Åströmin kartano

Häät mielessä

Onko millainen hääpaikka? Mahtuuko paljon porukkaa? Löytyykö netistä kuvia? Minkä hintainen?

12

8058

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei asiantuntija

kuulemma aika sokkeloinen on hääpaikaksi, mutta sitähän kannattaa käydä katsomassa. onhan se vähän idyllisempi verrattuna esim joentaloon. ja ulkonakin on mahdollisuus olla jos ilmat sallii. Saisi varmaan kivat häät järjestettyä sinne, jos ottaa huomioon sen, että kaikki vieraat mahtuu samaan tilaan syömään ja kuuntelemaan puheet yms. muutenhan se sokkelimaisuus ei haittaa. eikä se nyt ihan labyrintti ole.

• näin on

Pitää ottaa huomioon, että Åströmin kartano on ollut yksityinen asuintalo, eikä sitä miksikään juhlahuoneistoksi ole rakennettukaan.
        Siinä on kolme (juhlissa tavallisesti käytössä olevaa) huonetta peräkkäin. Se on kyllä totta, että perimmäisestä huoneesta ei näe eikä kuule mitä isossa salissa tapahtuu.
        Talo sinänsä ei ole mitenkään sokkeloinen, huoneet ovat peräkkäin ja lisäksi yksi huone pihan puolella.
        Olen ollut häissä ja muissakin juhlissa Åströmilla useita kertoja.
        Harmillista myös, että seinät (=tapetit) ovat menneet niin huonoon kuntoon, koska jotku ovat vuosien varrella laittaneet kaikenlaisia koristeita tapetteihin kiinni teipeillä ja nauloja on surutta isketty kiinni! Pitäisi pikkuisen ajatella. Tulee isojen huoneitten tapetoiminen maksamaan maltaita, onko ihme että on sitten kova vuokrakin.

• katsomassa käynyt

vaha röttelö. kallis suhteessa laatuun !
      pöytäliinoistakin veloitetaan eri maksu!

• mä*

Kerroppa mulle mistä saat samankokoisen paikan edullisemmin ja missä paikassa ei erikseen veloiteta liinoista.

Åströmmiltä löytyy perus ruokailuvälineet 150 hengelle ja käytetyistä liinoista pitää maksaa pesulakulut joka kyllä veloituksena on yleistä. Kartanoa hallinnoi Tornion kaupunki ja tiedustella voi teknisestä keskuksesta kartanon varaustilannetta.

• vassakuu
        mä* kirjoitti:

Kerroppa mulle mistä saat samankokoisen paikan edullisemmin ja missä paikassa ei erikseen veloiteta liinoista.

Åströmmiltä löytyy perus ruokailuvälineet 150 hengelle ja käytetyistä liinoista pitää maksaa pesulakulut joka kyllä veloituksena on yleistä. Kartanoa hallinnoi Tornion kaupunki ja tiedustella voi teknisestä keskuksesta kartanon varaustilannetta.

Tornion kaupungin tilapalvelusta eikä teknisestä keskuksesta. Kysy kaupungintalon keskuksesta, tietävät kyllä!

• asiantuntija
        mä* kirjoitti:

Että mistäkö saa edullisesti toimivaa juhlatilaa Tornion alueella?

Vojakkalan nuorisoseuran talolle mahtuu reilusti 200 henkeä, vessoja on tarpeeksi, astiasto ja liinat sisältyy vuokraan. Toki liinat pitää sitten pesettää pesulassa mutta sen palvelun voi tilata lisärahalla seuralta.

Talossa on hyvä ja toimiva suurtalouskeittiö ja suuri yhtenäinen sali missä iso esiintymislava valaistuksineen.

Ainoa miinus mitä keksin on se, että sali on alunperin tarkoitettu urheilukäyttöön, eli tunnelma ei ihan sama kuin noissa hirsiseinäisissä tai tapetoiduissa taloissa (Pirkkiöntalo & Åströmin kartano) mutta siitä saa tosi sievän koristelemalla. Sali on kyllä isolla porukalla ehdottomasti toimivin vaihtoehto isolla porukalla. Plussaa myös rauhallinen sijainti, missä muut baareilijat ei häiritse juhlintaa. (Miinus tietenkin sit pitkä välimatka keskustaan jatkoille, mutta kukanyt hyvistä bileistä minnekään maksulliseen juottolaan lähtee) :-)

Käykää ihmeessä kattoon kuvia www.vojakkalannuorisoseura .net

• kerran

Häävieraan silmin katsottuna tykkäsin, että Åströmin kartano on sokkeloinen - koostuu huoneista. Vieraille (avopuolisoni kanssa oltiin) ei kyseisissä häissä ollut merkattuja paikkoja, vaan asetuttiin "kuka minnekin". Tuli hieman orpo olo kun tilassa ei ollut muita tuttuja ja hääparikin oli salissa, jonne ei ollut edes näköyhteyttä.
      Ajattelisin, että kartano sopii pieniin häihin.
      Joentalolla olen ollut parissa isohkoissa häissä -tila ei mielestäni ole liian "laaja" koska se tekee "mutkan" keskiosassa. Häissä on ollut tunnelmaa kattoon asti ja itselläni ei ole ollut vaivautunut olo kun tuttuihin on ollut vähintäänkin katseyhteys.
      Ja vielä : onnea tuleviin häihin ja avioelämään!

• lisäys

...yksi mukava paikka, näin vieraan silmin katsottuna, on ollut Pirkkiön talo... tilaa ja tunnelmaa on ja porukka pysyy kasassa.

• yksi vaan
    • miettiä

oikeasti vaihtoehtona tuota pirkkiön taloa. Olen itse ollut vieraana sekä töissä siellä useammissa juhlissa, sekä häissä, 50-vuotissyntymäpäivillä että pikkujouluissa, hyvin toimiva tila, yhtenä suurena salina, hyvät keittiö- ja tarjoilutilat yms. Ainoaksi miinuspuoleksi keksin vain sen, että vessoja on toivottoman vähän.
      Tässä löysin yhteystiedot sinne: Pirkkiön Talo, TORNIO: PUH 040-557 51 23
      Kannattaa ajoissa kysyä, kaverin häihin piti varata jo reilusti toista vuotta etukäteen.

• jag tycker

kantsii kysellä..

• juhlissa ollut

Äströminkartano on hyvä juhlapaikka pieniin häihin, siellä on pylväitä jotka vaikeuttavat todella pöytienjärjestelyssä. Vieraansilmin jos on pylvääntakana oli todella vaikea nähdä mitään. pieniinhäihin kiva paikka=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3644
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1981
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1323
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      134
      1196
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      100
      1063
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      109
      1045
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1010
    8. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      974
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      965
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      876
    Aihe