Mä haluaisin tietää, löytyykö kaupasta jotain täysin vegaanista levitettä leivälle? Joka siis vastaisi näitä "normaaleja" leipämargariineja..? Itse olen vielä vegetaristi, mutta pikkuhiljaa siirtymässä vegaanisempaan suuntaan. Olen tähän mennessä käyttänyt sitä Flora kevyt 40 -rasvaa, mutta siinäkin on maitoa... Entäs tietääkö joku mistä löytyisi hyvää vegaanista juustoa? Kaikissa tuntuu olevan ainakin maitoa mukana, vaikka mainostetaan kasvirasva-juustoksi.
Kiitoksia jo etukäteen!:)
Vegaanista levitettä?
5
1520
Vastaukset
- Per Saukko
Sitä voi levittää leivän päälle.
- jup
Margariineista sininen Keiju on vegaaninen.
Kasvijuustoja on näitä soijaedameita ja soijasavujuusto ja mitäs niitä nyt on, S-marketeista ja P&S:stä ja Ruohonjuuresta ja isoimmista kaupoista löytyy. Sellainen tyhjiöpakattu lätkän näköinen keltainen kiekko missä lukee jotain "soijapohjainen kasvirasvajuusto". Niitä on muutamaa eri makua.
Sitten on Tofutti-levitteitä, Herbs&Chives ja valkosipuli -makuina. Sellainen rasia, yleensä kaupoissa noiden soijajuustojen ja tofujen vieressä. Niin ja tosiaan tofut, niitä on 4 erilaista Aito Tofulta (maustamaton, pehmeä, marinoitu ja kylmäsavustettu).
Sellainen huomautus vielä, että yleensä maitojuustoissa käytetään juoksutteena kaseiinia sun muita lehmän mahalaukusta saatavia eritteitä.
Täältä lisää tietoa, kannattaa tsekata
http://www.oikeuttaelaimille.net/foorumi/index.php?showtopic=7763&hl=juoksut*- viel
ja
http://www.oikeuttaelaimille.net/foorumi/index.php?showtopic=8600
vegaaniliitolta:
"8. Onko vegaanista jäätelöä tai juustoa?
Vegaanisia jäätelöitä ovat Suomessakin myytävät soija- ja kaurajäätelöt sekä useat mehujäät. Soijajäätelöä valmistavat mm. Ingman (Tofu ice, Pirkka tofujäätelö), Calrshamn meijeri (Tofuline) ja Suomen Kotijäätelö (Tofutuutit). Vegaanista jäätelöä on myös Oatlyn kaurajäätelö (Skånemejerier).
Vegaanisia juustoja ovat useat soijajuustot. Suomessa on myynnissä ainakin Edamer-soijajuustoa ja aamupalajuustotyyppisiä Cheddar ja Mozzarella (Tofutti) -soijajuustoja. Vegaanisia juustoja ovat myös Soymage, Veganrella, Scheese ja Tofucheese sekä parmesaani-tyyppinen Parmazano.
Jotkut kovat soijajuustot sisältävät kaseiinia, joka on maidon proteiini."
ja
"46. Pepsiini ja renniini?
Pepsiiniä ja renniiniä käytetään mm. juoksutteina juuston valmistuksessa. Pepsiiniä otetaan teurastettujen sikojen mahasta ja renniini vasikoiden mahasta.
Bakteeriviljelmät ovat vaihtoehto pepsiinille ja renniinille, mutta eläinperäisen juoksutteen tilalla käytettävä bakteeriviljelmä on yleensä geenimanipuloitua. Renniinille löytyy vaihtoehtoja myös kasviperäisistä korvikkeista ja sitruunamehusta."
- nnnrt
Kannattaa kokeilla myös tartexia leivänpäälle
- nyrps
tartex on nannaa. Hämmästyn itsekkin välillä mihin kaikkiin paikkoihin sitä voi laittaa. sääli vaan et kotikaupungistani sitä ei oikein saa enää mistään, ennen sai, mut jostain syystä ne on hävittänyt sen lähes kaikkialta
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi423990Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal443616- 703188
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak933057Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no882046- 352008
- 241869
- 311821
- 341810
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231754