ihonalainen finni äkkiä pois :o

voi ääk!

Toisen kulmakarvani yläpuolelle ilmestyi eilen sellainen ilmeisesti ihonalainen finni, jonkin kokoinen pahkura kuitenkin... Miten mie voin edesauttaa sen paranemista, pitäisi saada se jotenkin pois ja melko pian? Se on ihan hirveän kipeäkin vielä, eikä siis ole sellainen "valkoinen" että sen saisi puristettua. Olisikin että saisin sen poikkeen äkkiä.. :/

Mikäs neuvoksi, nopeuttaako mikään sen paranemista vai pitääkö vain odotella?

6

16121

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nassu

Kystinen akne, infoa -> http://www.topkat.fi/index.php?mid=328

Itse suosittelisin, että et sitä räplää/puristele, pahenee vain, tulehdus tulee varmasti.

Itsellä oli sellainen nenän vieressä, melko iso sellainen ja tyhmänä sitä puristelin ja tein vaikka mitä. Se tulehtui ja paheni. Siitä muistona on pieni arpi ja hieman koholle jäänyt iho.

Kun se tulehtui oli turvauduttava kosmetologiin. Se antoi jotain "sähköhoitoa", en todellakaan tiedä oikeaa nimeä sille hoidolle. Muutamia samanlaisia paiseita oli myös tulossa poskiin, onneksi en niitä räplännyt, ne hävisivät myös pois.

• kortisoni

Laita nokare kortisonivoidetta yöksi näpyn päälle. Ei se nyt yhdessä yössä katoa, mutta parissa varmaankin...

• Minä vaan

Minulla tulee todella usein kulmakarvojen alle sellainen ihonalainen patti. Niitä tulee aina sen jälkeen kun olen nyppinyt kulmakarvoja. Eli luultavasti on tulehtunut. Ne ovat todella kipeitä! Minulla niitä ilmestyy muuallekin naamaan aina silloin tällöin ja eikä niille tosiaan kannata mitään tehdä, kyllä ne itsekseen parantuu ja lähtee pois, mutta hitaasti. Toisinaan ne saattavat muuttua sellaisiksi "valkopäisiksi" ja silloin kannattaa tyhjentää ylimääräset mömmöt pois ;)

• paraskeino

itselleni ilmestyy kanssa aika ajoin noita ihonalaisia finnejä, jotka on kyllä mielettömän ärsyttäviä. ennen annoin niiden aina kadota itsestään johon saattoi mennä viikkokin, mutta nykyään käytän seuraavanlaista menetelmää ja finni katoaa n. 3 päivässä.

- ensin annan sen kasvaa ihan normaalikokoiseksi (alkuvaiheessa sitä on vielä turha yrittää puristaa)
      - kun finni on sopivan kokoinen, teen ihoon hammastikulla reiän ja puristan kaiken ulos
      - tämän jälkeen puhdistan huolellisesti esim. kasvovedellä
      - puristuksen jälkeen levitän finnin päälle paljon Sebamedin Clear Face -hoitogeeliä, joka kuivattaa sitä ihan hyvin. jos et omista kyseistä tuotetta, esim. hammastahna kuivattaa myös aika tehokkaasti

näiden toimenpiteiden jälkeen sen pitäisi poistua about kahdessa päivässä, kun muistaa levitellä kunnolla noita kuivattavia aineita.

• tintsi

mikäköhän mulla on kun nenäni vieressä on syvällä ihon alla,kova patti joka on kipeä, se on suunnilleen pähkinästä vähän suurempi..

• hohhoijjakkaaa

mahtaiskohan olla otsikon mukainen ihon_alainen finni? Huono trolli, btw :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      129
      2228
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1868
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1429
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1297
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1221
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      93
      1048
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      937
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      903
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      741
    Aihe