Miten teitte Veivi Tasku\kuppi lapaan?

hönö

Miten te olette tehneet kuppinne lapaan? Onko jotain nettisivua missä neuvotaan sen kupin tekemistä?

Itse käsitin niin, että lapa pitää kuumentaa kuumaksi Kuumailmapuhaltimella ja sen jälkeen painaa lavan kärkeen kovalla pallolla (Sählypallon kokoisella pallolla) esim. Biljardipallolla.

Kaveri sano, että se oli painannu Sähly pallolla sen kupin siihen !! Mut en tiiä sitte..

55

14071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laukomaan

      ja syöttämään kovaa maata pitkin ja unohtakaa se vitun veivi!!!
      perinteisesti veivaaja ajetaan pystyyn seuraavassa vaihdossa :)

    • osku

      Sun pitää vaa harjoitella ilmaveivaamista. Pallo lavalle ja 360 astetta ympäri.

    • osku
    • Spider-Man93
    • kaksykkönen

      1: Kuumenna lapaa esim. hellalla tai kuumailmapuhaltimella
      2: Ota junnupesäpallo tai kaukalopallo
      3: Kuumennuksen jälkeen paina pallolla lapaa
      4: Käytä tarvittaessa hanskoja, sillä lapa on kuuma
      5: Jäähdytä lapa: Kylmä vesi
      Lumi
      Pakastin
      6: Tarkista käyryys: Lapa ei saa olla yli 30 mm:n käyryinen

      OHJE MEGALOMANIACIN (EDGE) KÄYRISTYKSEEN:
      http://floorball.exel.net/portal/suomi/tahka_kayristaa_megalomaniac-lavan/

      • hönö

        Kiitos 21!! Pitää kokeilla heti tuota sinun kikkaasi!


      • osku
        hönö kirjoitti:

        Kiitos 21!! Pitää kokeilla heti tuota sinun kikkaasi!

        Harjoittele ilmaveivivetoja. Kysele muilta, miten se tehrään.


      • osku
        hönö kirjoitti:

        Kiitos 21!! Pitää kokeilla heti tuota sinun kikkaasi!

        Harjoittele ilmaveivivetoja. Kysele muilta, miten se tehrään.


      • nuuskapulu

        monta cm se maila teillä on???


      • deba1
        osku kirjoitti:

        Harjoittele ilmaveivivetoja. Kysele muilta, miten se tehrään.

        miten pystyy tekemään haonoja ilmaveivi kiepejä


      • moimihiv

        voiko painaa lapaa naisten pesäpallolla


      • best1

        paras


      • Nagafdaehfsjf
        hönö kirjoitti:

        Kiitos 21!! Pitää kokeilla heti tuota sinun kikkaasi!

        Lol


      • Anonyymi
        hönö kirjoitti:

        Kiitos 21!! Pitää kokeilla heti tuota sinun kikkaasi!

        Tää tyyppi mä luotan siihen
        Jooo....


    • HJULIS

      Miten voi tehä ilmaveivin? se on mahoton?:D

    • Käyristäjä

      Salibandy pallon avulla sen voi ihan hyvin käyristää. Eli ensiks kuumennat just kuumailma puhaltimella ja sen jälkee laitat salibandy pallon siihen. sitku se on käyristyny tarpeeks sun mielest ni laita lapa jääkylmää vetee ni se kovettuu nopeemmin paikallee.

    • 123

      Mitä veivi maila maksaa???

      • ihminen112

        ei se maksa mitää! sun pitää tehä se kuppi itee, mut ite se valmismaila tietenki maksaa


    • 123

      miten sen pallon saa pysymään lavassa osaan maalin takaa mutta mailassa pysymään kauan tiiän miten se täheen mutta mitä semmänen veivi maila maksaa??

      • Hole Blast

        Sillä mailalla ei ole mitään väliä, mutta lyhyemmällä on helpompi veivata (omasta mielestäni). Ostat vaikka jonkun halvan mailan ja siihen vaihdat vaikka FatPipen Hole - lavan ja teet kuppia.


      • joku joka kyselee
        Hole Blast kirjoitti:

        Sillä mailalla ei ole mitään väliä, mutta lyhyemmällä on helpompi veivata (omasta mielestäni). Ostat vaikka jonkun halvan mailan ja siihen vaihdat vaikka FatPipen Hole - lavan ja teet kuppia.

        miten tehään kuppi minkä lainen se on?


    • hfghfghfghfgh

      Tee ensin johonkin huonompaan lapaan ylisuuri kuppija harjoittele sillä ja sitten vasta pienempi oikeaan mailaasi.

      • wasad

        Just toisin päin! se pitää olla ensin pieni sit vasta iso!


    • sdbvl

      hellalla se kuppi kuuluu tehdä

      • tomi645

        ei kuulu vaan kuumailma puhaltimella saa kaikkein parhaan ei pala lapa


      • ihminen112

        kuuma ilma puhaltimella saa tarkemmi


      • veivi on kovaa
        ihminen112 kirjoitti:

        kuuma ilma puhaltimella saa tarkemmi

        niin just


      • Juupo

    • zorrojonde

      mulla se ei vaan se kuppi onnistu ikinä.

      • jerryiso

        ei mullakaan paitsi nyt ku opin sen oikein. se on loppujen lopuksi ihan helppoo.......


