haluaisin kokeilla eheytystä...

homo ja kärsin siitä

onko kellään tietoa miten löytäisin eheytyksen? pitääkö mun hakeutua johonkin psykiatrin vastaanotolle vai miten onnistuis? olen jonkinasteinen homo ja kärsin siitä todella. itseinho ei kovin hyvää tee itsetunnolle... olisko jotain yhteystietoja suoraan jonnekin henkilölle joka ottaa eheytyspotilaita? mailata saa [email protected]. Kiitti vastauksista etukäteen! Hauskoja talvikelejä :)

10

1156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eheytyä...

On hyväksyä itsensä sellaisena, kuin on.
      Yrittämällä kieltää tai muuttaa itsensä, sekä patoamalla tunteensa ei saa kuin tuhoa aikaiseksi...

Jos menet oikealle kunnon psykiatrille, hän luultavasti kertoo sinulle saman...

• avun hakemista.

Olen itse jutellut psykiatrien kanssa, ja he eivät sano mitään muuta kuin sen että ainot tapa eheytyä on hyväksyä oma itsensä.
      Jos tilanne ahdistaa sinua niin käy juttelemassa. Todennäköisesti voit aloittaa tarvittaessa jonkinlaisen terapian, jossa käsitellään näitä asioita. Se varmasti selkeyttää mieltä kun saa keskustella asiantuntijoiden kanssa.

Eheytysterapiat ovat uskonlahkojen huuhaata, jotka eivät toimi. Terapiat ovat tuottaneet paljon uhreja, joiden jatkohoidon on yhteiskunta saanut maksaa. Siksi mikään terveydenhuollon taho ei tee yhteyttä valheita ja propagandaa levittävän aslanin kanssa. Aivopesulla ja itsesi kieltämisellä et eheydy, vaan saat lisäongelmia elämääsi. Jos seksuaalisuus ahdistaa, käänny heti ammatti-ihmisten puoleen, äläkä mieti noita eheytysjuttuja. Internetistäkin löytyy lääkäripalstoja, voit kysyä joiltain psykiatrilta neuvoa vaikka sieltä jatkoa ajatellen.Kerrot tuon saman ja vähän enemmänkin, minkä aloitusviestissäsi.
      Eheytys on itsepetosta jossa sinunlaistesi ihmisten pää pannaan sekaisin. Älä todellakaan suostu sellaiseen.

Sinulla ei ole mitään syytä inhota itseäsi.Olet täysin kelpaava ja hyväksyttävä. Rakasta itseäsi koska olet sen ansainnut.
      Älä jää rypemään ahdistuksesta ja kärsimään yksin,se aivan turhaa koska apua on saatavana.

• Haeapua

Kuule, kirjoitit väärälle palstalle.
      psykologian palsta ja mielenterveysongelmia käsittelevä palsta on erikseen.
      Ylläpito: siirrä tämä aloitus sinne.

Tämä on homojen ja lesbojen palsta, jossa käsitellään uskonasioita, eikä psykiatrista apua mielenterveysongelmiin.

Mielenterveysongelmaisilla on oma palsta.
      Sieltä saat apua.

• Asiallista.

Se on tyhmää sanoa noin. Tällä palstalla vierailee paljonkin uskovaisia ja he voi antaa
        neuvoja kaverille. Jos hän kaipaa eheytymistä,
        niin kai hänelle voi antaa asiallista palautetta.
        Jos sanon, että ota yhteyttä Aslan ry:n, niin
        saan kuulla kunniani. Se onko siitä sitten apua,
        onkin toinen juttu, toisille on ja toisille ei.
        Selviää ainakin onko homo vai kuvitelmaa. Jos
        vaikka löytyis yhteys Jumalaan ellei sitä vielä
        ole.

• taas taas
        Asiallista. kirjoitti:

Se on tyhmää sanoa noin. Tällä palstalla vierailee paljonkin uskovaisia ja he voi antaa
        neuvoja kaverille. Jos hän kaipaa eheytymistä,
        niin kai hänelle voi antaa asiallista palautetta.
        Jos sanon, että ota yhteyttä Aslan ry:n, niin
        saan kuulla kunniani. Se onko siitä sitten apua,
        onkin toinen juttu, toisille on ja toisille ei.
        Selviää ainakin onko homo vai kuvitelmaa. Jos
        vaikka löytyis yhteys Jumalaan ellei sitä vielä
        ole.

hei,
        käy kirjoittelemassa uskonto-kategorian palstoille aslanista ja sitten tuonne mielenterveyttä koskeville palstoille.

