Hei,
Olen suunnittelemassa nuoruusikäni mukavimman harrastuksen elvyttämistä ensi kesänä eli siis pyöräilyä. Pyörämallit ovat muuttuneet niin kovin, että niistä en ymmärrä yhtään mitään.
Millainen pyörä olisi alittelijalle hyvä? Tärkeintä olisi saada harrastus kunnolla liikkeelle, pyörää voisi sitten edistymisen mukaan vaihtaa tarvittaessa.
Entä millainen ohjaustanko? Koetin lyhyttä lenkkiä viime syksynä poikani pyörällä, mutta niskat meni aivan jumiin ilmeisesti siksi, että ohjaustanko oli aivan suora ja "kurkkiminen" eteenpäin kävi raskaaksi, minulla kun on jo valmiiksi toimistotyöntekijän jumissa oleva niska.
Löytyisikö ystävllisiä asianharrastajia, jotka voisivat vähän antaa vinkkiä, mistä lähden tätä selvittämään? Valmentajakseni on lupautunut 16-vuotias poikani, joten homma varmasti etenee, kunhan löydän kunnollisen minulle ja tasolleni sopivan fillarin.
Aloittelevalle kuntopyöräilijälle neuvoja?
6
1067
Vastaukset
- hiksa
suosittelen että, menet asiantuntevaan ja alaansa erikoistuneeseen polkupyörä liikkeeseen.
He kyllä soaavat neuvoa millaisen pyörän tarvitset.- niin se on
pyörämessut maaliskuussa Messukeskukseen H:kissä, se on hyväpaikka, näkee paljon pyöriä ja saa tietoa. Jos käyt pyöräkaupassa niin käy useammassa ennen päätöstä, älä osta ensimmäisestä ainakaan sillä kertaa, yön yli nukkuminen on poikaa ja muista koeajo, silloin näet millainen ajoasennosta tulee. Kevään kuluessa pyöriä tulee liikkeisiin lisää ja näet millaisiin hintoihin ne asettuu.
- Kevättä odotellessa
niin se on kirjoitti:
pyörämessut maaliskuussa Messukeskukseen H:kissä, se on hyväpaikka, näkee paljon pyöriä ja saa tietoa. Jos käyt pyöräkaupassa niin käy useammassa ennen päätöstä, älä osta ensimmäisestä ainakaan sillä kertaa, yön yli nukkuminen on poikaa ja muista koeajo, silloin näet millainen ajoasennosta tulee. Kevään kuluessa pyöriä tulee liikkeisiin lisää ja näet millaisiin hintoihin ne asettuu.
Hei,
ja kiitos erityisesti tästä jälkimmäisestä neuvosta. Kävin viime syksynä parissakin pyöräliikkeessä kyselemässä aiheesta, mutta toisessa myyjä halusi tietää, millainen pyötä olisi kyseessä (hybridi vai city?) enkä osannut vastata. Myös toisessa liikkeessä osaaminen oli jo niin korkealla tasolla, että haku "minulle sopiva polkupyötä" sai aikaan lähinnä isällisen hymyn nuorehkon myyjän kasvoille. Ehkä sitten yritän oppia ymmärtämään, miksi käsite "polkupyörä" on liian vanhanaikainen. Messut on siihen varmaan oivallinen paikka. Kiitos! - niin se on
Kevättä odotellessa kirjoitti:
Hei,
ja kiitos erityisesti tästä jälkimmäisestä neuvosta. Kävin viime syksynä parissakin pyöräliikkeessä kyselemässä aiheesta, mutta toisessa myyjä halusi tietää, millainen pyötä olisi kyseessä (hybridi vai city?) enkä osannut vastata. Myös toisessa liikkeessä osaaminen oli jo niin korkealla tasolla, että haku "minulle sopiva polkupyötä" sai aikaan lähinnä isällisen hymyn nuorehkon myyjän kasvoille. Ehkä sitten yritän oppia ymmärtämään, miksi käsite "polkupyörä" on liian vanhanaikainen. Messut on siihen varmaan oivallinen paikka. Kiitos!on valitettavasti vähän menty, kun pyöräilystäkin on tullut friikkien laji. Onneksi sentään vielä löytyy ihan ostajaakin ymmärtäviä liikkeitä. Mut ensin messut ja sitten huhtikuussa pääseekin liikenteeseen.
- Sane
Joku voi olla kanssani eri mieltä mutta itse tein saman päätöksen kuin sinäkin nyt eli ostin viime toukokuussa nishiki competition sora 2005 mallisen harjoituskilpapyörän 600 eurolla joka on mielestäni erittäin halpa hinta. Olen polkenut sillä nyt noin 6000 km eikä mitään vikaa ole ollut. Vaihteisto ei tosin "ammattilaisille" ole sopiva kun se joskus vähän takertelee mutta aloittelijalle kuten itselleni ja varmasti sinullekkin se käy oikein hyvin. Ei tästä sen enempää mutta hyvä pyörä ollut niin ulko kuin traineri käytössäkin.
- Pax
lienee silleen, että se Sinun olisi itse arvoitava, että millaisissa oloissa tulet sillä ajamaan. Jos ostat pyörän keväällä, niin voit saada liikkeistä käytetyn ja kunnostetun edullisesti, kun "pojat" ovat niitä matalasesongin aikana laitelleet kuntoon. Syksyllä hintojen sitten pudottua saisit taas uuden pyörän edullisesti. Osia voi toki muutella.
itselläni on suora tanko maantiehybridissä, lisäksi nousukahvat jatabgon säätömahdollisuus. Ajoasennon on saanut mieluisaksi. Mutta messuilla voi ensi viikonvaihteessa tosiaan kokeilla erilaisia malleja ja kuulla uusista innovaatioista. Monenlaistahan on viime vuosina ilmaantunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää382181Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten642032Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211930HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363881670Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1031641Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241464Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821092Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53967- 75915
- 27899