Mulla on ollut tämä Cobra vani 6-7 vuotta ja tuntuu että lämmitys ei toimi läheskään samalla tavalla kuten aikaisemmin. Vaikka on nokka pahvia täynnä niin lämpömittari ei nouse parhaimmillaankaan kuin puolitoista piiruua (chevy miehet tietää mitä tarkoitan). Olen vaihtanut termostaattia (vähän parani), ja lämmityskennon mutta mitään huomattavaa parannusta ei tapahtunut. Vani on bussi, siis ilman väliseiniä ja rekisteröity 7:lle. Erilleinen lämmityslaite takana. Alipainepummppu kunnossa. Puhaltaa sieltä mistä pitää mutta ei tarpeeksi lämmintä ilmaa.
Mikä on normaali moottorilämpö. Montako piiruaa mittarissa. Voiko järjestelmässä olla ilmalukko? Laitoin jäähdytinsementtiä viimetalvena kun järjestelmässä oli vuoto. Vuoto oli lämmityskennossa joka siis vaihdettiin. Löytyykö apua?
Chevy vanin lämmitysongelma
7
2878
Vastaukset
- Minä vaan
Oletko varma että uusi termostaatti oli ehjä/oikea?
Itselleni ainakin kävi samoin kun vaihdoin termostaatin = parani vähän mutta ei tarpeeksi, Ostin uuden termostaatin, homma toimi taas.
Eli luultavasti eka termari oli joko vääränlainen/rikki- poppamies
Termostaatti vaihdettiin huoltokorjaamolla. Voihan se toki olla viallinen. Kuinka ylös pitäisi viisarin mennä kun toimii OK? Nousee tosiaan vain puolitoista piiria. En tiedä paljonko se on kun ei oo numeroita kuin asteikon alussa ja lopussa. Viisari jää siis alle puolenvälin mittarissa.
- poppamies
poppamies kirjoitti:
Termostaatti vaihdettiin huoltokorjaamolla. Voihan se toki olla viallinen. Kuinka ylös pitäisi viisarin mennä kun toimii OK? Nousee tosiaan vain puolitoista piiria. En tiedä paljonko se on kun ei oo numeroita kuin asteikon alussa ja lopussa. Viisari jää siis alle puolenvälin mittarissa.
Niin, eikö asia ole niin että jos termostaatti toimii niin veden ei pitäisi kiertää (ollenkaan) jäähdyttäjän kautta kun kone on kylmä? Olenko oikeassa vai olenko oikeassa?
poppamies kirjoitti:
Niin, eikö asia ole niin että jos termostaatti toimii niin veden ei pitäisi kiertää (ollenkaan) jäähdyttäjän kautta kun kone on kylmä? Olenko oikeassa vai olenko oikeassa?
Olet täysin oikeassa.Neste alkaa kiertää vasta termarin avauduttua
- jiu
volkkari kirjoitti:
Olet täysin oikeassa.Neste alkaa kiertää vasta termarin avauduttua
Minulla ei hana auennut täysin kun käänsi kuumaan asentoon. Tarkista on siellä repsikan jalkatilassa.
- taaaaaaaaaaaas
jiu kirjoitti:
Minulla ei hana auennut täysin kun käänsi kuumaan asentoon. Tarkista on siellä repsikan jalkatilassa.
vesi ei kierrä.. mutta kiertää lämppärin kennoston läpi silti. Tarkista toi edellisen mainitsemä vesi venttiili, jonka pitäisi siis sijaita apparin puolella ja pyöräkotelosta pääsee siihen käsiksi. Mulla oli uudemmassa vanissa sellainen ongelma sähköllä toimiva moottori joka siirtää lämmönohjain läppää oli jumissa. alipaineella toimii uudemmassa ilmanohjaus eri suuttimiin ja lämpösäädintä käyttäessä ääriasennosta toiseen vesiventtiili menee auki ja kiinni alipaineella, mutta se läppä mikä määrää kylmän ja kuuman ilman sekoituksen toimii sähköllä.
- poppamies
taaaaaaaaaaaas kirjoitti:
vesi ei kierrä.. mutta kiertää lämppärin kennoston läpi silti. Tarkista toi edellisen mainitsemä vesi venttiili, jonka pitäisi siis sijaita apparin puolella ja pyöräkotelosta pääsee siihen käsiksi. Mulla oli uudemmassa vanissa sellainen ongelma sähköllä toimiva moottori joka siirtää lämmönohjain läppää oli jumissa. alipaineella toimii uudemmassa ilmanohjaus eri suuttimiin ja lämpösäädintä käyttäessä ääriasennosta toiseen vesiventtiili menee auki ja kiinni alipaineella, mutta se läppä mikä määrää kylmän ja kuuman ilman sekoituksen toimii sähköllä.
Niin, alal pikkuhiljaa uskomaan että tuossa on usampikin vika. Ensinäkin moottorin lämpö ei minusta nouse riittävästi. Mittarin pitäisi minun ymmärryksen mukaan nousta tuonne klo 12. Nyt se jää jonnekin 10.30 - 11.00 kohille.
Toimen ongelma todennäköisesti on tuo ilmapelti. Luulen että se ei sulkeudu kunnolla ja seassa on kylmää ilmaa. Näin sen täytyy olla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 804476
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854361Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433719Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163393Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402937En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142632Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102624IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm391943Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581698Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli941238