Oisiko kellään oikeesti sellasen hyvän, PEHMEÄN ja paksuhkon pannukakun ohjetta? Itselläni on vain kokemuksia lapsuudessa kuivasta ja mauttomasta/vahvasti kananmunan makuisesta pannukakusta, jossa on inhottava kova kuori.
Kiitos avusta, jos joku omistaa hyvän reseptin tai reseptejä!
HYVÄN pannukakun ohjetta kellään?
7
1591
Vastaukset
- kotiliedestä..
8 dl maitoa ja 1 muna, sekoita joukkoon 4 dl vehnäj. vajaa dl sokeria 1tl levinj, samoin vaniliinisokeria ja suolaa sekä sulatettua jääht. margariinia noin 50-70 g. Anna turvota hetki ja kaada voidellulle uunipellille, paista 225 noin puoli tuntia. Anna jäähtyä ennen tarjoilua. Tää ohje on keränny kiitosta! Ja on helppo.
- Myös kiitosta saanut
Vaikutti ihan oikealta pannari-ohjeelta.
Vinkkinä kaikille hyvän ruuan ystäville, kannattaa etsiä divareista vanhoja (40- ja 50-luvun) keittokirjoja. Silloin ruoka vielä valmistettiin ihan oikeista raaka-aineista ja sen huomaa kyllä mausta. - kotiliedenkin
Myös kiitosta saanut kirjoitti:
Vaikutti ihan oikealta pannari-ohjeelta.
Vinkkinä kaikille hyvän ruuan ystäville, kannattaa etsiä divareista vanhoja (40- ja 50-luvun) keittokirjoja. Silloin ruoka vielä valmistettiin ihan oikeista raaka-aineista ja sen huomaa kyllä mausta.alkuperäisessä ohjeessa on 100 g voita, mutta taipaapi nykymakuun olla liian rasvaista.
- höösänpöö
Kiitos ohjeesta! Kokeilen sitä. Voisikohan tuon pannaritaikinan laittaa vaikka lasagnevuokaan tai johonkin muuhun vuokaan, kun omat uunipellit on niin huonot. Silloin kypsennysaika on varmaan pidempi...oon vähän tumpelo näiden leivontajuttujen kanssa;)
- jou
höösänpöö kirjoitti:
Kiitos ohjeesta! Kokeilen sitä. Voisikohan tuon pannaritaikinan laittaa vaikka lasagnevuokaan tai johonkin muuhun vuokaan, kun omat uunipellit on niin huonot. Silloin kypsennysaika on varmaan pidempi...oon vähän tumpelo näiden leivontajuttujen kanssa;)
Voit laittaa kunhan huomioit pienentää tuota 8dl maitoa reseptin lasagne vuokaan sopivaksi. En tiedä vuokasi kokoa mutta kokeile vaikka jakaa tuo mahtavantuntuinen resepti kolmella. Maukasta pannaripäivää Sinulle höösänpöö.
- vinkistä!
Itse olen vuosia tuskaillut epäonnistuneiden pannareiden kanssa... mulla niistä on tullut pinnalta "nahkamaisia", sisältä raakoja ja ikäänkuin "tyhjiä". Mutta kylläpäs tämä resepti eroaakin radikaalisti mun versiosta... vaan 1 muna tuohon hurjaan maitomäärään!!! Ehkä mun pannarinvalmisuksen ongelman ydin onkin piillyt siinä munien määrässä, eikä paistomenetelmissä.
Eihän se muuten vaikuta, jos käyttää osana grahamjauhoja? Mä tykkään lykätä niitä vähän joka paikkaan. - Rilla
Minulla on muuten sama ohje, mutta kananmunia on 4-6. Itse laitan neljä suurta tai viisi pienempää. Rasvana olen käyttänyt öljyä 1dl. Tulee muuten mielettömän hyvää pannukakkua ja on helppo tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383799Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81845Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44754
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22698- 56697