Sairastaako hän, minä vai koko seurustelu?

CARO

Mä olen kuullut nyt kaksi vuotta siitä, että olen muka lihava ja perinyt karjalaisen maatuskan piirteet eli lyhyyden, pienuuden ja sievyyden. Poikaystäväni nimittelee minua päivittäin lihavaksi, ja hänellä on vahva kuva että nainen pitää olla langan laiha. No, hän on itse todella laiha rokkari tyyppinen luuviulu, mutta minä itse en tästä välitä millään lailla (mielestäni ulkokuori asiat ovat turhia).
Olen naureskellut tälle asialle melkeimpä aina, sillä minä olen urheilullinen, lihakset suht'hyvät kaikkialla, naisellinen (c-kuppi ja pyöreä perse), ja mittani oikeasti ovat 163,5 cm ja 56 kg. Minulla oikeasti on hyvä olo itseni kanssa enkä missään nimessä halua olla sitä luuta/nahkaa ja veitsellä veitsetyt kasvot ilme päällä kokoajan. Minulla on malli ystäviä jonkin verran, enkä henkilökohtaisesti valita laihuutta niille sillä he ovat tyytyväisiä siihen, että ovat laihoja ja haluavat ollakin sitä. Okei...
Nyt tästä joka päiväisestä kinastelusta on tullutkin ongelma, sillä en jaksa enää ollenkaan kuulla/puhua näistä tyhmääkin tyhmemmistä asioita. Poikaystäväni on saanut jostain päähänsä jonkin painoindeksi lukeman ja väittää kiven kovaa, että minun pitäisi painaa max 51 kg. Yleisimmin painoindeksi voidaan laskea jakamalla paino (kg) pituuden (m) neliöllä, joka minulla on 21,1 eli normaali. Mitä ihmettä teen tälle asialle, laittakaapa minulle siis kovia lauseita suuhuni. Vinkkejä kuinka saan miehen koville, kaikki keinot on jo muutoin käytetty.
PS. välillä kun olemme näiden minun malli-kavereiden luona viettämässä iltaa, poikaystäni moittii minua heille, kun olen esimerkiksi toisaalla ja utelee laihdutus vinkkejä kavereiltani, mikä on jo ystävieni mielestä loukkaavaa. Minua ja minun ulkomuotoani kehuu moni muu mies, paitsi poikaystäväni.
PPS. emme ole mitään teini-ikäisiä vaan minä 24 ja hän 26-vuotias ja olemme seurustelleet kolme vuotta. Onko tässä kyse ainoastaan toisen loukkaamisesta ja seurustelun turtumisesta. Minä en tälle muuta selistystä osaa antaa??!!

8

1131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ukolles

että ettii sit jonkun laihan muijan jos ei kelpaa.Uskon ettei sinuakaan paljon haittaisi jos eroaisitte, ajan kanssa se olisi vain helpotus ja löytäisit miehen joka palvoo sinua.Sitäpaitsi mittasi ovat hoikan puoleiset.

• vittuako tekee

sinun kanssa, jos ei kelpaa. Kato loppuuko urputus.

• jessus!

Siis herranen aika oletko ihan tosissasi kestänyt tuollaista jo kaksi vuotta.

Siis ukkosihan on ihan sairas!!!!

Kuka itseäänkunnioittava nainen kuuntelee tollasta? Aivan hävytöntä.

Minun korviin tuo kuulostaa siltä, että poikaystäväsi kärsii jonkinasteisesta syömihäiriöstä. Niitäkin on monenlaisia. Anoreksia ei ole se ainoa, ja sitäkin on eri asteisia. Kaikki anorektikot eivät ole tyystin syömättä, mutta ei sellainen fanaattinen kilojen kyttäily ilman varsinaista alipainoa ole tervettä.
      Ortoreksia on syömishäiriö, jossa henkilöllä on pakonomainen tarve syödä äärettömän terveellisesti.

Nyt olen sitä mieltä, että isket nyrkkiä pöytään. (Mielellään kirjaimellisesti):)
      Otat asian piruvieköön puheeksi!
      Kerrot miltä hänen puheensa susta tuntuu ja sanot, että alkaa olla aika päästä tästä asiasta yli.
      Jos ei homma muutu niin suosittelen, että pakkaat kassisi.

Sehän käyttää suhun henkistä väkivaltaa!
      Nyt järki käteen ja mietit minkälainen nainen haluat olla. Nöyristelevä alistuja vai vahva ja itsenäinen!!!!!!!!

• minja.star

en kyllä kuuntelisi tuollaista puhetta etenkään kun et olet grammaakaan ylipainoinen! (itsellä kun on paino päässyt vähän repsahtamaan, niin tuon painon saavuttaminen olis mulle ihan lottovoitto! oon saman pituinen ku sä).

onko suhteessa muuten asiat hyvin? kävipä nimittäin sellainenkin mielessä että onks mahdollisesti muita naisia kiikarissa sun miehelläs? en tarkota, että olis pettäny tai pettäis, mut on sellasia tapauksia tullut kaveripiirissä vastaan, että puoliso syystä tai toisesta haluaa muuttaa tyttöystävänsä/poikaystävänsä sellaiseksi kuin hänen salaisen ihailunsa kohde on.
        No huhhuh...kuulostipa itsestäkin aika utopistiselta yhtälöltä, mutta ei kai sillä väliä. kaikki kortit pöytään.

