saat itse ostaa tuotteita ja osallistut vuoden aikana kaikkiin arvontoihin esim auton arvonta,matkalahjakortti, ym.


      • Anonyymi
        anni kirjoitti:

        Olen ollut kuluttajapaneelissa vuoden alusta lähtien. Luvattiin laadukkaita tuotelahjoja, mutta vielä ei ole tullut yhtään lahjaa. Kirjaamisessa on kyllä työtä mielestäni aika paljon. Olen ajatellut lopettaa koko homman, jos ei ala kuulumaan lahjuksia.

        Lahjat eivät tule automaattisesti. Keräät ostoksillasi pisteitä ja niiden mukaan voit valita palkintolistasta tuotteen, mihin yhteispistemäärä riittää.


    • kirjaaja

      Vuoden alusta kirjattu ostoksia ja tänään tuli ensimmäinen lahja: fiskarsin juustosetti, jossa kaksi höylää ja kaksi juustoveistä. Tosi kiva! Taidanpa jatkaa ostosten kirjaamista...

      • kirjaaja myös

        Mulle tuli samanlainen juustosetti perjantaina. Eikä se nyt niin ylivoimaista ole se kirjaaminen, kun siihen harjaantuu :)


      • meillekin

        Joo, perjantaina tuli. Kiva lahja. Päätin kuitenkin lopettaa kirjaamisen viime viikonloppuun. Isompien ostosten jälkeen hommaan hupenee lähes tunti! Alku vuoden jaksoin, nyt kuitenkin riitti, jatkakoon se ken jaksaa...


    • ninna@

      Hei!
      olen ollut mukana ac nielsenin kuluttajapaneelissa vuoden alusta lähtien.
      keväällä tuli tervetuliaislahjana fiskarsin juustosetti ja tänään sain fiskarsin aterimet kuudelle sekä salaattiottimet.

      • laadukkaita lahjoja?

        mä myös vuoden alusta asti mukana ja fiskarsin juustohöylä katkesi ja ne 2 juustoveistä ruostui,vaikka ovat ruostumatonta terästä... tosi laadukasta½!? Onko muille käynyt näin? Voiko saada jotain parempaa lahjaa ikinä kuin aterimia??


    • niina37

      onkos näistä kirjoittajista vielä ketään mukana kuluttajapaneelissa ja saitteko muuta lahjuksia kuin aterimet ja juustosetin?
      Meille tuli sellainen kysely jos kiinnostaisi liittyä, onkohan ihan hirveästi hommaa?

      • laadukkaita...

        Jep, mä olen yhä mukana.Joululahjaksi tuli Finlaysonin olga kankaiset 2 tyynyliinaa ja 2 pussilakanaa. Kesällä 2006 tuli Fiskars funktional 6 veistä, 6 haarukkaa ja 6 isoa lusikkaa.Kesällä 2007 tuli 6 kpl Aino jälkiruokakulhoa, joiden arvo on tosi pieni.Mutta insider tietoa on, että tulevaisuudessa lahjat saa itse valita luettelosta kerättyjen pisteiden arvon mukaan,mikä on lostavaa. Itse olen tykännyt vain olga pussilakana seteistä,sillä ne olivat laadukkaat ja ihanat.


      • Tupuliini1
        laadukkaita... kirjoitti:

        Jep, mä olen yhä mukana.Joululahjaksi tuli Finlaysonin olga kankaiset 2 tyynyliinaa ja 2 pussilakanaa. Kesällä 2006 tuli Fiskars funktional 6 veistä, 6 haarukkaa ja 6 isoa lusikkaa.Kesällä 2007 tuli 6 kpl Aino jälkiruokakulhoa, joiden arvo on tosi pieni.Mutta insider tietoa on, että tulevaisuudessa lahjat saa itse valita luettelosta kerättyjen pisteiden arvon mukaan,mikä on lostavaa. Itse olen tykännyt vain olga pussilakana seteistä,sillä ne olivat laadukkaat ja ihanat.

        Olen saanut nuo samat lahjat kuin sinäkin ja laadukkaita ovat olleet, vaikka ei minulla niille kaikille käyttöä ole, annanpahan joskus eteenpäin lapsille. Tuo ns. uudistus, että lahjat saa itse valita, ei näyttänyt kovin hyvältä, kun noita listoja katseli. Hirvittävän paljon vaaditaan pisteitä, jos jotakin parempaa haluaa. Kuitenkin sanottiin, että pisteet eivät enää kerry kolmen vuoden jälkeen, jos ei niitä ole käytetty. Millä ihmeellä pystyy keräämään yli 10000 pistettä, kuten erääseen lahjaankin vaadittiin? Olen ajatellut lopettaa, jos ei tavarat tuosta parane. Työtä on kuitenkin paljon, koska meillä kaksi käy kaupassa, enkä ole aina kotona, kun tavarat ovat jo jääkaapissa, työlästä hakea koodit.


      • laadukkaita...
        Tupuliini1 kirjoitti:

        Olen saanut nuo samat lahjat kuin sinäkin ja laadukkaita ovat olleet, vaikka ei minulla niille kaikille käyttöä ole, annanpahan joskus eteenpäin lapsille. Tuo ns. uudistus, että lahjat saa itse valita, ei näyttänyt kovin hyvältä, kun noita listoja katseli. Hirvittävän paljon vaaditaan pisteitä, jos jotakin parempaa haluaa. Kuitenkin sanottiin, että pisteet eivät enää kerry kolmen vuoden jälkeen, jos ei niitä ole käytetty. Millä ihmeellä pystyy keräämään yli 10000 pistettä, kuten erääseen lahjaankin vaadittiin? Olen ajatellut lopettaa, jos ei tavarat tuosta parane. Työtä on kuitenkin paljon, koska meillä kaksi käy kaupassa, enkä ole aina kotona, kun tavarat ovat jo jääkaapissa, työlästä hakea koodit.

