Minkäköhänlaiset vaatteet ovat sopivat alle 25vuotiaalle joka menee oikeuteen puolustamaan omaa asiaansa, onko se puku ja kravaatti? Niin että lippis ja farkut eivät ole parhaimmat vaatteet? Jos sinulla on kokemusta tai muuta tietoa niin kerro ihmeessä kiitos. Arvostavatko tuomari ja lautamiehet tällaista pukeutumista? Onko kultaset kalvosin napit ja silkkiset liivit hyvästä. en ole syytetynä asiassa vaan olen se niinsanottu uhri
mitkä vaatteet käräjäoikeuteen
10
8144
Vastaukset
- ei ainakaan raitapaitaa
...mikä on homman nimi.
Yleispätevästi siistiä ja etiketin mukaan pukeutuvaa, ja käyttäytyvää, pidetään asianmukaisena ja asiantuntevana (vaikka oikeesti olisi pihalla ku lumiukko). Eli kunnon kuteet päälle.
Tietysti kun en tiedä että mitä sulle on tehty ja minkälaisen sosioekonomisen taustan omaat, niin nää kommentit voi mennä ihan vituralleen...
Joka tapauksessa voit varautua yhteen seikkaan: syytetty puolustaa aina itseään ja hän todella tarvitsee fiksut kledjut, eli vastustajasi on tod. näk. puku päällä ellei sitten ole onneton rapajuoppo tai idiootti.
Jos sul on asianajaja niin kysy siltä. Niillä voi olla vinkkejä. - tietäjä5
tavalliset siistit vaatteet ovat parhaimmat.
ei mitään puku ja kravatti linjaa, mutta ei myöskään repaleisia farkkuja, pipo silmillä ym..
aivan tavallisen näköistä siistiä puhdasta vaatetta päälle. - Käräjillä työskennellyt
Siisti pukeutuminen on tietysti istunnossa suotavaa. Varmasti siistit housut ja takki riittävät, jos rikosprosessista on kyse niin syyttäjällä, tuomarilla/notaarilla ja mahdollisilla lautamiehillä on varmasti puku. Voithan laittaa vaikkapa rennomman paidan niin asu ei tunnu liian viralliselta. Kalvosimet eivät ole tarpeen, kunhan vain olet siisti. Tosin näkee istunnoissa ihmisiä tuulipuvuissa, flanellipaidoissa jne, ei tuomioistuin välitä mitä asianomaisilla on päällä mutta usein pukeudutaan siististi.
Itse pukeudun istuntopäivinä jakkupukuun ja korkokenkiin (kansliapäivinä jolloin olen yleisöltä näkymättömissä joskus jopa farkkuihin ja tennareihin).
Onnea sinulle istuntoon. - niiiiiiiin
mahdollisimman kilttipoka-look on taktisesti paras veto. Älä näytä liian rikkaalta, jos korvauksia olet hakemassa/saamassa, mutta älä myöskään köyhäile, ettei sinun arvella olevan vain rahan perässä, haluathan toki, että myös oikeus toteutuu ihan oikeuden vuoksi :)
Jos satut omistamaan vaaleat (tai muut kuin mustat) suorat housut, niin sellaiset. Paitapusero ja joku neule päälle. Sellasta ihan peruskamaa, tylsää ja arkista, ei pröystäilevää. - Miss Marple
Kun en tiä mitä asiaa oot puimassa niin paha sanoa mutta jos olet uhrin asemassa niin ite ajattelisin että siistit vaatteet muttei liian "prameet", ne saa sut ehkä näyttään sille että sulla menee tosi hyvin eikä sulla oo huolen häivää. Vaatteet ei sais vaikuttaa päätökseen mutta ensi vaikutelman voit antaa vain kerran. Muista että oot uhrin asemassa.
- mieluitensinun
Lakimiehenä vastaisin, että siistit vaatteet riittää.
itse olin uhrina pahoinpitey tapauksessa, (nenäni jotenkin siirty vähän lähemmäs toista poskee). käytin oikeudessa
-mustat farkut
-kävelykengät
-suora paita (valkonen vihreät pystysuuntaiset viivat)
-parta ja viikset ajettu, jenkki siili.
(jos ei oo suoraa paitaa ni flaneli paita on aika hyvä vaihtoehto)
mutta tärkein on sinun oma KÄYTÖKSESI, jos tapaus ei oo käytännöllisesti kattoen selvä, niin siisti käytös on kaikkein olennaisin.
ja kannattaa (salissakin) keskustella juristisi kanssa mahdollisimman paljon siitä mitä sanot.- suhde-expeerrrti
pistän puvun päälle ja giorgio armani kravaatin ja katon mitä käy
- kaipaatko tyylikonsulttia?
Mustat farkut, jenkkisiili ja flanellipaita? Tulee mieleen vuosi 1990 ja Keravan autokorjaamo.
kaipaatko tyylikonsulttia? kirjoitti:
Mustat farkut, jenkkisiili ja flanellipaita? Tulee mieleen vuosi 1990 ja Keravan autokorjaamo.
vuos -99, järvenpää, ja kaverin synttärit, toisen kaverin kundikaveri, ja väärinkäsitys pullonpyörityksessä=), muutaman kerran yritin sopii puhelimitse, mut ku ei, ni ei sitte.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 437868
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04718- 684413
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon363193Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2463088Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella462749Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262695- 372453
- 412036
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731807