Niin missä menee eineksen raja? Onko jäätelötuutti einesruokaa? Kaupan lihapullat on einestä, mutta entä pakastevihannekset?
mikä on
20
11886
Vastaukset
- mie vaan
kyllä mielestäni myös pakaste vihannekset ovat eineksiä kuten kaikki muutkin pakasteet mitä kaupasta saa. pakastuksessa häviää myös tärkeitä vitamiineja ja kyllä tuore tuote on aina paras.
- ömmm
Einekset ovat vähittäiskaupassa myytäviä valmiita ruokia, jotka eivät ole säilykkeitä. Einekset eivät ole myöskään pakasteita. Jotkin einekset on tarkoitettu syötäviksi sellaisinaan, esim. salaatit, jotkin taas lämmitettäviksi, esim. maksa- ym. vuoat. Einekset ovat tuoretuotteita, joten ne eivät säily pitkään.
Jäätelö ja pakastevihannekset ovat pakasteita, eivät eineksiä.- siis
onhan esim. pakastepitsat tai kalapuikot eineksiä, vaikka ovatkin myös pakasteita...
- Saivartelijat hirteen!
siis kirjoitti:
onhan esim. pakastepitsat tai kalapuikot eineksiä, vaikka ovatkin myös pakasteita...
...sulla on housuissa.
- ne ole
siis kirjoitti:
valmiita. Pizza sun tarvii paistaa, koska ainoastaan pohjaa on hiukan esikypsennetty ja kalapuikot on todella raakoja!!! Ne ei ole eineksiä!!! Maksalaatikko esim. taas on eines. Se on täysin kypsennetty, joten sitä voit syödä vaikka kylmänä suoraan rasiasta (on muuten hyvää kylmänä)
- hommat vähissä
kun tätäkin tarvitsee miettiä... :D
- kovin
totta. mutta nyt menen paistamaan RAAKAA jauhelihaa. mutta eipä muuta kuin hyvää eineksenjatkoa vaan kaikille!
- vaari
Einekset ovat "ota rahat ja juokse" tuote.
Kukaan ei määrittele mitä niihin saa laittaa
raaka-aineeksi.
Luujauhoa
Soijaa
Väriaineita
ihan mitä vaan
- Teevati
Joskus,kauan sitten maataloissa eines oli välipala. Makkarakin oli välipalaa, varsinkin ns halpamakkara, joka menetti makunsa kun sisäelimet eivät enää kelvanneet raaka-aineeksi. Huonosti pesty munuainen antoi niin pikantin maun
- agency
Nykypäivän eines? Lässähtänyt Ruokatalon lasmelmoidin halpaan hintaan - ja silti kiskurihintaan - K/S-sun muun "koko perheen" kylmätiskille puolihuolimattomasti heitetty mössö.
Ja näitä eineksiä eivät pistä poskeensa muut kuin suomalaiset - jaetultuina kahteen ruhmään:
1. Uusavuttomat. Joilla on kiire joka pirun muuhun paikkaan, patsi pikku keskityminen siihen mitä skeidaa kurkustaan alas työntävät.
2. Köyhät, joilla ei muuhun ole varaa. Osanottoni.
Tämän maan ruokakulttuuri on osapuillen sitä tasoa kuin silloin, kun pulutkin vielä kävelivät monot jalassa. - Eat
agency kirjoitti:
Nykypäivän eines? Lässähtänyt Ruokatalon lasmelmoidin halpaan hintaan - ja silti kiskurihintaan - K/S-sun muun "koko perheen" kylmätiskille puolihuolimattomasti heitetty mössö.
Ja näitä eineksiä eivät pistä poskeensa muut kuin suomalaiset - jaetultuina kahteen ruhmään:
1. Uusavuttomat. Joilla on kiire joka pirun muuhun paikkaan, patsi pikku keskityminen siihen mitä skeidaa kurkustaan alas työntävät.
2. Köyhät, joilla ei muuhun ole varaa. Osanottoni.
Tämän maan ruokakulttuuri on osapuillen sitä tasoa kuin silloin, kun pulutkin vielä kävelivät monot jalassa.Lukihäröiset neuvovat asioista joita eivät ymmärrä...
Samaa linjaa kuin ne, jotka valittavat, että opiskelijoilla ei ole varaa kuin tonnikalaan ja makarooniin.
Köyhäkin voi olla (lue:köyhän pitäisi olla) fiksu ja opetella perusasiat ruoanlaitosta. Säästöt kustannuksissa ja lisäaineiden ym. suhteen ovat säästöt HUOMATTAVAT, kun ruoan haluaa tehdä itse. - ...........
Eat kirjoitti:
Lukihäröiset neuvovat asioista joita eivät ymmärrä...
Samaa linjaa kuin ne, jotka valittavat, että opiskelijoilla ei ole varaa kuin tonnikalaan ja makarooniin.
Köyhäkin voi olla (lue:köyhän pitäisi olla) fiksu ja opetella perusasiat ruoanlaitosta. Säästöt kustannuksissa ja lisäaineiden ym. suhteen ovat säästöt HUOMATTAVAT, kun ruoan haluaa tehdä itse.aivan totta. silloin kun olin vielä köyhempi kuin nykyään, tein paljon hyviä kotiruokia kuten kaalilaatikkoa ja possusuikalepataa yms. eikä raaka-aineet todellakaan maksaneet mitään. ja takuulla tuli monipuolista ja ilman mitään lisä-aine köhnää. tonnikala on sitäpaitsi tosi kallista, euron purkki, aika kova kilohinta siitä tulee. kaalia ja juureksia saa 50 senttiä kilo ja puol kiloo lihaakin irtoo parilla eurolla. ei tule annoksen hinnaksi paljoa. no, nyt saan koulussa ilmaista laitosruokaa, mutta kyllähän se köyhälle kelpaa.
- *iines*
Eines taitaa olla jotain sellaista mitä on jotenkin teollisuudessa jatkokäsitelty. Pakastaminen ei kuitenkaan taida kuulua näihin jatkokäsittelyihin, mutta esim. kalapuikot ovat kuitenkin einestä (kalaa on jatkokäsitelty teollisesti...)
- hannu32
Olin "ulkoruokinnassa" kaksi viikoa ja rappasin turpaani näitä EINESRUOKIA, alumiinifoliossa. Tuntui että henki pakenee ruumiista. Heti, kun pääsin takaisin sisäruokintaan (olen ihminen, käsittääkseni), niin aloitin aamun hedelmillä, puurolla (KUNNON VOISILMÄLLÄ, ILMAN SOKERIA).
Nyt vatsa tuntuu paksulta ja hyvältä, mutta vain sisältä, ei ulkoa. - ruth
Päiväkotilaiset ja koulun immeiset ainakin tietävät, mitä einekset ovat. Eihän me juuri mitään muuta syödäkään. Säälittää lapsiraukat, kun vauvasta lähtien ämpätään eineksillä. Tuskin on kasvamassa kovin tervettä porukkaa, kun ei edes lapsena saa terveellistä ruokaa. Ruuat tehdään suurissa erissä mahdollisimman halvoista aineksista ja sitten kuskataan ympäri pitäjää. Voiko sellainen ruoka enää olla syöntikelpoista. Ottakaa vanhemmat tosissanne, kun lapsenne valittaa huonosta kouluruuasta. Se on kamalaa!!!
- kotiruokaa arvostava
Kyllä eines on nykyään tehdaskäsiteltyä 1/2 ta sellaisenaan valmista tarjottavaa. Minua kyllä suorastaan puistattaa kaikki ne kamarat ja lehmän utareet joita nykyään sinne sotketaan. Ravintoarvoltaan hyvin kyseenalaisia tuotteita. Vispipuurossakaan ei ole lainkaan aitoja marjoja vaan luontaisen kaltaisia aromeja. Lukekaa hyvät ihmiset tuoteselosteet ja ottakaa selvää mitä jokin E 223 ja muut numerot tosissaan sisältää. En ole luomun tai muun erikoisviljelyn suuri puolestpuhuja mutta käytän niitä aika paljon ihan vaan sen vuoksi että niiden viljelyn jakasvatuksen eteen on tehty tosissaan töitä.Eines on myös hyvä keino lisätä perusraaka-aineen hintaa. Ostakaapa kaupasta perusaineet johonkin maksalaatikkoon ja katsokaa mikä kate. Meillä ihmisillä on niin hirveen kiire ettei ehditä edes puuroa keittämään mutta ei sitten valiteta ruuan hinnasta vaan teollisuuden ja kaupan välistävedosta. Hyvää ruokahalua aidon ruuan parissa.
- minä
Olen kyllä samaa mieltä kanssasi, mutta...
Minä syön mitä eteen laitetaan, jos laitetaan.
Jos ei laiteta, en ole ulkoruokinnassa, vaan uusaivoton, joka ei osaa mikroa käynnistää.
Parasta mikroherkkua on valmis (eines?) kermaperunat, pannulla paistetut nakit ja bearnaise kastiketta päälle. Voila! Mmmmm...
- MAKSA-LAATIKKO
MAKSA-LAATIKKO ON EINES! SE ON HYVÄÄ! SYÖN SITÄ USEIN.
JÄÄTELÖTUUTTI EI OLE RUOKAA. SE ON JÄÄTELÖÄ. HAH, ET OLE KAI TIENNYT SITÄ...
PAKASTEVIHANNEKSET OVAT KASVIKSIA. EINES OLE VIHANNES TAI JUURES! HAH!
HEIPPA! VOIKAA HYVIN! - valmisruokaa
tehkää ihmiset itse ruokanne,tiedätte mitä syötte.
- poistetaan
viestejä? Ei luulisi einesten loukkaavan kenenkään uskonnollista- tai muutakaan vakaumusta
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773154
- 492390
- 322097
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812082- 1371849
- 311725
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291623Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne81514Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61214Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam441212