Jokatapauksessa, jos tahti ei muutu, niin sano bye bye! Maailmassa kyllä riittää miehiä, jotka arvostaa sellaisena kuin on.

• flammableheart

Huhhuh. Jotenkin ajattelen, että poikaystävän kuuluisi edes jollaintapaa pitää tyttöystävänsä ulkonäöstä, eikä ainakaan moittia sitä! Varsinkaan, kun mitoiltasi olet ihan normaali, ellet jopa hoikka. Kuulostaa mies kyllä aika pinnalliselta..

Ala pistämään poikaystävällesi samalla tavalla vastaan, tyyliin "miehen pitää olla lihaksikas ja nallemainen", jos hän kerta itse on laiha. Siis jotain mitä hän ei ole. Tee sitä jonkin aikaa, ja katso miten se suhtautuu. Ehkä hän ei ymmärrä loukkaavansa sinua jollain tapaa laukoessaan näitä kommentteja.

Yritä tehdä jotenkin selväksi, että et muutu miehen takia, eikä kaikki voi olla samannäköisiä. Joko kelpaa tai ei.

Ja otsikkoosi vastaus: hän tai koko seurustelu sairastaa. Et sinä.

• CARO

Kiitos terveistä ja kannustavista vastauksista. Itse olen tässä vuoden verran ajatellut myös sellaista vaihtoehtoa, että poikaystävälläni on itsellään jonkin näköinen syömishäiriö/kieroutuma. Ja etenkin pyrkimys päästä sellaiseen lopputuloskeen, että kenelläkään ei olisi pahaa sanottavaa ulkopuolisesti meistä parina. Tämä veikkaus tahi toteamus on tullut ajansaatossa ja päättelynä siitä, että hän on itse harrastanut pariluistelua/taitoluistelua 4-vuotiaasta ja 15-vuotiaana lopetti. Joka tarkoittaa sitä (oma päätelmä) ,että hänelle on pakostikin toitotettu koko lapsuus ja varhais nuoruus ruuasta/kaloreista yms. ulkonäkö siis kropallisesti aina 24h tärkein ja koko ajan mielessä. Mitä olette muut mieltä??? Kuulostaako teistä hullulta?

Parisuhde meillä on hyvä, mutta tietty parisuhteen arkiset pienet asiat on aina välillä hakoteillä. Rakkaus kukostaa aina välillä ja välillä ei. Ainoa iso ongelma on tämä haukkuminen. Välillä päivän viimeiset sanat ovat; että, sinä se et välitä yhtään miltä minä näen sinut minun silmissä ja se, että et viitsi edes tehdä asialle mitään. Ja aamuisin, minulla on aina läskit jalat.
        Tämä kaikki on saanut minussa esille sen, että ennempää osasin jo vaistomaisesti sulkea korvani näiltä. Pari vuotta sitten otin sen huumorilla, vuosi sitten tajusin ja närkästyin -->tulin surulliseksi, puoli vuotta sitten otin hällä väliä asenteen *ihan sama*, nyt olen lopen kyllästynyt eli kaikki keinot on jo käytetty.
        Mua harmittaa vaan tämä, sillä minun mielestäni olen kaunis ja terveän näköinen, kaikki siis pitäisi olla hyvin. Mutta sitten se läheisin ihminen raiskaa tämän terveyden ja toimivan suhteen tälläisellä sonnalla. Anteeksi raa'at sanani, mutta pakkohan tähän on tultava muutos. Veikkaan vaan, että se ei tule toteutumaan. Minulla on unelmia tässä elämässä ja tämä joka päiväinen pieni henkinen vittuilu rasittaa näiden toteutumista. Harmittaa, kun olen itse tyytyväisenä (kerrankin hyvässä kunnossa) kroppaani ei ole toiselle lähellekkään sitä.
        PS. Joululahjaksi häneltä askelmittarin
        PPS. Uutena-vuotena hän ehdotti minulle ihan pokkana, että jos suostuisit aamupalaksi juomaan vaan mustaa kahvia, töissä joisit 2-3 litraa vettä ja töiden jälkeen yhteinen tukeva terveellinen lounas. Ainiin ja paras klo. 19.00 jälkeen ei saisi syödä mitään. Arvaa repesinkö, tollasiin ehtoihin en rupea! Käyn kuitenkin kolme kertaa viikossa Aerobicissa eli tarvitsen proteiinia ja hiilihydraatteja monesti päivässä, että lihakseni jaksaisivat tuottaa energiaa, tiedätte kyllä.

