alkoholisti/psyykkisesti sairas

tsemppiä

hei. toivoisin kannanottoja ja mielipiteitä arkaan aiheeseen. vanhempani (äiti ja isäpuoli) asuvat kauempana, itse muutin aikoinani miehen kanssa muualle päin suomea. olen keskimmäinen tyttäristä, itse tasapainoinen ja onnellinen. nuorempi sisareni on psyykkisesti sairas, asuu laitoksessa. vanhempi sisareni on eronnut, yhden lapsen äiti, mutta alkoholisoitunut jo vuosia sitten ja pian murrosikäinen tytär asuu vanhempiemme luona. vanhempi sisareni käyttää heitä häikäilemättä hyväkseen, maksattaa kaiken heillä, myös lapsensa menot. ryyppää ja riehuu, käy esittämässä raivokohtauksia vanhempiemme asunnossa, myös tyttärensä nähden. kun on selvinpäin, pyytää rahaa ja äiti antaa. tiedän, että äiti on tehnyt karhunpalveluksen itselleen sillä, että aina antaa ruokaa ja rahaa eikä mitään vaadi tyttären hoidosta. vanhempamme alkavat olla jo eläkeiässä, joten toivoisin heille muutakin elämää kuin jatkuvassa pelossa ja huolessa elämisen. vaikka asun kaukana, en voi olla murehtimatta. oman mielenterveyteni takia en pelkää. onko kellään vinkkejä, mitä tulisi tehdä? vanhempani välittävät tytöstä valtavasti eivätkä varmasti haluaisi menettää häntä. en kuitenkaan voi olla huolehtimatta, miten tämä kaikki vaikuttaa tyttöön. äidillä ei tunnu olevan keinoja avata tätä ongelmien vyyhtiä, perimmäisenä syynä kai suojelunhalu tyttärentytärtään kohtaan. tuntuu vaan, että heidän voimansa alkavat olla vähissä. kiitos kaikille, jotka jaksoivat lukea. :D

2

968

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voida...

..mitään.
      Meillä oli yhden veljen kanssa saman tyylinen ongelma. Ryyppyputken aikana haki rahaa äidiltä jatkuvasti. Putki saattoi kestää vajaan vuodenkin.
      Tätä jatkui n.15-vuotta.

Kun puhuimme äidin kanssa, hän oli sitä mieltä, että pakkohan sitä on jonkun auttaa. Ei suostunut uskomaan, että juuri hän mahdollisti nämä putket.

Emme voi puuttua näihin kun molemmat on ns. täyspäisiä.

Veljen viimeisestä putkesta on nyt jo pari vuotta, eikä merkkejä näy, onneksi.

• Yks

Tiedän miltä susta tuntuu.Tällä hetkellä koen aivan samaa kuin sinä. Nimittäin Isoveljeni asuu äitini kanssa, kun hänellä ei ole varaa asua muualla juuri ryyppäämisen takia. Äitini tekee samoin kuin sinun äitisi; ruokkii,pesee pyykit,ym. Ja myös veljelläni on lapsi, mutta onneksi sentään asuu äitinsä luona. Tässä on vaan yksi ongelma; veljeni on erittäin agressiivinen ja väkivaltainen humalapäissään.Minä saan pelätä koko ajan koska jotain tapahtuu. Ja en itsekään uskalla sanoa veljelleni vastaan,hän nimittäin voi lyödä.
      Äitini haluaisi ottaa veljeltäni avaimen pois,että kännissä ei tulisi, mutta hän ei raaski. Pelko siitä että poika jää ulos ja kuolee. Mutta jotain tässä olisi tehtävä, mutta mitä? Nimittäin veli ei myönnä että hänellä on ongelma eikä tod.mene hoitoon jos sitä ehdottaisi.
      Selvinpäin veli on kyllä ihan mukava, mutta kännissä ihan eri ihminen. On myös uhkaillut tappavansa jonkun. Että näin täällä päin.Eli et ole ainoa jonka yöunet menee muuhun kuin nukkumiseen. :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3898
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      352
      3015
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      13
      1937
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1655
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1109
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      964
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      874
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      811
    9. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      784
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      67
      779
    Aihe