Tämä ei ole terapia-palsta eikä mielenterveysongelmaisten palsta, vaan uskovaisien homojen ja lesbojen palsta, jossa käsitellään uskonasioita :)

mielenterveysongelmista parantumista ja terpioita käsittelevät palstat ovat muualla.

Jos olet uskovainen homo tai uskovainen lesbo ja tahdot keskustella uskonasioista, silloin olet oikealla palstalla. jos taas tahdot kirjoitella lääketieteestä, mielenterveysongelmista, terapioista niin kirjoita niitä vastaaville palstoille. Jos taas tahdot kirjoittaa aslanista, kirjoita uskonto-kategorian palstoille.

• eheäksi

Mukavaa että haluat eheytyä. Kannattaa vain hyväksyä itsensä homona, ei se sen kummampaa. Minäkin tein niin, ja nyt olen tyytyväinen elämääni poikaystäväni kanssa.

• kokemuksiani

Itse olin reilu vuosi sitten psykiatrisessa hoidossa ahdistuksen takia, ja myös masennusdiagnoosin sain silloin. Esille nousi myös seksuaalisuuden vaikeus.

Voi, olivat tuttuja nämä sanailut "itsensä hyväksymisestä". Ei henkilökunnalla ollut minulle mitään muuta tarjottavaa, koska muusta ei juuri ole lupa puhua, eikä tiedetä. SETA:n tiedotuspolitiikka ei aina ole täysin objektiivista. Koin suureksi ongelmaksi tuolloin, kuinka mikään taho ei ymmärtänyt oikeasti tilannettani, eikä sitä, mistä puhuin. Mielenterveystoimistossa tuli sama asia eteen, mistä syystä en osannut sinne asettua.

Itse olen ymmärrystä, asiallista infoa sekä tukea saanut parhaiten Aslanista ja siihen läheisesti liittyvästä toiminnasta, joskin kasvu minulla ihmisenä ja homoseksuaalina on yhä kovin kesken. - Kelläpä ei olisi, langenneessa maailmassa.

Itse en puhu eheyttämisestä, enkä ehkä halua korostaa muutoslähtöisyyttä, jonka en ajattele olevan itsessään kestävä pohja. Mikäli seksuaalisen orientaation muutosta tapahtuu kohti heteroseksuaalisuutta - mikä on mahdollista joillekkin, ei ehkä kaikille - ajattelen sen tapahtuvan ikään kuin toissijaisena sivutuotteena, osana laajempaa henkilökohtaista eheytymistä.

En missään nimessä ajattele edellä mainittua eheytymistä "itsensä kieltämiseksi" tai "tunteiden patoamiseksi".

Nyttemmin eivät ole aktuellisti psyyken ongelmat vaivanneet. Lienen oppinut oikeampaa suhtautumista tilanteeseeni aiemman ahdistuksen lietsomisen sijaan. Tavoitteenani on oppia suuntautumaan enemmän itsestä pois päin, ongelmineenkin. Oman navan tuijottelu ei auta loputtomiin, vaikkakin itsetutkiskelulla on silläkin paikkansa.

Itse en ole löytänyt Raamatusta perusteita samaa sukupuolta olevien parisuhteille, mistä asiasta olen huomannut vaikeaksi kesksutella täällä asiallisesti. Aihe lienee liian tunteita herättävä.

• PALSTA--

Kysymys kuuluu psykiatripalstalle!

• tytöt

Minihameiset tytöt kesäkuumalla keikistelemässä ja solmimassa kengännauhojaan parantaa kyllä homon kuin homon, vaikea kuvitella muuta!

• olet rohkea

Kyllä on hyvä, että haet hoitoa. Hae hoitoa jossa Jumalan Rakkaus parantaa. Meitä on paljon, joita Jumala on hoitanut. Olemme eheytyneet. Eheytyneet Jumalan Rakkautteen. Olemaan lesboja. Olemaan homoja. Ja elämämme on eheytymisen - lesboksi/homoksi eheytymisen jälkeen ollut Jumalan siunaavaa. Hyvää aurinkoista kesää Sinulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3645
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      25
      3202
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2845
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2633
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1718
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1660
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1487
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1455
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1444
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      27
      1415
    Aihe