        Joo,minua kiinnosti vaan halvin paistinpannu ja sen jopa pisteilläni saisin.Hämmästyttävää,että askelmittari tai linkkari ovat mukana lahjoina! Niitähän saa ilmaiseksi kylkiäisinä.Kuvittelin ,että uusi systeemi olisi parempi,mutta tällä hetkellä lahjalista on aika ankea.Mielummin silti valitsen lahjani itse kuten paistinpannun,joka tulisi ihan käyttöön.


      • huijjaa

        Joo tulee kirjattua mitä sattuu mieleen juolahtamaan. Palkinnot sitä tasoa ettei paljoa kiinosta.


    • x-paneelilainen

      Aiemmin Nielseniltä tuli hyviä arvokkaita lahjoja 2 kertaa vuodessa, esim. suomalaiset pussilakanasetit kahdelle, Kerman saven ja Iittalan astioita yms.Nyt saa itse kerätä pisteitä ja tilata haluamansa, mutta mielestäni tuotevalikoima on suppea ja pisteitä tarvitaan aiempaa enemmän. Lopetin n.20 vuoden jälkeen, kun tehty työ ei vastaa enää palkintoja.Lisäksi lopetustilanteessa ylimääräiset pisteet, n. 500 menivät hukkaan, kun pienin tuote,pyyheliina oli 600 pistettä.

    • astakaarina

      Tämä on jo vanha ketju, mutta kirjoitan silti.
      Olen ollut nyt tässä Nielsenin kuluttajapaneelissa muutaman kuukauden. Ennen joulua sain lahjaksi kangaskassin..ne juustosetit ja muut tuntuvat peräti ylellisiltä lahjoilta tuon kassin rinnalla.
      Pisteitä kertyy todella hitaasti, vaikka teen työtä skannaamalla ostokseni joka kerran kauppareissun jälkeen. Tavoittelen sitä tefalin kattilaa, mutta kovin kaukana vielä sen saaminen on.

      • maari58

        Minä aloitin paneelissa joulukuussa 2008, vielä ei ole tullut mitään palkintoa enkä ole odottanutkaan. Sen sijaan ihmetyttää että pistetietojani ei ole päivitetty lainkaan tämän vuoden puolella ja nyt on jo helmikuun puoliväli. Pistetiedot loppuvat joulukuuhun. Miten muilla aloittelijoilla?


      • DerreineTor
        maari58 kirjoitti:

        Minä aloitin paneelissa joulukuussa 2008, vielä ei ole tullut mitään palkintoa enkä ole odottanutkaan. Sen sijaan ihmetyttää että pistetietojani ei ole päivitetty lainkaan tämän vuoden puolella ja nyt on jo helmikuun puoliväli. Pistetiedot loppuvat joulukuuhun. Miten muilla aloittelijoilla?

        Jep sama juttu mutta kyselen vielä toistamiseen perään. Samaa mieltä työläydestä, kokeilla piti katsoo nyt jaksaako tehdä ilmaista työtä...


      • himokirjaaja
        DerreineTor kirjoitti:

        Jep sama juttu mutta kyselen vielä toistamiseen perään. Samaa mieltä työläydestä, kokeilla piti katsoo nyt jaksaako tehdä ilmaista työtä...

        Olen ollut ko. paneelissa noin 8 vuotta. Täytyy itsekin todeta, että palkkiot ovat heikentyneet. Listaan tässä, mitä olen vuosien varrella muistini mukaan saanut: Fiskarsin Savonia-ateriamia, Ittalan Boy-laseja, Marimekko-pyyhkeitä, Finlaysonin satiinipussilakanat 2 hengelle, Marimekko essu ja patakintaat, Fiskarsin juustopöytäsetti (puualusta, veitset höylät), Fiskarsin kinkkuveitsi -piikki, Matador-paistinpannu,...

        Eli ennen sai aina pari kertaa vuodessa paketin (kaikki jäsenet saivat saman), joka minusta tuntui kyllä arvokkaammalta, kuin mitä nykyisin ansaitsee. Työmäärä tuntuu siis isohkolta palkintoihin nähden, mutta toisaalta itse saan siitä sen hyödyn, että olen aika hyvin selvillä, mistä kaupasta kannattaa ostaa ja mikä on todella kallis. Paneelista on hyvä seurata myös turhaa osteskelua esim. karkkia ja limpparia. Aion kuitenkin jatkaa edelleen.


      • tuija61
        maari58 kirjoitti:

        Minä aloitin paneelissa joulukuussa 2008, vielä ei ole tullut mitään palkintoa enkä ole odottanutkaan. Sen sijaan ihmetyttää että pistetietojani ei ole päivitetty lainkaan tämän vuoden puolella ja nyt on jo helmikuun puoliväli. Pistetiedot loppuvat joulukuuhun. Miten muilla aloittelijoilla?

        Minäkin aloitin joulukuussa 08, joka viikolle kertynyt 100 pistettä, en tiedä onko enempään mahdollisuuskaan.
        Kangaskassi tullut, siinä kulkee luistimet jäälle mennessä.
        Jonkun verran vaivaa vaatii, mutta totta on että äkkiä oppii tuotteiden hintoja, tulee tiedostavammaksi ostosten ja kauppaliikkeiden suhteen


      • maari58
        tuija61 kirjoitti:

        Minäkin aloitin joulukuussa 08, joka viikolle kertynyt 100 pistettä, en tiedä onko enempään mahdollisuuskaan.
        Kangaskassi tullut, siinä kulkee luistimet jäälle mennessä.
        Jonkun verran vaivaa vaatii, mutta totta on että äkkiä oppii tuotteiden hintoja, tulee tiedostavammaksi ostosten ja kauppaliikkeiden suhteen

        Minullekin on nyt helmikuussa tullut kangaskassi ja pisteitäkin oli menneiltä viikoilta, yhteensä pisteitä on nyt muistaakseni 2000. Eli pisteet eivät kai tule näkyviin viikottain vaan pidemmissä jaksoissa. Aika työlästähän tämä on, mutta tuleepahan kotonakin kuitti ja ostokset tarkistettua. Eli aion jatkaa paneelissa ja katsoa mitä jatko tuo tullessaan.


