Ylipainoa on kertynyt lasten jälkeen ja selässäkin on todettu rappeuma. Selkä on yleensä todella kipeä jos tekee vääriä liikkeitä. Vartaloa pitäisi kuitenkin vahvistaa ja saada painoa pois. Sopisiko pilates siis ylipainoiselle ja selkävaivaiselle?
Sopiiko
2
1457
Vastaukset
- Uris
Itse olen vuoden harrastanut pilatesta. Vaikka minulla ei selkävaivoja olekaan, käyn ryhmässä, mikä on tarkoitettu selkavaivaisille. Kun aloitat rauhallisesti, saat selän varmasti kuntoon. Ja ylipaino alkaa pudota, kunhan vanhaan sitkeästi teet. Sinun on hyvä puhua ohjaajan kanssa vaivastasi, niin saat vaihtoehtoisia liikkeitä, jos joku ei sovi sinulle. Rohkeasti vaan ryhmään mukaan.
- kunhan
aloitat ohjatussa ryhmässä etkä lähde itseksesi jonkun kirjan tai videon avulla yrittämään. Selkävaivaisille on yleensä apua siitä että kehon lihakset ovat hyvässä kunnossa ja Pilates-treeni käy nimen omaan vartaloa tukeviin syviin lihaksiin. Tunnilla ei siis treenata hauiksia eikä reisilihaksia.
Itse olen käynyt peruskurssin ja nyt käyn jatkotunneilla, alaselän vaivani ovat helpottuneet huomattavasti. Jäykistyneet nikamat ovat saaneet vähän lisää liikerataa ja aikaisemmin kipuillut si-nivel on rauhoittunut kivasti.
Eihän se ota jos ei annakaan. Kannattaa kokeilla, jos et sitten tykkääkään niin ei kai maailma siihen kaadu =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä3910563Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on12610132- 217921
Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1776334Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.304902- 554727
Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1174066Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"
Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris1243423- 623137
Adonikselle
Kuvittelitko oikeasti, että ootan sua? Kuvittelitko, että voit noin vain vetäyttä ja kun tulet takaisin, kaikki on niin2213060