Toisen kulmakarvani yläpuolelle ilmestyi eilen sellainen ilmeisesti ihonalainen finni, jonkin kokoinen pahkura kuitenkin... Miten mie voin edesauttaa sen paranemista, pitäisi saada se jotenkin pois ja melko pian? Se on ihan hirveän kipeäkin vielä, eikä siis ole sellainen "valkoinen" että sen saisi puristettua. Olisikin että saisin sen poikkeen äkkiä.. :/
Mikäs neuvoksi, nopeuttaako mikään sen paranemista vai pitääkö vain odotella?
ihonalainen finni äkkiä pois :o
6
16121
Vastaukset
- Nassu
Kystinen akne, infoa -> http://www.topkat.fi/index.php?mid=328
Itse suosittelisin, että et sitä räplää/puristele, pahenee vain, tulehdus tulee varmasti.
Itsellä oli sellainen nenän vieressä, melko iso sellainen ja tyhmänä sitä puristelin ja tein vaikka mitä. Se tulehtui ja paheni. Siitä muistona on pieni arpi ja hieman koholle jäänyt iho.
Kun se tulehtui oli turvauduttava kosmetologiin. Se antoi jotain "sähköhoitoa", en todellakaan tiedä oikeaa nimeä sille hoidolle. Muutamia samanlaisia paiseita oli myös tulossa poskiin, onneksi en niitä räplännyt, ne hävisivät myös pois. - kortisoni
Laita nokare kortisonivoidetta yöksi näpyn päälle. Ei se nyt yhdessä yössä katoa, mutta parissa varmaankin...
- Minä vaan
Minulla tulee todella usein kulmakarvojen alle sellainen ihonalainen patti. Niitä tulee aina sen jälkeen kun olen nyppinyt kulmakarvoja. Eli luultavasti on tulehtunut. Ne ovat todella kipeitä! Minulla niitä ilmestyy muuallekin naamaan aina silloin tällöin ja eikä niille tosiaan kannata mitään tehdä, kyllä ne itsekseen parantuu ja lähtee pois, mutta hitaasti. Toisinaan ne saattavat muuttua sellaisiksi "valkopäisiksi" ja silloin kannattaa tyhjentää ylimääräset mömmöt pois ;)
- paraskeino
itselleni ilmestyy kanssa aika ajoin noita ihonalaisia finnejä, jotka on kyllä mielettömän ärsyttäviä. ennen annoin niiden aina kadota itsestään johon saattoi mennä viikkokin, mutta nykyään käytän seuraavanlaista menetelmää ja finni katoaa n. 3 päivässä.
- ensin annan sen kasvaa ihan normaalikokoiseksi (alkuvaiheessa sitä on vielä turha yrittää puristaa)
- kun finni on sopivan kokoinen, teen ihoon hammastikulla reiän ja puristan kaiken ulos
- tämän jälkeen puhdistan huolellisesti esim. kasvovedellä
- puristuksen jälkeen levitän finnin päälle paljon Sebamedin Clear Face -hoitogeeliä, joka kuivattaa sitä ihan hyvin. jos et omista kyseistä tuotetta, esim. hammastahna kuivattaa myös aika tehokkaasti
näiden toimenpiteiden jälkeen sen pitäisi poistua about kahdessa päivässä, kun muistaa levitellä kunnolla noita kuivattavia aineita. - tintsi
mikäköhän mulla on kun nenäni vieressä on syvällä ihon alla,kova patti joka on kipeä, se on suunnilleen pähkinästä vähän suurempi..
- hohhoijjakkaaa
mahtaiskohan olla otsikon mukainen ihon_alainen finni? Huono trolli, btw :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292228
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261868Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121429Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121297Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701221- 931048
- 17937
- 88903
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741