      • En harkitse enään liittymistä
        maari58 kirjoitti:

        Minullekin on nyt helmikuussa tullut kangaskassi ja pisteitäkin oli menneiltä viikoilta, yhteensä pisteitä on nyt muistaakseni 2000. Eli pisteet eivät kai tule näkyviin viikottain vaan pidemmissä jaksoissa. Aika työlästähän tämä on, mutta tuleepahan kotonakin kuitti ja ostokset tarkistettua. Eli aion jatkaa paneelissa ja katsoa mitä jatko tuo tullessaan.

        tuollaiset tarpeettomat tilpehöörit, miten kehtaavatkin tuollaisilla tavaroilla muka yrittää ihmisiä "töihin"???


      • kdjfg

        Lähettivät minulle esitteen, jotta pääsisi mukaan hommaan, mutta epäilyttää, että tietojen kirjaaminen on kovin työlästä palkkioon nähden.

        Miten pisteitä kertyy ja paljonko niitä vaaditaan erilaisiin palkkioihin? Onko tavaroissa hyvinkin valinnan varaa ja onko ne ollenkaan järkeviä/hyödyllisiä? Mietin kannattaako lähteä mukaan ollenkaan...


      • aituu
        maari58 kirjoitti:

        Minä aloitin paneelissa joulukuussa 2008, vielä ei ole tullut mitään palkintoa enkä ole odottanutkaan. Sen sijaan ihmetyttää että pistetietojani ei ole päivitetty lainkaan tämän vuoden puolella ja nyt on jo helmikuun puoliväli. Pistetiedot loppuvat joulukuuhun. Miten muilla aloittelijoilla?

        eipä näytä pisteet kertyvän????


      • Tupuli
        En harkitse enään liittymistä kirjoitti:

        tuollaiset tarpeettomat tilpehöörit, miten kehtaavatkin tuollaisilla tavaroilla muka yrittää ihmisiä "töihin"???

        Ette taida tietääkään, että nuo ns. lahjat eivät ole verottomia, vaan niistä verotetaan. Minun viime vuoteni verotettavat "lahjat" oli laitettu 44 euron arvoisiksi. Siksi otin ja lopetin, koska en tarvitse noita tavaroita, mitä siellä on tarjolla. Kaapit pursuavat tässä iässä liinavaatteista ja astioista. Lapsilleni olen antanut joululahjoiksi, mutta hekin keräävät määrättyjä sarjoja.

        Viimeiset tavarat otin elokuussa vastaan ja ne lisätään tämän vuoden verotukseen, mistähän arvosta, tulee nähtäväksi. Siinä oli kaksi Aallon pikku kulhoa, yksi Ratian pyyhe ja yksi pieni Tefal paistinpannu. Toivottavasti ei yli 50 euroa. Työlle jää aika vähän tuntipalkkaa. Nyt kuitenkin on siirrytty mainosten mukaan koodilukijaan, joka helpottaa ja vähentää työtä merkittävästi. Ilmoitin, että jos joskus saa vaivanpalkan rahana, voin harkita jatkamista.


      • kesä13

        Olen kuulunut Nielsen kuluttajapaneeliin jo vuosia. On oikeestaan harrastus. Pisteillä voi ostaa tuotteita. Pisteitä toki pitää kerryttää, jos haluaa laadukasta ja arvokkaampaa. Myös arvontoja jäsenien kesken. Olen voittanut upean hella-uuni systeemin keraamisella liedellä.


    • Rokkenrollii

      Mä sain paneelista ensinalkuun sellaisen käsityksen, että mitään muuta ei tarvitse tehdä kun skannailla viivakoodeja.

      Ne hiton hintojen syöttö ja muut lisänäpyttelyt passivoivat itseni alkuun, mutta nyt aloin taas skannailla. Tosin en syötä hintatietoja, pistän vaan ykkösen joka kohtaan.
      Jos ei kelpaa niin pyytäköön sitten skannerin takaisin.
      En ala kuitteja selailemaan joidenkin pienien "ehkäjoskusjotain"-lahjuksien eteen.

      • ennenvanhaan...

        Eikö saa enää vuoden lopussa yhteenvetoa ostoksista?


    • zeldar

      vedätystä siis. eipähän tartte liittyy

    • llllll

      Niin minä nyt haluisin liittyä tuohon paneeliin, mut enpä löydä googlenkaan avulla paikkaa mistä löytyisi?

    • jahvo

      lahjat täytyy itse tilata, kun pisteitä on kertynyt tarpeeksi. Edelliset lahjat tulivat elokuussa ja seuraavat marraskuussa. Kyllä ovat laadukkaita!

      • KISM

        Hankkikaa päivätöitä jos rahaa haluatte. Minä ainakin nautin ostosten kirjaamisesta, vaikken saisi mitään. Noilla pisteillä mitä kerättiin saatiin oiva kahvinkeitin. Jos autuas verottaja tuosta raaski rankaista muutamalla eurolla niin aivan sama. Ja tuli juustoveitset ja ottimet ja kovasti ollaan tykätty.
        Tämä on vapaaehtoinen homma, joten mitä ihmettä täällä porukka nalkuttaa??? irtisanoutukaa ja antakaa tilaa paneeliin haluaville.