    • VEIVARI123974

      paistoin lapaa grillissä mut ei onnistunu meen ens viikkola hallille puhaltamaan kuumailma koneel nii saa helpommi ja tarkemmi (HUOM ÄLKÄÄ GRILLATKO LAPAA)

      • ei ei ja ei.........

        ei se pallo pysy siinä lavassa vaikka kuinka taivuttelee ja vääntelee, en vaan ymmärrä miten onnistutte siinä veivailussa. oon ite reenannu jo vaikka kuinka kauan ja ei vaan pysy


      • wasad
        ei ei ja ei......... kirjoitti:

        ei se pallo pysy siinä lavassa vaikka kuinka taivuttelee ja vääntelee, en vaan ymmärrä miten onnistutte siinä veivailussa. oon ite reenannu jo vaikka kuinka kauan ja ei vaan pysy

        Se on harjottelusta kyse! mulla oli sama juttu sillo alottelu aikoinaan. oon nyt veivannu 7 kk ja osaan todella hyvin veivata


    • asdasdasdasds

      Omasta mielestäni parhaiten saa fatpipen blade lapaan missä on "valmiina" jo kupin paikka, itse laitoin n.100 asteiseen uuniin ja välillä kokeilin millon on tarpeeksi pehmeä (lämpenee tasaisesti eikä sula niin helposti) hanskat käteen ja sormin taikka pallolla painaa kuppia ja laittaa kylmään veteen samalla kiinnipitäen, täytyy muistaa jäähdyttää kunnolla tai palautuu lähes alkuperäiseksi parissa tunnissa. Ja kyllä sillä lavalla pystyy syöttelemään ja vetelemään ihan samalla tavalla kun tottuu. :) nämä ketkä valittaa ettei syötöistä tule mitään niin voisi kokeilla sillä lavan keskiosalla pelata, eikä parilla viimeisellä sentillä lavan päästä. :)

      • fat pipe

        Fat pipellä ei ole blade nimistä lapaa. Jokaisessa erikseen myytävässä lavassa lukee blade. Varmaan tarkotat Holea.


    • dajjikm

      no lol

    • paras veivaaja

      mä tein grillillä ja tuli iha sa**anan hyvä kuppi

    • jaska jokunen

      mä ostin halpa hallist maila sit mä käyristi se ja se katkes:D

      • Mikko S

        Hyvä vaihtoehto on ostaa valmiiksi käyristetty ilmaveivi lapa. Huuto.netistä hakee "ilmaveivi" tms tai sitten salibandy.org myydään palstalta.


    • 12

      Kun siihen kuumaan lapaan painaa pallolla, tarttuuko siihen palloon jotain?

    • Es Jonne

      Pystyykö johonkin Exelin aika suoraan lapaan (se on joku hopee) ni tehä kuppia? PS. vastatkaa nopeasti!

    • FATPIPE

      Unohtakaa ne veivi mailat ja opetelkaa pelaamaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Päle

        Opettele sinä veivaamaan


      • XBOX132suomi

        tää sivu on veivausta varte jote SUKSI SUOHO SÄBÄJÄBÄ!


    • 0987654321

      pystyykö exel screamiin tekemään veivikupin/miten

      • 0987654321

        ps vastatkaa nopeesti


    • SamiJ-23

      exelin cromista lapaa ei pysty kyl käyristää mitenkään. Ei chilliä ei x-bladee muunkaan värisinä. Mecalomiacista tulee ihan ok. Normaali pelaaminen ei kyl sit enää onnistu. Huuto.netistä joku valmiiksi taivutettu lapa vaan. Se on helppo ja edullinen ratkaisu.

    • mä valehtelin:D

      laita lapa mikroon noi 3 min käristä ja tee kuppi

    • Säbäveivi

      Mulla olis myydä valmiiksi kupitettuja veivilapoja mm. megalomaniac, tähkä ym. Kyselkää jos kiinnostaa.

      • XBOX132suomi

        mikä sivu se on? vai onko sivua


    • # 14.

      Tässä päivitettyä tietoa lavan kupittamisesta/käyristämisestä:

      1. Lämmitä lavan kohtaa jota haluat kupittaa joko kuumalla vedellä, kuumapuhaltimella tai lieden levyllä. ( HOX! Kuumailmapuhaltimen ja lieden käyttö on todella hankalaa, ja sulatat helposti lapasi, joten suosittelen käyttämään kuumaa vettä joka ei sulata lapaa. )

      2. Paina lapa haluttuun muotoon esimerkiksi kaukalopallolla, itse käytän ruuvimeisseliä FatPipen Hole lavan kuppirivan välissä. ( HOX! Lapa voi olla todella kuuma kun otat sen lämmityksestä joten käytä hanskoja. )

      3. Pidä lapa halutussa muodossa ja siirrä se jäähdytykseen. Jäähdytyksen voi käyttää kylmää vettä (hanavesi riittää), lunta tai jäätä. ( HOX! Jos aiot pelata mailalla SSBL:n virallisissa peleissä, tai peleissä jossa lavan käyryys on rajoitettu, on hyvä varmistaa että lavan käyryys on korkeitaan 30mm. )

      Ohjeita löytyy mm. FatPipen sivuilta: http://www.fatpipe.nu/support.php?lang=fi&m=4

    • bes1

      21 sulla on paras ohje kupin tekemiseen kiitti siitä

    • Anonyymi

      No kyllä veivilavan teko on helppoa kun hommaa fatpipe hole lavan

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5195
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3257
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe