Kas kummaa! Kävelin kaksi mittaria mukanani 8-9 kilometriä. Sykemittari Impulse 12, johon oli tallennettava ikä, paino ja leposyke. Askelmittari Omron Walking style II, johon oli annettava paino ja askelpituus.
Impulse 12 mukaan olin kuluttanut 846 kaloria ja Omronin mukaan 368 kaloria!!! Omron kuitenkin tiesi, että yli 11000 askelta oli ns. aerobista liikuntaa = vähintään 60 askelta/min. Aikamoinen ero, ovatko ihan huuhaata moiset mittarit?
Sykemittarit ja askelmittarit, luotettavuus!?!
8
7329
Vastaukset
- edi
omron on huuhaampaa, usko sykemittariin...askelpituus pitäisi tietää omronissa, tiedätkö tarkalleen???...
- Kalorikaisa
Kyllä Omroniin tallennetaan askelpituus itse eli annoin 70 cm (vähän liikaa) ja sen mukaan se laski: askelten kokonaismäärä 12 433 (joista aerobisia 11 426), kuljettu matka 8,7 km ja aika 96 min.
Painoni tallensin myös itse 64 kg. Ja Omron väitti: kulutetut kalorit 368 ja poltettu rasvamäärä 26,9 g. Millähän laskuopilla?! Oli se sen verran rankka sauvakävelyreissu, että enemmän kaloreita uskon kuluneen. Vaikka eihän se ymmärrä, että sauvakävely on tavallista kävelyä rankempaa. - laihtuu joka askel
Kalorikaisa kirjoitti:
Kyllä Omroniin tallennetaan askelpituus itse eli annoin 70 cm (vähän liikaa) ja sen mukaan se laski: askelten kokonaismäärä 12 433 (joista aerobisia 11 426), kuljettu matka 8,7 km ja aika 96 min.
Painoni tallensin myös itse 64 kg. Ja Omron väitti: kulutetut kalorit 368 ja poltettu rasvamäärä 26,9 g. Millähän laskuopilla?! Oli se sen verran rankka sauvakävelyreissu, että enemmän kaloreita uskon kuluneen. Vaikka eihän se ymmärrä, että sauvakävely on tavallista kävelyä rankempaa.Se näemmä arvioi, että 51% kaloreista on ollut rasvan polttoa. Voi olla oikein, mutta kulutit 100% kaloreista. Kaikki 368 kcal laihduttaa = 52 grammaa rasvaa.
368*0,51= 188/7 = 26,9g rasvaa - kuluu sisulla
Kalorikaisa kirjoitti:
Painoni tallensin myös itse 64 kg. Ja Omron väitti: kulutetut kalorit 368 ja poltettu rasvamäärä 26,9 g. Millähän laskuopilla?! Oli se sen verran rankka sauvakävelyreissu, että enemmän kaloreita uskon kuluneen. Vaikka eihän se ymmärrä, että sauvakävely on tavallista kävelyä rankempaa.Kalorikulutus riippuu kunnosta ja sykkeestä. Olen liki samanpainoinen nainen. Arvioin, että tavallisessa kävellessä kuluu 200-250 kcal/tunti. Polarin sykemittari antaa minulle luvun noin 400 kcal 8 km kävelyllä. Mielestäni kulutusarvio on uskottava kirjallisuuden kulutusarvoihin verrattuna. Kävelen kenties hitaammin, joten sykkeeni nousee vähemmän ja peruskuntoni nousee vähemmän kuin sinulla. Ehkä se lisää kalorikulutustasikin. Sillä juostessa minulta kuluu aikaa kohti noin 300-600 kcal/tunti riippuen nopeudestani. Sauvakävellessä kuluu enemmän kuin kävellessä. Kalorimäärät ei kuitenkaan aina korreloi raskautta. Kuntosaliharjoittelussa kuluu vähän kaloreita, mutta se voi olla raskasta. Siinä tarvittaneen voimaa ennemminkin kuin aerobista kulutusta. Polarin mittarini F11 huomioi leposykkeeni istuessa, joten perusaineenvaihdunta on vähennetty kulutusarviosta. Aloitin myös kävelyllä, pidensin kävelymatkoja ja lisäsin juoksumatkaa vähitellen. Kävely on tehokas laihduttaja ja kunnon nostaja. Juoksu on yksinkertaisesti kivaa.