      • ?!?
        KISM kirjoitti:

        Hankkikaa päivätöitä jos rahaa haluatte. Minä ainakin nautin ostosten kirjaamisesta, vaikken saisi mitään. Noilla pisteillä mitä kerättiin saatiin oiva kahvinkeitin. Jos autuas verottaja tuosta raaski rankaista muutamalla eurolla niin aivan sama. Ja tuli juustoveitset ja ottimet ja kovasti ollaan tykätty.
        Tämä on vapaaehtoinen homma, joten mitä ihmettä täällä porukka nalkuttaa??? irtisanoutukaa ja antakaa tilaa paneeliin haluaville.

        Saa kaupat myyntitietonsa ihan ilman asiakkaiden vaivaamistakin, en tajua.


      • krimp
        KISM kirjoitti:

        Hankkikaa päivätöitä jos rahaa haluatte. Minä ainakin nautin ostosten kirjaamisesta, vaikken saisi mitään. Noilla pisteillä mitä kerättiin saatiin oiva kahvinkeitin. Jos autuas verottaja tuosta raaski rankaista muutamalla eurolla niin aivan sama. Ja tuli juustoveitset ja ottimet ja kovasti ollaan tykätty.
        Tämä on vapaaehtoinen homma, joten mitä ihmettä täällä porukka nalkuttaa??? irtisanoutukaa ja antakaa tilaa paneeliin haluaville.

        Liittyä saa www.liitypanelistiksi.nielsen.com sivuilta. Jäsenyys tarkoittaa että skannataan kaikki tuotteet mitkä ostetaan kotiin. näpytellään hinnat ja määrätkin. Mistä ostetiin ja ketkä oli mukana ja oliko tuote tarjouksessa tai ei jne.


    • 19hupsu84

      olen yrittänyt tässä vähän aikaa löytää miten voin laittaa nielseniin sähköpostia että paikkakunta listalta puuttuu mäntyharju ja en voi liittyä

      • Ois kiva kokeilla

        Viime vuoden alkupuolella oli ilmeisesti joku värväyskampanja, johon lähdin mielenkiinnosta mukaan. Sieltä soitettiinnkin ja kerrottiin homman nimi ja lupasivat laittaa skannerin tulemaan. Parin viikon päästä soitettiin taas ja on kuulemma teknisia ongelmia skannereiden kanssa. Loppujen lopuksi tuli 4 kk ekan soiton jälkeen viesti, että valitettavasti et kuulukaan enää kohderyhmään. Kovasti ihmettelin että teknisen ongelman jälkeen en kelvannutkaan enää.


      • oulunneito
        Ois kiva kokeilla kirjoitti:

        Viime vuoden alkupuolella oli ilmeisesti joku värväyskampanja, johon lähdin mielenkiinnosta mukaan. Sieltä soitettiinnkin ja kerrottiin homman nimi ja lupasivat laittaa skannerin tulemaan. Parin viikon päästä soitettiin taas ja on kuulemma teknisia ongelmia skannereiden kanssa. Loppujen lopuksi tuli 4 kk ekan soiton jälkeen viesti, että valitettavasti et kuulukaan enää kohderyhmään. Kovasti ihmettelin että teknisen ongelman jälkeen en kelvannutkaan enää.

        Nielsen kuluttajapaneeliin pääsee nopeasti mukaan! Kävin nettisivulla täyttämässä tietoni ja heti seuraavalla viikolla soittivat ja tekivät lisäkysymyksiä. Pari päivää myöhemmin tuli sähköposti viesti, että skanneri toimitetaan 2 viikon kuluessa. Itselläni toiminut tähän astitosi hyvin kaikki. Ja minua neuvoivat, että jos jotain ongelmia tulee voi soittaa maksuttomaan asiakaspalveluun, jossa neuvovat esim. jos ei osaa käyttää skanneria, tai pisteet ei lähde tms. Odottelen innolla että pääsen skannaamaan... tuleepahan katottua mitä sitä ostaa kaupasta... ja eihän siinä tarvitse kuin kerran viikossa skannata, eli jos käyt kaupassa 5 krt viikossa, vain kerta riittää... eli ei vaikuta pisteisiisi.


      • oulunneito

        soita asiakaspalveluun.


    • Antti Härkönen, Oulu

      Kiitos kaikille vastanneille. Meinasin jo liittyä mutta onneksi luin tän keskustelun. Näyttää olevan täyttä pee askaa koko nielsenin touhu! :)

    • Kauan mukana ollut

      Olen ollut kauan, noin 20v, kuluttajapaneelin jäsen. Ennen, vaikkapa vain 10v sitten, palkinnot olivat tosi hyviä. Tuli Fiskarssin tuotteita, Kerman saven vuokia, Iittalan laseja, Marimekon isoja saunapyyhkeitä, aivan ihana rahapussikin, poronnahasta ja nimellä varustettuna.
      Koko ajan on huonontunut palkinnot, siksipä nyt olen sanonut irti itseni tästä kirjaamistouhusta. Pisteitäkin oli yli 14000 ja kummasti niillä ei enää saanutkaan kunnollista tavaraa. Lisäksi ne on pisteytetty niin korkeasti, että saman tuotteen saa halvemmalla oikeastaan mistä tahansa kaupungista. Kirjaamisesta oli se hyöty, että pysyi hyvin hintatietoisena, mutta nyt tämän lukijan kanssa siitä hyötyy vain Nielsen.
      Hyvää jatkoa teille uudet kirjaajat! Toivottavasti saatte vastinetta työllenne!

      • ´8uw

        Olen ollut kuluttajapaneelin jäsenä noin viisi vuotta ja kyllä nykyään tosiian pisteillä ansaittavat palkinnot ovat tosi vähäisiä tehtyyn työmäärään nähden. Saat skannata vuoden ja sitten saat jonkun kälysen 40 e arvoisen kahvinkeittimen pisteillesäsi. Olen myös lopettamassa tämän touhun tämän vuoden loppuun.


    • viisas päätös

      Paras juttu viimme vuonna oli kuluttajapaneeliin liittyminen, se on kivaa ja helppoa . Samalla olen huomannut kuinka kaupat höynäyttävät ihmisiä. 70% käyttämistäni kaupoista huijaa. Kun tulen kotiin ja alan skannata ostoksiani , mitä huomaankaan, aina on otettu väärä hinta, alennusta ei ole annettu ja ihan törkeesti vain hinta on eri kuin hyllyn reunassa tai totteessa,Empä ennen tullut kuitteja sillai tutkineeksi. Ja muutenkin
      tässä tulee seuranneeksi kulutus tottumuksiaan.Tosi kiva juttu ja siitä saa vielä korvaukseksi valita kivoja laadukkaita tavaroita , aina ansaittujen pisteiden mukaa.Liittykää ihmeessä jos on mahdollisuus.

    • hieno homma

      olen ollut jäsenenä jo jonkin aikaa , eikä sieltä mitään lahjoja saa, vaan palkkio työstäsi , kertyneiden pisteidesi mukaan saat valita laadukkaita tavaroita,nyt juuri alkaa palkitsemis aika jaksolta 30.8 ¨9.1.
      Skannaus on helppoa ja kivaa ja samalla tarkistat kauppakuittisi ja ostoksesi ja näet mihin olet rahasi täevännyt.Todella kiva ja palkitseva harrastus.

    • meikkiskä

      Harrastuksena tämä varmaan on ihan mukavaa, mutta eikai kukaan tätä OIKEASTI tee noiden "palkkioiden" takia? Suurin osa tavaroista on luultavasti kiinalaisia kopioita, mistä Nielsen itse on maksanut pilkkahinnan. Sen lisäksi Nielsen tekee rahakasta BISNESTÄ tällä teidän työllänne, myydessään kuluttajatiedot kaupan-alan yrityksille kymmenillä tuhansilla euroilla. Kyllä teitä nyt tässä viedään kuin pässiä narussa. Mutta kuten sanoin, jos tätä tekee harrastuksenomeisesti, tai vahdatakseen omia ostoksiaan, niin siitä vain, mutta kyllä Nielsen tässä teitä hyväksi käyttää. Teette työtä useita kymmeniä tunteja vuodessa, ja saatte alle 100€ palkkiota. HALOO?!

      Jos haluat itsellesi kangaskassin, mene ostamaan se Alepasta, maksaa muutaman euron! Tämä muutaman euron tekemiseksi sinun tarvitsee tehdä normaalia työtä alle puoli tuntia! Siivoo vaikka osa-aikaisena muutaman kerran viikossa, (tai ulkoiluta vaikka naapurin koiraa), niin saat jo YHDESSÄ PÄIVÄSSÄ kasaan sen verran rahaa, että VOIT OSTAA NÄMÄ KAIKKI vuoden aikana kertyneet "palkkiot" ihan normaalista kaupasta. Ja paljonko maksaa fiskarsin RUOSTUVAT aterimet kiinalaisessa halpahallissa, jotak on muka tehty ruostumattomasta teräksestä??

      JÄRKI KÄTEEN IHMISET! HERÄTKÄÄ!

    • nomonomm

      Kuluttajapaneelissa on osallistuminen ihan vapaehtoinen. Palkkiot ovat laatu tavaraa ja asiakaspalveluun voi aina ehdottaa uusia tuoteita, mitkä voisi olla palkkiovalikoimassamme.
      2011 vuoden lopussa on kaikkien aktiivisten ja kunnon panelistien välillä arvonnossa AUTO!
      Joka kuukausi arvotaan 1000€ arvoinen palkkio aktiivisten jäsenten välillä.
      Nielsenille onkin laatu tärkeä - jos skannailet kunnolla kaikki talouden ostokset ja ilmoitat lomasta ja tiedonsiirrot onnistuu - Pisteet kertyy ja osallistut automaattisesti arvontaan.

      • O-+

        Pitäsköhän liittyä ja alkaa keräileen kassakuitteja= käteisellä maksettuja, omista ostoksista ei isoja summia kerry.

        Aikaa on kun olen eläkeläinen.
        Hyvää viikonloppua ::::))))))))


      • Ei mene ihan noin
        O-+ kirjoitti:

        Pitäsköhän liittyä ja alkaa keräileen kassakuitteja= käteisellä maksettuja, omista ostoksista ei isoja summia kerry.

        Aikaa on kun olen eläkeläinen.
        Hyvää viikonloppua ::::))))))))

        Ei niitä pisteitä kauppasummasta lasketa eli se ja sama oletko ostanut 20 eurolla vai 100 eurolla. Pelkällä kuitilla et tee mitään koska tarvitset myös kuitissa olevien tuotteiden viivakoodit ja niitähän et saa kun ostamalla ne tuotteet jotka kauppakuitissa on.


    • en liitykään!

      Miksi ihmeessä ne kysyvät kaikkien perheenjäsenten pituuksia ja painoja liittymislomakkeella????

    • Juuri liittyneenä

      Vanha ketju, mutta edelleen monella ajankohtainen. Itse vasta liityin ja heti kun luin ohjeita osui silmään palkkioiden verollisuus. Työttömän ei varmaan kannata edes tuohon liittyä jos ja kun ne vaikuttaa sitten verotukseen ja ilmeisesti myös sitä kautta saataviin tukiin. Asiakaspalveluun laitoin asiasta kyselyä miten se vaikuttaa, mutta eipä sieltä koskaan vastattu. Taidan laittaa koko skannerin takaisin.

