Mielestäni aivan väärä tuomio! Jos Seahawksit olis saaneet piste eroa noin alussa, niin koko peli olisi saanut uuden kulun... Kuten selostajakin sanoi; Steelers puolustaa paremmin johtoasemassa. TD:n takaa-ajossa olisi varmastikin Big Benin hermot pettäneet, sillä pelissä tuli todella monta hätiköityä heittoa. Vaikka muutaman hyvän syötön saikin perille, niin 2 interceptionia jättää ne varjoon. Benin TD oli kyllä hyvin suunniteltu kuvio, vaikka aika hilkulla olikin. Itse en ole vieläkään varma oliko se todellisuudessa TD vai ei.
Uskon jokaisella olevan omat näkemyksensä tuohon hylättyn TD:iin... Kailotusta palstalle vaan...
Seattlen hylätty TD...
10
1520
Vastaukset
- juki
täältä peräpohjolastahan ne ammattilaiset löytyy, ja tännehhän sitä kannattaa purnata... voi kiesus et välil ottaa pattiin nää "asiantuntijat" luulen että ei super bowlia pääse amatöörit viheltämään.. ehkä ne tietää siellä säännöt paremmin kuin sinä
- B.Favre
HUOM!! Tää on pelkkää jälkipuintia.
Sanoinhan alussa että "mun mielestä"... Ei se tarkota että luulisin olevani joku asiantuntija.
Onko mielestäsi urheilulajeissa niin, että kun tuomari tuomitsee, niin homma on selvä eikä kukaan purnaa aikinä vastaan. Jälkipuinti on juurikin jälkipuntia, jolloin saa tuoda omia MIELIPITEITÄ ja näkemyksiä pelin kulusta.
Sori vaan jos alko v*tuttaan... - barry sanders
B.Favre kirjoitti:
HUOM!! Tää on pelkkää jälkipuintia.
Sanoinhan alussa että "mun mielestä"... Ei se tarkota että luulisin olevani joku asiantuntija.
Onko mielestäsi urheilulajeissa niin, että kun tuomari tuomitsee, niin homma on selvä eikä kukaan purnaa aikinä vastaan. Jälkipuinti on juurikin jälkipuntia, jolloin saa tuoda omia MIELIPITEITÄ ja näkemyksiä pelin kulusta.
Sori vaan jos alko v*tuttaan...Kyllähän se oikea tuomio oli, selvä "push off". MTV3 :n selostajat jauhoivat kutsun kyseenalaisuudesta, mutta laiturilla oli käsi suorana ja puolustajan liikkeestä näki, että push offia käytettiin tilan saamiseen.
- jay
barry sanders kirjoitti:
Kyllähän se oikea tuomio oli, selvä "push off". MTV3 :n selostajat jauhoivat kutsun kyseenalaisuudesta, mutta laiturilla oli käsi suorana ja puolustajan liikkeestä näki, että push offia käytettiin tilan saamiseen.
pallon jo ollessa ilmassa, on hyökkääjän erittäin helppo saada itselleen tilaa juurikin tällä pushoff liikkeellä. tämän takia se on juuri kielletty. täytyy sille puolustajalle edes antaa jotain mahdollisuuksia näissä lyhyissä kuvioissa:D
- B.Favre
jay kirjoitti:
pallon jo ollessa ilmassa, on hyökkääjän erittäin helppo saada itselleen tilaa juurikin tällä pushoff liikkeellä. tämän takia se on juuri kielletty. täytyy sille puolustajalle edes antaa jotain mahdollisuuksia näissä lyhyissä kuvioissa:D
:) Vähän kun rupes mietiskeleen, niin näinhän se o...
:P - Tuomari Nurmio
jay kirjoitti:
Nii ja sääntöhän on että pallon ollessa ilmassa eivät puolustaja eivätkä hyökkääjä saa ottaa tahallista ja tarkoitusenmukaista kontaktia toisiinsa. Eli ei saa kumminkaan päin töniä tai tuuppia. Heti kun pallo on jommankumman hallussa saa sitten iskeä niin paljon kuin sielu sietää.
- Ei väsytä yhtään
Ihan sama juttu kun Seattlen qb:lle melkeen käyneessä "fumblessa": ei ole kysymys siitä onko kontakti merkittävä ja mitä olisi käynyt jos sitä ei olisi tapahtunut: selkeä puss-off ja "fumble-tapauksessa" selkeä työntö kädellä.
Ainoa epäselvä tilanne oli sen Hetsistsäburgerin td! Seattle ryssi pelin kuitenkin ihan selvästi itse, eikä tuomaripuheille ole nyt mitään aihetta! Aina kun Seahawks oli lähellä onnistua joku sen pelaajista ryssi. Lähes kaikki flagit heitettiin vielä ratkaisupelin päälle, eli Seahawks ei ollut läheskään yhtä ehjä paketti kuin Steelers (virheet,pudotetut syötöt jne.). 10 pistettä, ei sillä Superbowlia voiteta!(ei olis voitettu 17 pisteelläkään, jos se mukamas väärä td-tuomio olis jääny viheltämättä)- Pertsa
Siis siinä hylätyssä td:ssä missä muka käytettiin push offia niin kyllä siinä täytyy olla vähintään teräsmiehen voimat jos yhdellä kädellä pystyy ratkasevan edun saamaan tuollaisella push offilla varsinkin kun se tönijä oli samalla hetkellä juoksemassa jo eri suuntaan.Väärä tuomio ja sillä siisti.Muutenkin tuntu että tuomarit oli koko ajan Seahawksia vastaan.Aina ne rangaistus jaardit tuli muka Seahawksille ja ratkaisevissa tilanteissa kun oltiin melkein end zonella.Ja mitä tulee siihen Roethlisbergin itse juoksemaan touchdowniin niin ei se kyllä mun mielestä ollu missään vaiheessa TD.Muutenkin Super Bowliksi ehkä kaikkein heikko tasoisin mitä olen ikinä nähnyt.
- Zebra
Pertsa kirjoitti:
Siis siinä hylätyssä td:ssä missä muka käytettiin push offia niin kyllä siinä täytyy olla vähintään teräsmiehen voimat jos yhdellä kädellä pystyy ratkasevan edun saamaan tuollaisella push offilla varsinkin kun se tönijä oli samalla hetkellä juoksemassa jo eri suuntaan.Väärä tuomio ja sillä siisti.Muutenkin tuntu että tuomarit oli koko ajan Seahawksia vastaan.Aina ne rangaistus jaardit tuli muka Seahawksille ja ratkaisevissa tilanteissa kun oltiin melkein end zonella.Ja mitä tulee siihen Roethlisbergin itse juoksemaan touchdowniin niin ei se kyllä mun mielestä ollu missään vaiheessa TD.Muutenkin Super Bowliksi ehkä kaikkein heikko tasoisin mitä olen ikinä nähnyt.
Sääntö kieltää ihan yksiselitteisesti kontaktin kun pallo on ilmassa. Tulkintaa ei siis tarvita jos voi silmin havaita, että rissun käden ja puolustajan rinnan välistä ei valo paista läpi. Olisi eri asia, jos säännöt olisi kirjoitettu tulkittavaksi tyyliin "häiritsevä kontakti", mutta näin ei ole. Sitä paitsi tilanteessa näkyi selvästi miten puolustaja hypähti taaksepäin kontaktin seurauksena, eli ilmeisesti siinä oli kuitenkin riittävästi voimaa takana. Oikea tuomio siis.
Big Benin maali oli tietysti aika niukalla marginaalilla, mutta toisaalta pallo - ja koko Benin kroppa - liikkui vielä runsaasti taaksepäin sen viimeisen maalialueelta päin tulleen taklauksen seurauksena. Pallo siis oli runsaasti pidemmällä ilmassa ollessaan kuin mihin se maassa laskeutui. On myös syytä huomata, että pallon eteneminen tosiaan mitataan myös ilmassa, eli sillä ei ole mitään väliä mihin se loppujen lopuksi pysähtyy kunhan se on käynyt maalilinjan päällä. Lisäksi videotarkastuksessa voidaan kentällä tehty tuomio muuttaa vain silloin, jos löytyy varmat todisteet päinvastaisesta.
- kaikkitietäjä
Jokainen db:nä pelannut tietää, kuinka suuren hyödyn wr saa koskettaessaan käännöksessä edes hieman rintaan. Ensinnäkin puolustajan vauhti (varsinkin huonossa asennossa) pysähtyy ja toiseksi wr saa juuri tarvittavan verran lisää vauhti ja etäisyyttä kädellä. Ilman kädenojennusta puolustajalla olisi ollut todella hyvä mahdollisuus lyödä pallo maahan. Peli on tuumista kiinni. Benin juoksussa pallon kärki käy valkoisella viivalla (benin ollessa) ilmassa, joten TD oli oikea tuomio. Mitä tulee seattlen hyökkäysken linjan kiinnipitoihin, ne olivat selkeitä. Kaksi kertaa käsivarsi blitzaavan pelaajan kaulan ympärillä. Käden ei tarvitse ns. pitää kiinni. Mutta pelaaja oli jo ohi blokkaajasta, joten selkeä kiinnipito. Heitot olisivat todennäköisesti ollut huomattavasti vaikeampi suorittaa naamalle ampuvan lb:n takia. Hasselbeck syöksyi (interin jälkeen) edessä olevan blokkaajan jalkojen läpi taklatessaan interin ottajan, siitä henkilökohtainen rangaistus. Sekin selvä syötönkatkotilanteessa sovelletaan samoja sääntöjä kuin potkupeleissä. Seattle kärsi koko pelin ajan todella huonosta kiinniotoista (tärkeissä paikoissa), siitä voisi hakea jotain pelin ratkaisua. Myös aleksanterin sepon pitäminen aisoissa (alle 100 y) oli ratkaisevaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403751Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333344- 692958
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912800- 351818
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no821786- 241639
- 281577
- 291559
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231544