Olen tehnyt paellaa, jossa siis pakastekatkarapuja.
Kaunko kyseinen ruoka säilyy jääkaapissa? Mikä yleensä on katkarapujen säilyvyys, kun jostain olen joskus kuullut, että ne ei säily oikein mitään... Sitten taas ihmettelen kun paikallinen kauppa valmistaa herkullista katkarapusalaattia, ja siinäkin on monta päivää parasta ennen - päiväykseen aika siitä päivästä kun sen olen ostanut ja oletan että on saatettu valmistaa juuri samana päivänä.
Entä voiko paellaa sitten enää pakastaa... ei kai kun katkaravut on olleet jo kerran pakkasessa?? Tai pizza jossa on katkarapua, kauanko uskaltaa pitää jääkaapissa jos on tullut tehtyä isompi määrä eikä heti syödä kaikkea?
katkaravut ruuassa
5
17007
Vastaukset
Paellasi/pitsasi säilyy pari-kolme päivää ihan hyvänä jääkaapissa. Molemmat voi hyvin pakastaa.
Rapujen, siis kokonaisten tuoreiden, säilyvyys kuten raaka kala, eli valmistettava/syötävä mahdollisimman pian.
Uudelleenpakastus koskee vain kypsentämättömiä raaka-aineita, eli kun olet valmistanut pakasteen ruuaksi, voi loput laittaa huoletta pakkaseen.- Anonyymi
Pakko kommentoida ettei kukaan saa myrkytystä tokan kommentin perusteella. Pakstekatkaravut säilyy syötävänä noin yhden vuorokauden sulattamiseen jälkeen, eli paellasi katkaravut syötävä n. 24h kuluessa. Missään nimessä ei kannata pakastaa ylijäänyttä ruokaa jossa jo kertaalleen pakastettuja katkarapuja, siinä voi tulla sairaalareissu.
- Anonyymi
Pakko vastata että ei pidä paikkaansa.
- Anonyymi
Monta kertaa paistanut pakastettuja katkarapuja ja syönyt pari päivääkin ja hengissä ja ilman vatsanpuruja on säilytty :D
- Anonyymi
Maalaisjärki ja oma nenä. Hajuaistin täydellinen toimimattomuus on kuitenkin jopa näin koronan jälkeen kuitenkin aika harvinaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943762
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453144Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.972749Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572430- 1342397
- 612388
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172367Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212284Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232276- 642070