      • Lopettava

        Ei niitä lahjoja niin vaan tule, tarviit pitkän ajan jotta saat esim. Muumimukin, josta veroa alle euron, sitten lopullisessa verotuksessa.


    • pthyyyi

      Huijausta. Minä en henkilökohtaisia tietojani jakele perheestäni, itsestäni, tuloista ja menoista jonkun hikisen maljakon vuoksi.

    • harkinta11

      Olipa hyvä kun tämän ketjun löysin. Harkitsin mukaan lähtemistä. Ajattelin, että isoilla ostoilla saa paljon pisteitä, mutta pisteet ovatkin kaikille samat, vaikka isommalla perheellä töitä teettää paljon enemmän. Eli jos vuodessa on mahdollista saada vain alle 10000 pistettä, ei tämä ole kyllä todellakaan vaivan arvoista. Kun on 5 henkilöä perheessä, ja ostoksia on aina vähintään kaksi kassillista pari kertaa viikossa, menisi tuohon aikaa jo yli puolituntia viikossa. Tuolla pistemäärällä saisi sitten 4 muumimukia vuoden työstä (on todella huonot palkkiot), jotka alennuksella saa kaupasta alle 40 €. En siis lähdekkään mukaan.

    • kakkapaukku

      Ei tätä skannailua tarvitse haudanvakavasti ottaa. Itse käyn noin viisi kertaa viikossa ostoksilla ja skannaan noin 1-2 ostokset. Pisteet kertyvät samalla tavalla vaikka ei kaikkea skannaakaan. Alle viisi minuuttia menee skannauksessa vikkeläsormisella. Opettelua alussa vaatii, mutta kun on itselläkin yli vuosi jo kokemusta niin rutiinilla menee. Oon tosi huono muutenkin säästämään tällaisiin tarpeellisiin kodintarvikkeisiin ja tilpehööreihin niin kiva että tätä kautta saa ne ainakin lähes ilmaiseksi.

    • T

      onko liittyminen ja kuluttajapaneelissa olo varmasti täysin ilmaista, eikä myöhemmin tule minkäänlaista ns. maksupakkoa?

    • Setämies.

      Vetäkää vitut päähänne!

    • Katti karvajalka

      Hei!Olen ollut kohta 4 vuotta mukana.Onhan niissä oma touhunsa mutta olemalla aktiivinen saat kerättyä pisteitä joilla voit tilata itsellesi mieluisen tavaran.Ne ovat ihan laatutavaraa.Itse olen ottanut erittäin hyvälaatuiset paistinpannun sekä kasarin.Sieltä ei lähetetä automaattisesti mitään.Olen ollut ihan tyytyväinen,ainahan sitä tietysti voisi enemmänkin pisteitä saada.

    • jure22
    • jere22
    • mokkelo

      Hei.
      ihan mukava seurata omia ostoksia. sieltä saa myös palkkioita. ne on, niin pieniä ettei verotukseen vaikuta, mutta mukava lisä jos on aikaa kannata.

    • matola

      noin 4 vuotta ja se riippuu siitä ootko aktiivinen kirjaamisessa en mäkään ihan kaikkee jaksa kirjata 2 kertaa viikos riittää saavuttamaan maksimipisteet, mutt ei mull jää kun vihannekset ja tietysti irtotuotteet leivät pullaat kun niis ei oo koodii eikä jaksa aina olla koodikirja nenän eedddä

    • Ou-nou1

      Mulle kanssa tyrkytettiin jäsenyyttä. Annettiin ymmärtää että "tällaista upeaa mahdollisuutta tarjotaan vain harvoille ja valituille" - onneksi luin tämän ketjun. Nettisivuilla oli kuvia fillareista jne. ja ajattelin että vähän liian hyvää ollakseen totta. Ja hittoako niille kuuluu jonkun perheenjäsenen paino?Inhottavaa isoveli valvoo-meininkiä jolla firma tahkoaa tuhansia euroja yksinkertaisten ja liian kilttien suomalaisten selkänahasta joidenkin kiinalaisten kuppien hinnalla. No thanks!

    • lopettava

      Hei. Olen ollut kymmenkunta vuotta jäsenenä. Saat pisteitä vuoden mittaan sen mukaan miten muistat laittaa ostoksesi ylös. On muuten mielenkiintoista ja helppoa, kun vaan teet sen heti kotiin päästyäsi.
      Näitä voittoja voit nykyään katsella netistä, paljonko tarvitaan mihinkin lahjaan pisteitä. Tarkka kun on ja koodaa joka viikko ostokset, niin ei jää pois pisteitä. Mitäään oikein kalliita lahjoja ei siellä ole, esim. Muumimuk, tarvii n. 4000 pistettä. Jne. Pisteitä kertyy eri summia eri hommista, ei paljoa .Mutta pisteitä voi säästää, ja ottaa sitten vaikka kerran vuodessa. Mulla esim säästössä28000 pistettä, nyt kun lopettelen. Listasta kohta valitsen mitä otan. Tästä lahjasta menee sitten vero, mikä olikin yllätys, no lahjaksihan ei saa mitään.
      KAIKEN KAIKKIAAN HYVÄ JUTTU.

    • EntinenSkannaaja

      Olimme jo aika kauan Nielsenin kuluttajapaneelissa, yli 8 vuotta ja erosimme muutama kuukausi sitten. Alkoi ärsyttämään skannerin toimimattomuus, jos tuli ilmoituksia ja olin yhteydessä palveluun. Sieltä vakuutettiin että laite toimii. Myöhemmin eroa ilmoittaessa kerrottiinkin että skannerissa ollut häiriöitä. Alkoi myös ärsyttämään pisteillä tilattavien tuotteiden hinnoittelu, vaati todella paljon pisteitä. Ja myöskin oli yllätys tuo verotettava arvo joka näkyi veroilmoituksessa; tilasimme akkukäyttöisen ikkunapesijän, sähköhammasharjan ja muumiastian, yhteisarvo verotuksessa lähes 250€ alle satasen tuotteista. Maksoin siis tuloverona sen verran mitä olisin maksanut tuotteista kaupassa. Kerroin tästä asiakaspalveluun eron yhteydessä, valittelivat etteivät voi asialle mitään ja muutkin ovat asiasta huomauttaneet. No ei ole ihme. En siis suosittele liittymään Nielsen kuluttajapaneeliin skannaajaksi.

    • exnielsen

      Valtio vakoilee kansalaisia Nielsenin kautta. Ties mitkä laitokset vakoilevat myös.

    • Cilla

      Olen ollut mukana lähes 10 vuotta ja skannannut ostokseni pilkulleen.Pieniä lahjoja on tullut, ei mainitsemisen arvoisia.Pari vuotta sitten ajattelin lopettaa , mutta kuinka ollakaan , arvonnassa voitin 1000 euron Superlahjakortin!Nyt olen kerännyt pisteitä yli 40000 ja tilasin muutaman lahjakortin .Olen ollut tyytyväinen Nielseniin.

    • mävaanskannaanjaskannaan

      Mä olen ollut jäsen 10 vuotta ja siittä hyvä että verrattuna nettikyselyihin pisteitä tulee tasaseen tahtiin kun vain joka viikko skannaat.tai ilmoitat loman tai ei ostoksia.Ja skannaamisesta on tullut tapa ja olen paljon hintatietoisempi.mulla rupes skanneri temppuilemaan niin soitin asiakaspalveluun ni lähettivät uuden.tuotiin oikein ovelle asti.kyllä mä oon tyytyväinen.

      • Mietteliä

        Mielenkiintoni heräsi, kun luin jostain, että on myös mahdollista kerätä pisteitä uuteen Moccamasteriin. Mutta rekisteröitymättä en tietenkään pääse katsomaan minkälaisista pisteistä on kyse tai onko enää edes mukana palkinnoissa. Voisiko joku mukana oleva valaista asiaa? Sen tajuan että menee ainakin pari vuotta ennen kuin sen saa kasaan, mutta toivon nykyisen MMn pelittävän vielä muutaman vuoden. Mutta riittääkö se muutama vuosi? Entä löytyy listoilta muuta kiinnostavaa, kuten esim Sarpanevan klassikkopataa tms?


    • Anonyymi

      Nykyään saa lahjakortteja,ne pitää käydä valitsemassa sieltä palkkio sivuilta.

    • Anonyymi

      Olen ollut Nielsen kuluttajapaneelin jäsen yli 3vuotta. Ne lähettää valitsemasi lahjakortin antamaasi sähköpostiin. Ne ei lähetä mitään jos et käy palkintokaupassa valitsemassa.

    • Anonyymi

      Olen ollut kirjaamassa yli 5v. Monesta kuitista löytynyt rahan arvoisia virheitäkin. Palkinnot valitsin itse sivuilta, kun olin ahkerasti piippaillut. Ihan laadukkaita ja kestäviä koneita. Nyt lahjasivuille kirjautuessa saa lahjakortteja, ja valikoimaa piisaa.

    • Anonyymi

      En pääse mistään Nielsenin sivustolle kirjautumaan elo osaatteko neuvo, miten tuo onnistuisi?

    • Anonyymi

      Täältä löytyy hyviä kokemuksia kuluttajapaneelista:
      https://fixut.fi/kuluttajapaneeli-kokemuksia/

      Olen käyttänyt kuluttajapaneelia nyt vuoden ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Tienaamani rahat on aina maksettu paypal tililleni.

    • Anonyymi

      Useamman vuoden olen säännöllisesti skannannut ostokseni.Ei ole yhtään lahjaa tullut.

    • Anonyymi

      koodilla 3SNMXD5 4,00 € Wolt-krediittejä jokaista 3 ensimmäistä tilaustasi kohden kannattaa hyödyntää

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Nyt v 2023 enää hirveää valhetta ja huijausta. Alussa sai tavaraa kotiin - nyt enää kortteja , joita ei voi käyttää!! Kun lopulta sain 95 euron kortin, jonka piti olla 100€, niin ottivat 5 euroa välistä postittamiseen. Myöskään ei saa vastauksia, kun soittaa - käskee mennä jonkun englanninkielisen sivulle etsimään vastauksia kortin käyttöön!!!! !

      • Anonyymi

        Olen itse käyttänyt noita fyysisiä kortteja ihan onnistuneesti ruokakaupassa maksaessani, ne elektroniset eivät käy maksuvälineenä ruokakaupassa, mutta siitä ilmoitetaan siinä pistekaupan tilaussivulla.


    • Anonyymi

      Tuttava on ollut mukana yli 20 vuotta ja pari, kolme vuotta sitten hän voitti uuden auton, Toyota, jokin pieni malli.

      Täytyyköhän tässä systeemissä ilmoittaa esim
      polttoaineostot ?

    • Anonyymi

      Onko kommentteja nielsen kuluttapaneelinlahjakorteista. Olen odottanut kuukauden
      eikä mitään lahjakortti koodia ole tullut. Viestejä lähettanyt useita mitään vastauksia ei tule

    • Anonyymi

      Hienosti päivittävät ohjelmiaan josta pistetään asiakas kärsimään. Jankutetaan samaa asiaa etteivät he voi mitään. Asiakkaiden vika taitaa tämäkin olla. Olemme olleet monta vuotta ja täyttä paskaa näyttää olevan. Asiakaspalvelukaan ei näytä kiinnostavan asiakkaat.

