Kaakaota

Nami

Kokeilkaapas options -kaakaota, se on tosi ihanan suklaisen makuista, mutta silti kevyttä, koska se kaakaojauhe sekoitetaan veteen. Itsellä ainakin auttaa hyvin makeannälkään.

10

5501

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Öljy

Onko siinä sitten sokeria vai miksi se on makeaa?
      Itse sekoitan Fazerin ja van Houten kaakaot veteen. Joskus lisään kanelia ja/tai chiliä.

• Nami

Ei taida kovin paljoa ainakaan sisältää sokeria, koska kaloreita yhdessä kupissa on vain 40 kcal.

• kaakaomania

Teen kaakaon (Fazer tai Van houten) veteen ja lisään vähän maitoa juoman jäähdyttämiseksi, mutta täytyypä kokeilla tuota kanelia makua antamaan. Kuulostaa mielenkiintoiselta makuelämykseltä.

• jis on E407

Viitsisitkö katsoa, onko siinä tuoteselosteessa mainittu karrageenia E407?

Meillä käytetään vain tummaa luomukaakaojauhetta ja siitä tehty kaakao luomumaitoon ja omatekoinen suklaa (luomukermaa ja hunajaa sekaan) on ihanaa, varmasti parempaa kuin tuo - kokeilkaapa!

Mutta karrageenia on monessakin suklaatuotteessa... Eikä ihan haitatontakaan:

http://ehp.niehs.nih.gov/members/2001/109p983-994tobacman/tobacman-full.html
      "...Because it can induce acute inflammation, carrageenan has been widely used in experimental models of inflammation to assess activity of anti-inflammatory drugs and to study mediators of inflammation...

...The potential role of carrageenan in the development of gastrointestinal malignancy and inflammatory bowel disease requires careful reconsideration of the advisability of its continued use as a food additive."

• Nami

Ei löytynyt tuoteselosteesta sitä karrageenia E407. Tässä juuri on ideana, että kun se tehdään veteen, niin se on kevyempää kuin maitoon tehty kaakao. Ei uskois et niin kevyt voi olla niin IHANAA :)

• optionsss

Options-kaakao ON todella hyvää ja kevyttä! Vielä kun Suomesta saisi sitä myös kinuskin, mintun (ihan huippua!!) ja appelsiinin makuisena, kuten Englannista sai siellä asuessani, niin olisin taivaassa :D

• kaakaomania

Kyllä minä olen löytänyt Suomesta Options -kaakaota mintunkin makuisena ja kyllä, se on hyvää :) Pirun kalliita vaan nuo pussukat!

• painava
        kaakaomania kirjoitti:

Kyllä minä olen löytänyt Suomesta Options -kaakaota mintunkin makuisena ja kyllä, se on hyvää :) Pirun kalliita vaan nuo pussukat!

Mistä olet löytänyt Options-kaakaon muita makuja. Olen etsinyt, enkä löydä!

• kaakaomania
        painava kirjoitti:

Mistä olet löytänyt Options-kaakaon muita makuja. Olen etsinyt, enkä löydä!

Entisen pienen lähikauppani (S-market tmv.) löytyi tavallisen, mintun ja irish coffeen (vai creamin?) makuisena Options -kaakaota. En ole enää nykyisin tsekannut valikoimia, kun olen tyytynyt ihan vaan tavalliseen Van houtenin tai Fazerin kaakaoseen.

• oijoijio
        kaakaomania kirjoitti:

Entisen pienen lähikauppani (S-market tmv.) löytyi tavallisen, mintun ja irish coffeen (vai creamin?) makuisena Options -kaakaota. En ole enää nykyisin tsekannut valikoimia, kun olen tyytynyt ihan vaan tavalliseen Van houtenin tai Fazerin kaakaoseen.

Kyllä sai vähä aikaa sitten mitun ja sen toisen makuista Options-kaakaota kaupasta. Niitä myytiin sellaisessa pienessä pussissa, jossa yhden kerran kaakaot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11417
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9810
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      144
      5559
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3740
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3173
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2583
    Aihe