Alan olla jo kyllästynyt nahistuneisiin kasviksiin ym. jääkaapissani. Millä ihmeellä saisin ruukkusalaatin pysymään tuoreena ja kurkun olemaan kuivamatta? Pitäisikö kurkun leikattuun päähän laittaa jotakin kelmua ym, ettei se menisi huonoksi? Mitä teen salaatille?
Nyt vinkit kehiin tai menee hermot. :)
Kurkun ja salaatin säilytys?
7
9021
Vastaukset
- kotikokki
salatin säilytykseen minäkin kaipaisin vinkkiä.. kurkun kohdalle sanoisin näin että kelmua tosiaan kannattaa leikatun pään päälle laittaa, muutenhan se tietysti kuivaa. Tai sitten niin että leikkaa koko kurkun siivuiksi ja laittaa ne ilmatiiviiseen muovirasiaan, siellä pysyvät hyvänä jonkin aikaa ja on kätevä ottaa valmiita siivuja vaikka leivänpäälle. Tällä tavalla tulee myös napsittua kurkkua esim. karkin sijaan, kun on valmiiksi leikattuna :)
- Tuuli4711
Itse olen saanut ruukkusalaatin säilymään näin: jo kaupassa yritän valita sellaisen joka näyttää tuoreelta, katson myös juuristoa ettei se ole jo "mätä". Talvella pakkaan kylmälaukkuun ettei vaan palellu kotimatkalla. Kotona pistän salaatin muoveineen päivineen lasimaljakkoon ja valoisaan vedottomaan paikkaan. Sitten tarpeen mukaan lorautan juurille vettä ja kerran pari päivässä sumutan suihkupullolla että lehdetkin saavat kosteutta.
- Appelsiini
...yleensä viipaloin kurkun rasiaan valmiiksi tai sitten leikattuun päähän laitan kelmua suojaksi.
Ruukkusalaatista otan lehdet ja huuhtelen ne vedellä, valutan ylimääräisen veden ja laitan tiiviiseen rasiaan.
Näin olen saanut ne säilymään jääkaapissa lähes viikon. Myös basilikalle olen tehnyt saman, eli huuhdellut lehdet ja laittanut rasiaan.- Viljelijä
Kurkkua ei saa säilyttää jääkaapissa, se on aivan liian kylmä paikka sille. Jos sulla ei ole viileäkaappia niin mieluummin sitten vaikka keittiön pöydällä. Ja sama koskee myös tomaattia.
- Kurkku \m/
Viljelijä kirjoitti:
Kurkkua ei saa säilyttää jääkaapissa, se on aivan liian kylmä paikka sille. Jos sulla ei ole viileäkaappia niin mieluummin sitten vaikka keittiön pöydällä. Ja sama koskee myös tomaattia.
Kurkun ystävä ja uusavuton opiskelija omassa kämpässään kiittää ja riemuitsee tästä tiedosta.
- sheila.
irroita lehtiruukun lehdet ja puhdista vedellä irto multa pois,laita lasi purkkiin jossa on kansi ja sisälle lehdet ja kylmää vettä niin että lehdet peittyy kunnolla laita purkki jääkaappiin tähän asti paras tapa säilöä lehtisalaatti
- viherikkö
salaatit ovat mielenkiintoisia niin vihreitäkin...minua kiinostaa erityisemmin nuo kaali salaatit olén perehtynyt salaattien populaatioon...ja kun etanat niitä lannoittavat.........
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1492489Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot97999- 64871
- 60753
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273691Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18677Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85670Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202648Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap21637