    • Anonyymi

      Olen ollut jo noin parikymmentä vuotta, olen tilannut fyysisiä lahjakortteja mjotka toimivat. Nyt ajattelin että tilaan virtuaali Mastergar debitit, jotka toimitettiin sähköpostiini. Kuinka ollakaan ne eivät käyneet Poweriin, heille kävivät vain sirulliset kortit. Olipa outo ketju tuo POWER TULI VÄHÄN NIINKUIN HUIJATTU OLO NIIN NIELSSENIL5Ä KUIN POWERIN OSALTA.

      OLIN NIIN PETTYNYT. KYSE OLI KUITENKIN 250 EUROSTA, JONKAMOLIN SUUNNITELLUT KUIVAUSRUMMUN OSTOON... ETTÄ SILLEEN...

    • Anonyymi

      Joo voin kertoa, että Nielseniq on ihan hirveetä paskaa. Rekisteröityminen onnistui ihan ok, ongelmat alkoivat kun piti vielä käyttöönoton jälkeen rekisteröityä sivulle, josta palkinnot saadan. Laitan ensin viestin aspaan > ei mitään. Uusi viesti aspaan > sama helevetin sepustus mitä niiden nettisivuillakin lukee ohjeistuksena. Ongelma siis oli, että herjasi, ettei postinumero ja asiakasnumero täsmää? Tarkistin, tiedot ovat kyllä oikein. Laitan aspaan viestiä > ei vastausta. Uudelleen viestiä kuvakaappauksen kera > ei vastausta. Nyt haluan eroon koko paskasta, ei ole vaivan arvoinen, jos NielsenIQ tarjoaa tämmöistä "asiakaspalvelua". Ala-arvoista ja todella huonoa, eikä ainakaan mun ajan arvoista. Älkää haksahtako tähän huijaukseen.

    • Anonyymi

      Minä olen ollut monta vuotta kirjaamassa ostoksia. Palkkiot ovat nykyään virtuaalisia maksukortteja. Juuri nyt pisteilläni tilasin 50€ maksukortin. Kortin myöntää ulkopuolinen firma. Yrityksistä huolimatta en saa korttia ja Nielseniq sanoo, että heillä ei ole pääsyä maksukortin myöntäjän tietoihin. Monta kertaa olen yrittänyt, mutta saan tiedon, että tietojani ei löydy. Nyt lopetan ostosten skannaamisen. ”Työantajan” kuuluu huolehtia että ”työntekijä” saa palkkansa.

    • Anonyymi

      Mä olin tossa mukana ihan mielenkiinnosta vuosituhannen alussa eli kauan sitten. Silloin kirjattiin ostot paperilomakkeelle joka postitettiin kerran kuussa Nielsenille. Mihinkään ei kirjauduttu eikä mitään skannattu. Olin mukana muistaakseni parisen vuotta ja sain Iittalan vähän harvinaisempia juomalaseja, Hackmannin 24-osaisen aterinsetin ja jotain muutakin sieltä tuli. Noin puolen vuoden välein taisivat jotain lähettää. Lahjaa ei voinut valita, tai korkeintaan parista vaihtoehdosta. Se aterinsetti oli kyllä kova juttu juuri omilleen muuttaneen nuoren talouteen, on käytössä vieläkin.

    • Anonyymi

      Olen ollut Nielsenin paneelissa ainakin toistakymmentä vuotta, ehkä jopa parikymmentä, ensin kirjattiin ostokset lomakkeelle, sitten skannerilla ja nyt puhelimella. Vaivaahan siinä on ollut, mutta samalla voi tutkailla ostoksiaan. Maalla ollessa huonon nettiyhteyden päässä ostokset eivät ole aina kirjautuneet ja on tullut huomautusviestejä. Asiakaspalvelun kanssa kyllä siinäkin asiat sujuivat hyvin.
      Ainoa ongelma on ollut lahjakorttien lunastaminen. Aikanaan sain lunastetuksi joidenkin vaikeuksien jälkeen Gogiftin lahjakortin, sillä sitten vaikeuksitta Tuin lahjakortin, jolla maksoin osan matkastani.
      Tänään olen taistellut saadakseni Mastercardin lahjakortin. Ensiksi kirjautuminen lahjakorttikauppaan takkusi, monen yrityksen ja useiden aktivointikoodien yritysten jälkeen pääsin tilaamaan lahjakortin. Sen lunastaminen ei taas onnistunut sitten millään. Olen lähettänyt prepaidfirmalle viestiä, jos sen kortin sitten joskus saisi.
      Eli kun kaikki kirjaukset lahjakortin saamiseksi ovat niin hankalia niin pakostakin alkaa mitta olla täysi! Ei tässä iässä 70+ enää jaksaisi moisia pelleilyjä! Jos joskus saan pisteeni lunastettua lahjakorteiksi niin sitten sanon hyvästit skannaukselle!
      Sähköpostikirjeenvaihto Nielsenin kanssa (kirjausten lähetysongelmat Nielsenille) on aina ollut hyvää, siinä asiakaspalvelu on onnistunut.

    • Anonyymi

      Kusetusta siis. Moni ollut muka mukana eikä silti kerro mitä lahjoja on saanut jota tässä kysyttiin alunperin.. ei ole saanut mitään siis..
      0.20 - 5e lahjojen arvot kuulemma eli turhaa shittiä älkää kokeilko.

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5730
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      215
      1804
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1732
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1192
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      263
      910
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe