En ole sulkapallon harrastaja, mutta kaipaan apuanne. Minulla on muun urheilun vuoksi tarve kehittää omaa reaktionopeuttani ja sähäkkää liikkumista. Mietin sitten lajeja, mitkä ovat nopeatempoisia ja näin vaativia reaktiokyvylle ja liikkumiselle. Päädyin tänne.
Miten pelikentän ulkopuolella treenaatte reaktionopeutta, pelisilmää ja nopeatempoista liikkumista suunnanvaihtoineen?
Miten kehitätte reaktionopeuttanne?
5
1268
Vastaukset
- tuomo80
Itse sanoisin melkein että tennis on reaktion kannalta melkein vielä tehokkaampaa kuin sulkkis.
Ja jalkapallos maalivahtinakin täytyy ennakoida potkun paikka.jne.
tästä mitään hyötyä ollut mutta kuiteskin:) - jeppe
eipä kai tuota muuten kuin treenaamalla oikeita lajeja. mailapelit ovat hyviä ja itse korostaisin pingistä.
reaktionopeuden treenaus "sohvalta" on vähän vaikeaa käsittääkseni. en tiedä oisko siitä speden pelistä mihinkään.. (4 värillistä nappulaa tms peli:) - tehokkaita ovat!
esim. telinelähtöjä, lähtöjä selinmaakulta, vatsamakuulta, ja parasta olisi jos joku muu lähettäisi erilaisin taptutuksin tms. jolloin reaktionopeus kehittyy parhaiten.
- pelimies
se kehittyy noin 10v ikävuodentietämissä parhaiten...siellä ne treenit pitää tehdä esim. tikapuujuoksua jne... aikuisiässä voidaan nopeusvoimaa jne kehtittää muttei enää "nopeutta"
- kesäkuntoon
Moikka se kuulustaa vähän Speedbadminton:ilta,mitä olet vailla.En tiedä mitä sä muuten teet tai treenaat,vaa uskoisin tämän lajin olevan juuri sitä mitä haluat.Onko ikinä tullut pallo noin yli 300 Km/h vastaan?!Me puhutaan keskinopeudesta!Tää on uutuuslaji,vasta äskettäin tullut Suomeen.Mul kyl löytyy pelit ja vehkeet,eli jos haluat kokeilla.Oon täält Lahden suunnasta.Mistä päin olet itse?
Laita viestiä jos kiinnosta,mielelläni näytän mistä on kyse.
Terv.
Jukka
Lisätietoa lajista löytyy myös sivuilta www.speed-it.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä2811538Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa604119Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1253335Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2012655Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1142363Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh2051894Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3401251- 681048
Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta20957- 65850