Perusaineenvaihdunta nousee kävelyn jälkeen. Se vie lisäkaloreita. - ajasta
kuluu sisulla kirjoitti:
Kalorikulutus riippuu kunnosta ja sykkeestä. Olen liki samanpainoinen nainen. Arvioin, että tavallisessa kävellessä kuluu 200-250 kcal/tunti. Polarin sykemittari antaa minulle luvun noin 400 kcal 8 km kävelyllä. Mielestäni kulutusarvio on uskottava kirjallisuuden kulutusarvoihin verrattuna. Kävelen kenties hitaammin, joten sykkeeni nousee vähemmän ja peruskuntoni nousee vähemmän kuin sinulla. Ehkä se lisää kalorikulutustasikin. Sillä juostessa minulta kuluu aikaa kohti noin 300-600 kcal/tunti riippuen nopeudestani. Sauvakävellessä kuluu enemmän kuin kävellessä. Kalorimäärät ei kuitenkaan aina korreloi raskautta. Kuntosaliharjoittelussa kuluu vähän kaloreita, mutta se voi olla raskasta. Siinä tarvittaneen voimaa ennemminkin kuin aerobista kulutusta. Polarin mittarini F11 huomioi leposykkeeni istuessa, joten perusaineenvaihdunta on vähennetty kulutusarviosta. Aloitin myös kävelyllä, pidensin kävelymatkoja ja lisäsin juoksumatkaa vähitellen. Kävely on tehokas laihduttaja ja kunnon nostaja. Juoksu on yksinkertaisesti kivaa.
Perusaineenvaihdunta nousee kävelyn jälkeen. Se vie lisäkaloreita.Sorry, kävelen 8,5 km vähän nopemmin kuin sinä. Eron ajassa voit jättää huomiotta. Olin muuten tosi ylpeä, kun kävelin tuon matkan ekan kerran. Olen ylpeä aina, kun liikuntasuoritukseni paranee. Kuukausi toisensä jälkeen menee paremmin. :)
- Voihan Vitali
kuluu sisulla kirjoitti:
Kalorikulutus riippuu kunnosta ja sykkeestä. Olen liki samanpainoinen nainen. Arvioin, että tavallisessa kävellessä kuluu 200-250 kcal/tunti. Polarin sykemittari antaa minulle luvun noin 400 kcal 8 km kävelyllä. Mielestäni kulutusarvio on uskottava kirjallisuuden kulutusarvoihin verrattuna. Kävelen kenties hitaammin, joten sykkeeni nousee vähemmän ja peruskuntoni nousee vähemmän kuin sinulla. Ehkä se lisää kalorikulutustasikin. Sillä juostessa minulta kuluu aikaa kohti noin 300-600 kcal/tunti riippuen nopeudestani. Sauvakävellessä kuluu enemmän kuin kävellessä. Kalorimäärät ei kuitenkaan aina korreloi raskautta. Kuntosaliharjoittelussa kuluu vähän kaloreita, mutta se voi olla raskasta. Siinä tarvittaneen voimaa ennemminkin kuin aerobista kulutusta. Polarin mittarini F11 huomioi leposykkeeni istuessa, joten perusaineenvaihdunta on vähennetty kulutusarviosta. Aloitin myös kävelyllä, pidensin kävelymatkoja ja lisäsin juoksumatkaa vähitellen. Kävely on tehokas laihduttaja ja kunnon nostaja. Juoksu on yksinkertaisesti kivaa.
