Tuli tuosta parin viestin takaisesta provosta mieleen:
Voiko meduusoja syödä?
Tai siis, syödäänkö niitä jossain päin maailmaa? Miten valmistetaan, kun ovat suurimmaksi osaksi vettä?
Meduusat?
2
757
Vastaukset
- Mössääjä
Merimakkaraa (engl. sea cucumber eli "merikurkku") tai ainakin joitakin merimakkaralajeja syödään eräissä Tyynenmeren rantavaltioissa – Japanissa, Indonesiassa, Havaijillakin.
Olen noita merimakkaroita joskus katsellut ihan luonnon olosuhteissa eivätkä ne isommin ruokahaluani herättäneet. Verimakkarat sopivat luonnolleni paremmin. Tallinnan Kaubamajan ruokaosastolta löysin oikein maukkaita muutama viikko sitten!
Ostereita olen toki pistellyt sekä kylmänä/raakana että kypsennettyinä, hyvälläkin mielihalulla, mutta noista meduusoista en niin tiedä... - naminam
Voi ainakin joitakin meduusoita syödä. Olen syönyt niitä sekä Kiinassa että Japanissa ja hyvältä maistuivat. Ne oli kyllä varmaan kuivattu ja sitten marinoitu jossakin hiukan tulisessa ja hiukan happamessa liemessä. Materiaali oli vähän sienimäinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511467- 639940
- 1505619
- 1443794
- 753760
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373645- 403388
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243193- 652835
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792623