seitistä mielisin laittaa.Taas sa sama,että jossain olen syönyt sellaista tosi hyvää.Siinä oli päällä jokin kuorrutus tai vastaava,tomaattilinttejä myöskin.Minun reseptikirjani ovat jostain Aleksis Kiven ajalta.Lehdethän on täynnänsä reseptejä,mutta se selaaminen.Mutta ettehän tekään kukaan jouda sellaiseen syventymään. ps.minä kiitän.
Uunikalaa
8
2044
Vastaukset
- uunikala
nimeltään. Näin ainakin tulee hyvää. Pakaste seitiä vuokaan. Tomaatti pyrettä ja amerikan kastiketta sopivassa suhteessa. Sekoittele tomaattipyre ja amerikan kastike ensin keskenään ja kaada sitten vuokaan niin, että kala peittyy. Ei kun kala uuniin. Syödään keitettyjen perunoiden kanssa. Vastaavaa tarjottiin 80-90 luvulla ainakin minun ala-asteella. Reseptiä voi varmasti soveltaa maun mukaan. Lisätä kasviksia tai kermaa tms.
- Jaakko 3
Seiti pannuun ja chili-tomaattisosepurkki niskaan, paista 30 minuutttia 200 astetta, lisää pakaste parsakaalia, kukkakaalia, miniporkkanoita kalanreunalle ja 10 minuutiksi jälkilämpöön uuniin.
- Seitikki
Ja helppo.
Pakasteseiti peukalonpään kokoisiksi paloiksi. Sipulia silpuksi. Paljon. Mielellään saman verran kuin kalaakin, jos vain kantti kestää. Kunnon klöntti voita (ihan oikeaa, eikä mitään korvikkeita). Yrttimausteita, mitä vain sattuu löytymään. Uunitusta, kunnes kystä kyllä.
Maistuu kenelle maistuu. Minulle ainakin. Potut pottuina lisukkeeksi.
Jos vaihtelua haluaa, niin tomaattipyreetä tai -murskaa sopii lisätä.- Sara
valmista maitokastike, lisää sekaan koskenlaskijaa ja yrttejä. kaada kalan päälle ja uuniin.. Nam
- ohjeista,
nyt iski nälkä jo lukiessa.Useammin melkein syödään meillä seitiä ja lohta,(jos sopivan hintaista)harvemmin sisä vesien "ruotoörvelöitä".Kalakukkoa kumminkin ja paistettua haukea ja matikkasoppa on herkkua kanssa,kera kotirieskan.
Kokeilin viime viikolla tälläistä:
pakasteseitiä (joka on jo valmiiksi 4ssä palassa)
Laitoin uuni vuoan pohjalle. Ripottelin päälle
suolaa, sitruunapippuria, paprikajauhetta ja puristelin muutaman (7-19) rosepippuria sormillani muruiksi.1 pieni sipuli. Päälle vielä ruokakermaa ja
hovin yrtti- pippuri tuorejuustoa. (Meillä meni koko purkki, mutta puoletkin riittää)
N. puoli tuntia uunissa.- paljon
Nellillekin,kaikkia kokeillaan.Sain monta hhyvää ohjetta.
- Pauzu
paljon kirjoitti:
Nellillekin,kaikkia kokeillaan.Sain monta hhyvää ohjetta.
Purjosipulikin sopii uunikalan päälle, myös herkkusienet.. juustokastikkeen ja kalan väliin:)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511437- 639870
- 1475580
- 1443784
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603