Yrittäkäämme kuitenkin saada päivästä mukava , eli hymyä naaman ja KIITOS vastauksista.

• Nanni

Hei Caro!

Miten hän kehtaa sinulle noin sanoa? Ihme tyyppi. On erittäin hyvä jos et sitä itseesi ota, mutta minä en katselisi tuota yhtään, varsinkin kun tuo haukkuminen on IHAN turhaa. Ensinnäkin, painoindeksi ei kerro kehon muodoista välttämättä mitään, koska jos esim. käy salilla, painoindeksi on auttamatta suurempi kuin jollakin toisella, joka on samankokoinen kuin sinä, mutta painaa vähemmän. Lihas painaa huomattavasti enemmän kuin läski! En edes ymmärrä kuka typerys tuollaisen painoindeksinkin keksi... Sitä ei missään nimessä pitäisi tuijottaa. Näkeehän sen peilistä millainen on ja myöskin tuntee, onko terve vai ei.

Kuten itsekin tiedän, pituutesi ja painosi suhde vastaa hoikkaa/laihaa. Tulee ihan väistämättä mieleen minkälaisena poikaystäväsi itseään pitää. Onko hän mielestään täydellinen kenties? Tai ainakin lähestulkoon? Joskus meinaa ihmiset pönkittävät omaa itsetuntoaan toisen mollaamisella ja haukkumisella, ja pitävät itseään täydellisenä....tai ainakin yrittävät itselleen niin uskotella. Tosin en tunne poikaystävääsi niin tämä on vain tällaista pohdintaa.

Älä vain anna poikasi päästä pääsi sisälle ja pahoittamaan mieltäsi. Ole juuri sitä mieltä mitä itse olet, äläkä sitä mieltä mtä poikaystäväsi on. Ethän? Täällä varmasti joka toinen (vähintään ;) sanoo, että jätä se, mutta se ei varmastikkaan ole niin yksinkertaista jos hänestä kovasti välität. Mutta kehottaisin sinua pohtimaan kuitenkin tätäkin vaihtoehtoa jos et saa hänen suutaan tukittua ja menemään itseensä, meinaa tuollainen mollaaminen on jokseenkin sairasta. Minusta kukaan ei ole tarpeeksi hyvä tai täydellinen kommentoimaan tuollaisia asioita mitä hän tekee, koska olet kuitenkin hoikka etkä mikään ylipainoinen.

Muista, että terveenä täytyy pysyä vaikka mitä muut sanoisivat. Ja vain sinä olet oikea ihminen kertomaan tunnetko itsesi terveeksi.

Toivottavasti saat jonkinlaisen ratkaisun aikaiseksi mahdollisimman pian :)

Terveisin Nanni.

• Eeva

Heh, taitaa meidän "miehet" olla kaikinpuolin samasta puusta veistettyjä... Myös mun avomieheni on laiha, painaa suunnilleen saman kuin minä, vaikka on mua pidempi. Mä en sentään saa kuulla läskiksi haukkumista joka päivä, mutta liian usein kuitenkin.
      Puristelee "vatsamakkaroitani" ja sanoo, että olen läski.

Suhteemme on muutenkin melko huonossa kunnossa, joten syy tähän haukkumiseen voisi olla myös tarve loukata mua jotenkin. Olen kuitenkin ennemmin tullut siihen lopputulokseen, että hänellä on jotenkin kiero kehonkuva ja jonkinsortin syömishäiriö. Sillä mä en ole itseni enkä kenenkään muunkaan mielestä lihava, ja hän taas on aivan liian laiha, vaikka onkin mielestään normaalin kokoinen. Hän myös haukkuu mua siitä, että syön liikaa (urheilen n. kuusi kertaa viikossa), ja minä kuin olisin onnellinen, jos hän vain söisi enemmän!

Mä suhtaudun haukkumiseen samoin, kuin ap, eli olen mielestäni juuri sopivan kokoinen. Uskottavuuteni kannalta on kai oleellista kertoa mittani, eli olen 170cm pitkä ja painan 58 kg. Mietin kyllä joskus, vaikuttaako haukkuminen kuitenkin jotenkin muhun ja alanko sittenkin uskoa hänen sanojaan... Sillä hän itse selvästikin uskoo niihin, eli syy ei ole pelkästään siinä, että hän haluaa loukata mua. Suhteen taustasta sen verran, että hänellä on täysi syy loukata mua ja olla mulle vihainen, eli nyt ei ole kyse siitä, kuuluisiko mun jätttää se sika vai ei :) Lähinnä olen huolissani siitä, onko hänellä todella jokin syömishäiriö.

Myönnetään, että sorrun itsekin joskus samaan, mutta aina haukkumisen ärsyttämänä, ja sanon, että hän on liian laiha ja haluaisin, että hän olisi lihaksikkaampi. Ei vaikutusta, eli jossain nyt todella mättää...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      139
      3870
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      344
      2997
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      10
      1906
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1635
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1099
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      944
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      874
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      784
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      771
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      761
    Aihe