Sain kerran maistaa ihanaa piimäpiirakkaa, mutten tiedä sen reseptiä. Piirakka oli paksu, vaaleaa, ainakin 4 cm kohonnut ja pinta oli tahmea, ilmeisesti piimästä johtuva puolen sentin kerros ruskeaa päällistä. Parhain puoli tästä piirakasta oli se, ettei se ollut liian makea vaan pikemminkin päinvastoin. Monet reseptit netissä vaikuttaa tosi sokerisilta, kuten sekin, jota koitin leivontakirjasta. Osaako kukaan auttaa, miten saan leivottua suurin piirtein samanlaista piimäpiirakkaa??
Piimäpiirakka
7
20820
Vastaukset
- kauan sitten
Meillä puhuttiin piimäpiirakasta ja se oli pullataikinapohjaan tehty rahkapiirakka.Voisiko olla kenties näin?
- eppulainen
4dl kaurahiutaleita
6dl sokeria
8 dl vehnäjauhoja
-sekoita
1rkl soodaa
6dl piimää
6dl sulaa margariinia
-sekoita nämä kuiviin ja kaada pellille
-päälle puolukkaa,mustikkaa,omenaa tms ja raesokeria. paista 200C n 30 min
jos teet vuokaan niin puolita ohje, herkkua ja helppoa! - Kaukomieli
jota myös piimäpiirakaksi kutsutaan, mutta nuo senttimäärät, pitävätkö paikkaansa?
Laitan tähän sulle rahkapiirakan reseptin. Tämä on myös pääsiäisherkkua.
Pohjataikina:
250gr vettä
25gr maitojauhetta
30gr hiivaa
5gr suolaa
100gr sokeria
1 kananmuna
600gr vehnäjauhoja
100 gr voita
Valmistus:
Taikinan lämpötila 28 celciusta.
Muoto pyöreä pulla, painetaan noustuaan
joko pullonpohjalla tms keskelle tila
rahkatäytettä varten. Voi myös laittaa
kokonaiseen pellilliseen.
Rahkatäyte:
450gr maitorahkaa
100gr sokeria
1 kananmuna
60gr liotettuja rusinoita
60gr voisulaa
Aineet sekoitetaan keskenään.
pursota tai laita lusikalla
pulliin, ja ei muuta kuin
uuniin vaan.
Paista 210 cels. kauniin ruskeiksi
Hyviä herkutteluhetkiä :) - tiitu
PIIMÄPIIRAKKA
3 kkp piimää
2 kkp sokeria
1 kkp sulatettua rasvaa (voita)
3 tl vaniljasokeria
2 tl soodaa (ite en laita noin paljoa)
5 kkp vehnäjauhoja (laitan tarpeen mukaan)
Haluttaessa voidaan laittaa pähkinärouhetta, kookoshiutaleita tms. Vähennä lisukkeet jauhojen määrästä!
Kaikki ainekset sekoitetaan. Piirakkapohjan päälle voi laittaa marjoja tai omenaa ja paistaa 200 C -asteessa kypsäksi. Jos haluat laittaa juoksevampaa hilloa tai et halua, että päällyste vajoaa piirakkapohjaan, paista pohja "kantavan" kypsäksi ja levitä päällyste ja paista vielä hetki. Päällysteeksi käy mikä marja tahansa kokonaisena tai hillona, samoin omena.- mummo 53
kiitos maukkaasta piirakka ohjeesta käytin osan jauhoista pähkinärouhetta antoi kivan sävähteen siihen ja margriinin tilalle laitoin öljyä ja jäiset mustikat päälle olipa hyvää sattui olemaan kolme lastenlasta hoidossa söivät kuin hullu puuroa ja kehuivat hyväksi kiitos sinulle tästä ja hyvää kevään jatkoa,,,ja uusia piirakka ohjeita otan mielelläni vastaan kun aina ovat ne samat vanhat,,,,,käytössä,,,tykkään kokeilla kaikkea uutta,,,olen kova mummo leipomaan kaikenlaista laidasta laitaan herkkuja,,,,
- niininsaari
Tätä piirakkaa olen tehnyt kymmeniä kertoja. Useimmin olen raastanut muutaman omenan päälle, tulee tosi mehevää.
- äiteeeeeee
Kiitos Tiitulle! Namipiirakkaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 14957
- 86926
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186868Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi82775Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740