ruokaisa salaatti.Onko kenelläkään muistissa salaattia jonka perustana on makarooni,olisi vaihteluna ihan hyvä ja lapsetkin tykkäis,iltapalana ja muutenkin.Minulla keittokirjat J.L.runebergin ajalta (periytyneitä).Olen aika huono salaateissa ja en oikein keksi mitä mausteita(taisin syödä jossain sellaista jossa oli pizzamaustetta)ja kastiketta siihen kuuluisi laittaa.
Makarooni
9
3020
Vastaukset
- nimetön
http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptit/pasta-broilerisalaatti.aspx
Lisäksi Pirkan resepteistä löytyy iso lista muitakin salaatteja:
http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptit/default.aspx?sc=15&mc=4
Isomummon aikaiset keittokirjat voi jättää hyvin pölyttymään kaappiin, Internet on maailman suurin ja ajantasaisin keittokirja. Ei muuta kuin reseptejä etsimään ja tulostelemaan. - seuraksi
voi laittaa melkein mitä vaan.
Eri asia on mitä lapsesi suostuvat suömään.
itse laitan:
he-ma-pa
tuore kukkakaali pienenä
tonnikala öljyssä, jos laittaa öljyt mukaan ei ole niin kuivaa eikä tarvi kastiketta erikseen.
paprika pienenä
kurkku pienenä
kinkkusuikale
vihreät oliivit
kirsikkatomaattit
makaroonin voi myös vaihtaa nuudeliin
maissia
en siis laita näitä kaikkia samaan vaan yhdistelen niistä mitä sattuu löytymään.
yksinkertaisen kastikkeen saat laittamalla öljyä(vaikka oliivi tai tavallinen) pilttipurkkiin. Perään just esim. pitsamauste tai basilka, mustapippurijauhe, mitä nyt tykkäät käyttää ja etikka maun mukaan. Itse tykkään etikkaisesta. Kansi kiinni ja voimakasta ravistelua ja sitten salaatin sekaan tai kukin omalle lautaselleen. - laitan
jotain nätin mallista pastaa, juustoa kuutioina, balkania kuutioina, hernemaissipaprikaa, kurkkua, tomaattia, sipulia (raakana silppuna), jäävuori salaattia. Kastikkeena käy oikeastaan mikä vaan mistä tykkää, itse käytän ihan kaupan valmista sinappista salaattikastiketta. Tuo on tietysti vähän tuhdimpaa syötävää, mutta hyvää, itse käytän enemminkin illanistujaisissa ja sen sellaisissa kekkereissä.
- eppulainen
amerikansalaattia,keitettyä pastaa,maustekurkkua ,omenaa ja kinkkua. kermaviilikastike sekoitetaan suoraan salaattiin.
- tonnikalaa
kurkkua, tomaattia ja felixin perinteistä salaatin kastiketta. hyvää
- teille kaikille!
Näistäpäs alan sitten kokeilemaan ja maistellaan .
- ovat aarteita
Laittelepa tänne päin niistä sunnuntaipaisteja, kallopseja, viilokkeja yms.
En tiedä mitkä ovat oikeat mausteet makaronisalaatille, mutta itse ajattelen aina Italiaa ja trikoloria oliivit, valkosipuli ja tomaatit - aina ovat sopineet makaronien ja muiden pastatuotteiden kanssa.- Nelli84
Keitä makarooneja sopiva määrä
siivilöi ja laita kulhoon.
Lisää maissi, herne paprika pussi,
paloittele suolakurkkua ja palvi kinkkua (ei savustettua). Laita sekaan hieman majoneesia,
sitruunapippuria ja ehdoton lisä saluti salaatin kastiketta!!! - lapset tykkää
Nelli84 kirjoitti:
Keitä makarooneja sopiva määrä
siivilöi ja laita kulhoon.
Lisää maissi, herne paprika pussi,
paloittele suolakurkkua ja palvi kinkkua (ei savustettua). Laita sekaan hieman majoneesia,
sitruunapippuria ja ehdoton lisä saluti salaatin kastiketta!!!makaroonia, palvikinkkua, kermaviiliä, kevyesti vispattu kermaa ja sinappia maun mukaan.
Kaikki sekoitetaan keskenään ja eikun syömään.
Vanha ja toimiva resepti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474