USA:n kirkot "Evoluution sunnuntaita" viettää

Kreationismi-kiistat ovat sisuunnuttaneet monet luonnontiet. periaatteet ja kehitysopin hyväksyneet Yhdysvaltain kirkot pyhittämään ensi sunnuntain 12.2., Charles Darwinin päivän, "evoluution sunnuntaiksi. "

Lisätietoa mm.

http://www.uwosh.edu/colleges/cols/rel_evol_sun.htm

http://www.ncseweb.org/resources/news/2006/US/562_evolution_sunday_1_31_2006.asp

Tämä on terveellinen muistutus (USA:n)
kreationisteille ja ID-teoreetikoille, että kehitysopin hyväksyminen kristikunnassa ja kirkoissa ei ole marginaali-ilmiö.

(Suomen kirkoissa tämä ei ole tarpeen, koska meillä kreationisteille ei ole merkitystä).

9

963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinkö?

      "Antaisiko se muuten perusteita sanoa, että teologi Darwinin nimeä kantava teoria on luonteeltaan uskonnollinen, jos sitä nykyään USA:n kirkoissakin julistetaan?"

      • Mr.K.A.T.

        USA:ssa evoluutionopettajia ja tutkijoita vainotaan,hyljeksitään yhä enempi ja painostetaan neukkutyyliin,
        kirkko on aina vainottujen puolella eikä
        kohteen, oli se Darwin, evolutionisti, vanhus tai köyhä, tarvitse sinänsä olla uskonnollinen.


    • masi

      Mutta tiesitkös sinä sitä, että tsuktsien niemimaalla eräs shamaani lankesi loveen eilettäin. Kauheaa, kamalaa!

      Mutta vakavammin puhuen, eiköhän jo olisi sinukin aika vaihtaa levyä KAT.
      Tuo Usalaisessa-koulussa-joku-sanoi-ID-hui-kamalaa tuputus ei liene enää ihan tervettä. Vai mitä mieltä itse olet?

      • Kirkotkin saavat olla huolissaan äärifundemantalismin leviämisestä ja sympatiseerata vainottuja tiedehenkilöitä.

        Suomen kirkko aikoo sympatiseerata mm. Afrikan vanhuksia Yhteisvastuukeräyksessä.

        |>"eiköhän jo olisi sinukin aika vaihtaa levyä KAT."


      • kysymyksiä
        MrKAT kirjoitti:

        Kirkotkin saavat olla huolissaan äärifundemantalismin leviämisestä ja sympatiseerata vainottuja tiedehenkilöitä.

        Suomen kirkko aikoo sympatiseerata mm. Afrikan vanhuksia Yhteisvastuukeräyksessä.

        |>"eiköhän jo olisi sinukin aika vaihtaa levyä KAT."

        Onko elämän luotuna pitäminen siis "äärifundamentalismia"?

        MrKAT, mitä haittaa siitä että pitää maailmaa luotuna on, ja kenelle?


      • Masin äiti
        MrKAT kirjoitti:

        Kirkotkin saavat olla huolissaan äärifundemantalismin leviämisestä ja sympatiseerata vainottuja tiedehenkilöitä.

        Suomen kirkko aikoo sympatiseerata mm. Afrikan vanhuksia Yhteisvastuukeräyksessä.

        |>"eiköhän jo olisi sinukin aika vaihtaa levyä KAT."

        "Viestisi tarkoittaa että mun pitäisi häipyä täältä ? Täh?"

        Älä ota masia noin tosissaan. Joskus teinistä tuntuu pahalta, ja masi etsii paikkaa, jossa voi kuvitella pomottelevansa toisia. Leikkikää mukana vaan, että masin itsetunto kasvaa sen verran että se saadaan tosta tietokoneen äärestä maailmalle. 34-vuotiaan angstisen ikiteininörtin elättäminen ei ole nimittäin mukavaa hommaa.


      • Mr.K.A.T.
        kysymyksiä kirjoitti:

        Onko elämän luotuna pitäminen siis "äärifundamentalismia"?

        MrKAT, mitä haittaa siitä että pitää maailmaa luotuna on, ja kenelle?

        Odottaville, nuorille, tutkijoille, luonnonpuistoille..

        NASA:ssa:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000013904393

        Kohta ilmestyy Time lehden uusin numero, jossa kuvataan ID:n eteen uskovien republikaani-väen painostavia kauhuja tieteen maailmassa.

        Turkissa evolutionistit ovat nytten tullee aika hiljaisiksi kreationistien pommien pelossa.
        Pakistanissa ei edes uskalleta yrittää. Kiellettyä, vainottua.


      • letti maisola

        Mitäs se Tarvonen täällä väärällä nimellä mesoaa?


      • ..................
        Mr.K.A.T. kirjoitti:

        Odottaville, nuorille, tutkijoille, luonnonpuistoille..

        NASA:ssa:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000013904393

        Kohta ilmestyy Time lehden uusin numero, jossa kuvataan ID:n eteen uskovien republikaani-väen painostavia kauhuja tieteen maailmassa.

        Turkissa evolutionistit ovat nytten tullee aika hiljaisiksi kreationistien pommien pelossa.
        Pakistanissa ei edes uskalleta yrittää. Kiellettyä, vainottua.

        Täh? Siis mitä tutkijoita haittaa se, jos joku pitää maailmaa luotuna? Luonnonpuistotkin porskuttavat, jos joku näkee elämällä olevan jotain merkitystä. Luomiskertomus kun sälyttää vastuun luonnon kunnosta ja hyvinvoinnista ihmiselle.

        Eikö muka darwinistit painosta ID-tiedemiehiä?

        Estä jopa heitä julkaisemasta, ja jos he julkaisevat, niin sitten hyökkäävät julkaisun toimitusta vastaan... yrittäen saada toisen elämän mahdollisimman kamalaksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe