Nimimerkki "Le Citroen" antaa huutia rääväsuisille teinipojille autopalstalla:
"Taas on tovi vierähtänyt siitä, kun olen viimeksi kovin vajavaisella tavallani yrittänyt tuoda esiin Citroenin ylimaallisia ominaisuuksia. Muutamat saksalaisilla puolivalmisteautoilla ajavat ovat sen sijaan yrittäneet rahvaanomaisella kirjallisella esityksellään antaa ns. asiantuntijalausuntoja Citroenista.
"Me intelligentit Citroen–autoilijat olemme huvittuneena panneet merkille noiden paremmasta tietämättömien sakukottero–tyyppien tahattoman koomiset jutut.
"Ihan tosissaan nuo BMW:stä unelmoivat entiset koulukiusaajat ovat kyhänneet lähes kokonaisia lauseita ja virkkeitä, joissa ovat yrittäneet tuoda Citroen vihamielisyytensä ymmärrettäväksi. Säälien heitä olen iltarukouksissani anonut, että he voisivat vielä oppia esim. kirjoitustaidon ja muun sellaisen, mikä peruskoulussa jäi oppimatta sen tähden, että mopot ja vanhat VW GOLFIN raadot veivät silloin kaiken ajan."
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=565&posting=22000000013576663
Tämän katkelman lainasin tänne vain siitä syystä, että se havainnollistaa mielestäni hyvin hyvän kirjallisen ilmaisutaidon merkitystä: kun on sana hallussa, ei tarvitse tukeutua muutaman alatyylisen haistattelusanan toisteluun...
--
Verbaalista ilotulitusta
16
738
Vastaukset
- kun sua teki
housuissas on rääväsuinen teinipoika!
uskis!- Toisinlukija
Olisipa mielenkiintoista tietää, miten olet päätynyt analyysissäsi tuollaisiin tuloksiin.
- viides
Toisinlukija kirjoitti:
Olisipa mielenkiintoista tietää, miten olet päätynyt analyysissäsi tuollaisiin tuloksiin.
Usein tehdään toisin, mutta harvoin viidensin (tavoin).
- Ensiötyöläinen
viides kirjoitti:
Usein tehdään toisin, mutta harvoin viidensin (tavoin).
ensiö - primääri
toisio - sekundääri
kolmansio - tertiääri
neljänsiö - kvartääri?
viidensiö - ???
Voiko luetteloa jatkaa maan ääriin? - lukumäärät
Ensiötyöläinen kirjoitti:
ensiö - primääri
toisio - sekundääri
kolmansio - tertiääri
neljänsiö - kvartääri?
viidensiö - ???
Voiko luetteloa jatkaa maan ääriin?Tuosta tulikin läheisesti mieleen eräs mieltäni askarruttanut seikka.
Kaikkihan (toivottavasti) asuvat asunnoissaan, joissa on tietenkin asuinhuoneistoja.
Yksiö, kaksio, kolmio ja neliö lienevät tunnetuimmat ja käytetyimmät ilmaukset, mutta lisäksi viisiö ja kuusio kuulostavat ihan loogisilta ja jokseenkin järkeenkäypiltä.
Mutta entäs tuosta eteenpäin? Seitsemiö, kahdeksio, yhdeksiö, kymmeniö? Näinkö jatkuu?
Sitten meneekin vaikeammaksi, 11h k? Yksitoistio?
Entäs jos huoneita onkin 23 tai vaikkapa 299?
Katsokaas kaikki teoreettiset mahdollisuudetkin on syytä ottaa huomioon, eikös? - Takametsien Mies
lukumäärät kirjoitti:
Tuosta tulikin läheisesti mieleen eräs mieltäni askarruttanut seikka.
Kaikkihan (toivottavasti) asuvat asunnoissaan, joissa on tietenkin asuinhuoneistoja.
Yksiö, kaksio, kolmio ja neliö lienevät tunnetuimmat ja käytetyimmät ilmaukset, mutta lisäksi viisiö ja kuusio kuulostavat ihan loogisilta ja jokseenkin järkeenkäypiltä.
Mutta entäs tuosta eteenpäin? Seitsemiö, kahdeksio, yhdeksiö, kymmeniö? Näinkö jatkuu?
Katsokaas kaikki teoreettiset mahdollisuudetkin on syytä ottaa huomioon, eikös?>Katsokaas kaikki teoreettiset mahdollisuudetkin
>on syytä ottaa huomioon, eikös?
Mistäs sitä koskaan tietää... varsinkin jos sattuu olemaan puhe vaikka Sarah Winchesterin talosta: arvon rouva kun oli rakennuttanut itselleen 160-huoneisen omakotitalon!
Kelpasipa rouvan rakentaa, olihan hän saanut yli 20 miljoonan dollarin perinnön ja sai lisäksi verottomia pääomatuloja yli 1000 dollaria päivässä.
Talo on vieläkin olemassa, ja se on kuuluisa matkailunähtävyys nykyään (en ole kuitenkaan itse vielä käynyt).
Mitenkäs se sanottaisiin... satakuusikymmeniö?
??? - Talvituristi
lukumäärät kirjoitti:
Tuosta tulikin läheisesti mieleen eräs mieltäni askarruttanut seikka.
Katsokaas kaikki teoreettiset mahdollisuudetkin on syytä ottaa huomioon, eikös?Ent. Lenininkaupungissa, nykyisessä Pietarissa on rakennus sellainen kuin Talvipalatsi. Siellä museo nimeltään Государственный Эрмитаж http://www.hermitagemuseum.org/
Olin helmikuussa 1973 eli 33 vuotta sitten mukana tekemässä tuon pytingin läpijuoksun maailmanennätystä. Meillä oli aikaa varattuna museokäyntiin 4 tuntia, mutta bussiin tullut vika viivästytti hotellista lähtöämme niin paljon, että homma oli lopulta hoidettava 2½ tunnissa.
Huoneita tuossa hermeettisessä palatsissa on kai alun toista tuhatta – liekö kukaan edes laskenut! Meillä ainakin laskut menivät siinä tohinassa sekaisin.
Saattoipa hyvinkin käydä myös niin, että jokin huone jäi väliin. - Takametsien Mies
Talvituristi kirjoitti:
Ent. Lenininkaupungissa, nykyisessä Pietarissa on rakennus sellainen kuin Talvipalatsi. Siellä museo nimeltään Государственный Эрмитаж http://www.hermitagemuseum.org/
Olin helmikuussa 1973 eli 33 vuotta sitten mukana tekemässä tuon pytingin läpijuoksun maailmanennätystä. Meillä oli aikaa varattuna museokäyntiin 4 tuntia, mutta bussiin tullut vika viivästytti hotellista lähtöämme niin paljon, että homma oli lopulta hoidettava 2½ tunnissa.
Huoneita tuossa hermeettisessä palatsissa on kai alun toista tuhatta – liekö kukaan edes laskenut! Meillä ainakin laskut menivät siinä tohinassa sekaisin.
Saattoipa hyvinkin käydä myös niin, että jokin huone jäi väliin.Jos joku kaipaa lisätietoa tästä Pohjois-Amerikan kummiteltuimpiin kuuluvasta talosta ja sen rakennuttajasta, niin tässä pari linkkiä:
http://www.winchestermysteryhouse.com/
http://www.prairieghosts.com/winchester.html
--
- Toisinlukija
Miten sinä ajelet toisin?
Minä ajelen ihan tavalliseen tapaan sähköllä (EAS - Electrically Aided Shaving) En ole razor-sharp-miehiä. Tosin ajelen aika harvakseen ja silloinkin vain osittain. Suurimmassa osassa naamavärkkiä pidän kohtalaisen mittaista sänkeä, jota katkon leikkurilla silloin tällöin.
Sodassa Philips vastaan Braun olen jälkimmäisen leirissä, ollut jo kymmeniä vuosia. Vasta muutama viikko sitten päivitin tuollaiseen Cruzeriin http://www.bestekeus.nl/shop/images/braun_cruzer2865.jpg jolla sängen pituuden kontrollointi tuntuu onnistuvan kohtalaisen mukavasti.- Toisinajeleva
>Miten sinä ajelet toisin?
>
>Minä ajelen ihan tavalliseen tapaan sähköllä (EAS
>- Electrically Aided Shaving) En ole razor-sharp-
>miehiä. Tosin ajelen aika harvakseen ja
>silloinkin vain osittain.
Enpä nykyisin ajele juuri mitenkään. Viimeksi ajoin partani liki puoli vuotta sitten.
En ole likikään varma, omistanko edes toimivaa sähköparran ajokonetta. Turpajouhet alkavat jo näkyä näkökentän alareunassa, joten sängestä ei voi enää puhua.
-- - Ilpo Tuskin
Toisinajeleva kirjoitti:
>
Enpä nykyisin ajele juuri mitenkään. Viimeksi ajoin partani liki puoli vuotta sitten.
En ole likikään varma, omistanko edes toimivaa sähköparran ajokonetta. Turpajouhet alkavat jo näkyä näkökentän alareunassa, joten sängestä ei voi enää puhua.
--Olen pitkään ihaillut Turun yliopiston tähtitieteen proffan (Esko Valtaoja) leukakomistusta, ks. esim.
http://www.helsinki.fi/luma/ksenonit/isona/tammi04.html
Onkohan se tosikaan? - Niin?
Toisinajeleva kirjoitti:
>
--"En ole likikään varma, omistanko edes toimivaa sähköparran ajokonetta."
Millainen on sähköparta? - Vha pieru
Niin? kirjoitti:
"En ole likikään varma, omistanko edes toimivaa sähköparran ajokonetta."
Millainen on sähköparta?Kasvata kunnon haivenet. Ota kunnon tärskyt vaikkapa seinäpistorasian vaihepuolelta. Kosteat koeolosuhteet edesauttavat.
Haiventen oikeneminen leuassasi on se ilmiö, josta käytetään nimitystä "sähköparta" ("der Elektrobart" auf Deutsch).
Sähköparran ajokoneesta minulle ikääntyvälle tekstityöläiselle tulevat nostalgisesti mieleen ne ajat, kun käytössä oli reaaliaikaiset tulostimet eli ihan oikeat konekirjoituskoneet! Niillä sitä sai aikaan kirjoituskonekirjoitusta. - komistus
Ilpo Tuskin kirjoitti:
Olen pitkään ihaillut Turun yliopiston tähtitieteen proffan (Esko Valtaoja) leukakomistusta, ks. esim.
http://www.helsinki.fi/luma/ksenonit/isona/tammi04.html
Onkohan se tosikaan?Tottakai jokaisella vakavasti otettavalla tähtitieteilijäproffalla kuuluu olla asianmukainen parta. Vai väitättekö, että olisitte joskus nähneet parrattoman tähtitieteilijän, edes Yle Teeman tiededokumenteissa?
- Sanailupeli mikä peli
"kun on sana hallussa, ei tarvitse tukeutua muutaman alatyylisen haistattelusanan toisteluun... "
Kun on asia hallussa, ei tarvita tukeutua kuin itse asiaan. Muu on haistattelua, sivistyneellä pintakuorrutuksella tai ei.- Psyyke hallussa
Sinä väännät asian niin. Onnea vain. Oliko isäsi läsnä, kun synnyit ja kasvoit?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663412Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1282887- 462589
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391331