Perusaineenvaihdunta nousee kävelyn jälkeen. Se vie lisäkaloreita.Kävelen melko paljon. Eli 7.5 - 10 km päivittäin eli noin 50 km/viikko. Elopainoa on jonkin verran enemmän ja lenkillä aina sata lasissa ja tuo lyhempi lenkki sujuukin tuntiin. Lenkin keskisyke pyörii siinä 120-125 ja max syke 135-140. Mittarina Polar F6 ja sen mukaan kalorikulutus on noin 550-580 kcal/ lenkki (tunti). Tosin Polarin luotettavuuteen suhtaudun hieman epäilevästi. Noin 7 kk oston jälkeen alkoi mittari antaa max sykkeeksi 190-220. (Olen 53v mies) Joten arvot taisi tulla siitä kuuluisasta hatusta. Impulssivyö uusittiin takuuna vaan tänään mittri näytti ennen lenkkiä leposykkeeksi 45 normaalin n.70 sijaan ja lenkin keskisykkeeksi 68??? (10 km ja 1.26 aikaan). Ja tietty ostosta noin 13 kk joten takuu on ohi joten sadan euron vehje taisi kestää vuoden. Onko jonkulla muulla ollut saman laisia häiriöitä ja kannattaako korjata vai ostaa Suunto tilalle?
- Matias-56
Kalorikaisa kirjoitti:
Painoni tallensin myös itse 64 kg. Ja Omron väitti: kulutetut kalorit 368 ja poltettu rasvamäärä 26,9 g. Millähän laskuopilla?! Oli se sen verran rankka sauvakävelyreissu, että enemmän kaloreita uskon kuluneen. Vaikka eihän se ymmärrä, että sauvakävely on tavallista kävelyä rankempaa.Eihän askelmittari tiedä sykkeestä yhtikäs mittään. Aerobiset askeleet eli askel/sekuntti täyttyy jo reilun 2,5 km tuntivauhdilla kun itse parhaillaan kävelen 3 askeleen sekunttivauhtia. Ja sykkeet samoin kuin kalorikulutuskin on aivan eri luokaa, käveletkö 2,5 taikka 7.5 km/ tunnissa. Ja nimenomaan harjoituksen rasittavuus, se syö niitä kaloreita.
- polarin käyttäjä
Voihan Vitali kirjoitti:
Kävelen melko paljon. Eli 7.5 - 10 km päivittäin eli noin 50 km/viikko. Elopainoa on jonkin verran enemmän ja lenkillä aina sata lasissa ja tuo lyhempi lenkki sujuukin tuntiin. Lenkin keskisyke pyörii siinä 120-125 ja max syke 135-140. Mittarina Polar F6 ja sen mukaan kalorikulutus on noin 550-580 kcal/ lenkki (tunti). Tosin Polarin luotettavuuteen suhtaudun hieman epäilevästi. Noin 7 kk oston jälkeen alkoi mittari antaa max sykkeeksi 190-220. (Olen 53v mies) Joten arvot taisi tulla siitä kuuluisasta hatusta. Impulssivyö uusittiin takuuna vaan tänään mittri näytti ennen lenkkiä leposykkeeksi 45 normaalin n.70 sijaan ja lenkin keskisykkeeksi 68??? (10 km ja 1.26 aikaan). Ja tietty ostosta noin 13 kk joten takuu on ohi joten sadan euron vehje taisi kestää vuoden. Onko jonkulla muulla ollut saman laisia häiriöitä ja kannattaako korjata vai ostaa Suunto tilalle?
kannattaisi huoltaa polarisi. Oletko varma ettei se ota mistään häiriöitä, esim suuret sähkölinjat lenkin varrella tai huonosti asetettu/kasteltu lähetinvyö?
Muistathan myös pestä lähetinvyön joka lenkin jälkeen, ja n. kerran viikossa myös pesukoneessa (ilman huuhteluainetta!!!) käytöstä riippuen. Itselläni ilmenee samoja vikoja aina silloin tällöin (max. syke liian korkea, ei löydä sykettä tms) ja yleensä se korjautuu kun pesen lähetinvyön pesukoneessa (ilman lähetintä).
Jos ei nämä huollot auta, kannattaa viedä valtuutetulle korjaajalle, siellä se varmasti saadaan korjattua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803