mitkä vaatteet käräjäoikeuteen

suhde-expertti

Minkäköhänlaiset vaatteet ovat sopivat alle 25vuotiaalle joka menee oikeuteen puolustamaan omaa asiaansa, onko se puku ja kravaatti? Niin että lippis ja farkut eivät ole parhaimmat vaatteet? Jos sinulla on kokemusta tai muuta tietoa niin kerro ihmeessä kiitos. Arvostavatko tuomari ja lautamiehet tällaista pukeutumista? Onko kultaset kalvosin napit ja silkkiset liivit hyvästä. en ole syytetynä asiassa vaan olen se niinsanottu uhri

10

7096

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ainakaan raitapaitaa

      ...mikä on homman nimi.

      Yleispätevästi siistiä ja etiketin mukaan pukeutuvaa, ja käyttäytyvää, pidetään asianmukaisena ja asiantuntevana (vaikka oikeesti olisi pihalla ku lumiukko). Eli kunnon kuteet päälle.

      Tietysti kun en tiedä että mitä sulle on tehty ja minkälaisen sosioekonomisen taustan omaat, niin nää kommentit voi mennä ihan vituralleen...

      Joka tapauksessa voit varautua yhteen seikkaan: syytetty puolustaa aina itseään ja hän todella tarvitsee fiksut kledjut, eli vastustajasi on tod. näk. puku päällä ellei sitten ole onneton rapajuoppo tai idiootti.

      Jos sul on asianajaja niin kysy siltä. Niillä voi olla vinkkejä.

    • tietäjä5

      tavalliset siistit vaatteet ovat parhaimmat.
      ei mitään puku ja kravatti linjaa, mutta ei myöskään repaleisia farkkuja, pipo silmillä ym..
      aivan tavallisen näköistä siistiä puhdasta vaatetta päälle.

    • Käräjillä työskennellyt

      Siisti pukeutuminen on tietysti istunnossa suotavaa. Varmasti siistit housut ja takki riittävät, jos rikosprosessista on kyse niin syyttäjällä, tuomarilla/notaarilla ja mahdollisilla lautamiehillä on varmasti puku. Voithan laittaa vaikkapa rennomman paidan niin asu ei tunnu liian viralliselta. Kalvosimet eivät ole tarpeen, kunhan vain olet siisti. Tosin näkee istunnoissa ihmisiä tuulipuvuissa, flanellipaidoissa jne, ei tuomioistuin välitä mitä asianomaisilla on päällä mutta usein pukeudutaan siististi.
      Itse pukeudun istuntopäivinä jakkupukuun ja korkokenkiin (kansliapäivinä jolloin olen yleisöltä näkymättömissä joskus jopa farkkuihin ja tennareihin).
      Onnea sinulle istuntoon.

    • niiiiiiiin

      mahdollisimman kilttipoka-look on taktisesti paras veto. Älä näytä liian rikkaalta, jos korvauksia olet hakemassa/saamassa, mutta älä myöskään köyhäile, ettei sinun arvella olevan vain rahan perässä, haluathan toki, että myös oikeus toteutuu ihan oikeuden vuoksi :)

      Jos satut omistamaan vaaleat (tai muut kuin mustat) suorat housut, niin sellaiset. Paitapusero ja joku neule päälle. Sellasta ihan peruskamaa, tylsää ja arkista, ei pröystäilevää.

    • Miss Marple

      Kun en tiä mitä asiaa oot puimassa niin paha sanoa mutta jos olet uhrin asemassa niin ite ajattelisin että siistit vaatteet muttei liian "prameet", ne saa sut ehkä näyttään sille että sulla menee tosi hyvin eikä sulla oo huolen häivää. Vaatteet ei sais vaikuttaa päätökseen mutta ensi vaikutelman voit antaa vain kerran. Muista että oot uhrin asemassa.

    • mieluitensinun

      Lakimiehenä vastaisin, että siistit vaatteet riittää.

    • itse olin uhrina pahoinpitey tapauksessa, (nenäni jotenkin siirty vähän lähemmäs toista poskee). käytin oikeudessa
      -mustat farkut
      -kävelykengät
      -suora paita (valkonen vihreät pystysuuntaiset viivat)
      -parta ja viikset ajettu, jenkki siili.
      (jos ei oo suoraa paitaa ni flaneli paita on aika hyvä vaihtoehto)
      mutta tärkein on sinun oma KÄYTÖKSESI, jos tapaus ei oo käytännöllisesti kattoen selvä, niin siisti käytös on kaikkein olennaisin.
      ja kannattaa (salissakin) keskustella juristisi kanssa mahdollisimman paljon siitä mitä sanot.

    • suhde-expeerrrti

      pistän puvun päälle ja giorgio armani kravaatin ja katon mitä käy

      • kaipaatko tyylikonsulttia?

        Mustat farkut, jenkkisiili ja flanellipaita? Tulee mieleen vuosi 1990 ja Keravan autokorjaamo.


      • kaipaatko tyylikonsulttia? kirjoitti:

        Mustat farkut, jenkkisiili ja flanellipaita? Tulee mieleen vuosi 1990 ja Keravan autokorjaamo.

        vuos -99, järvenpää, ja kaverin synttärit, toisen kaverin kundikaveri, ja väärinkäsitys pullonpyörityksessä=), muutaman kerran yritin sopii puhelimitse, mut ku ei, ni ei sitte.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      197
      4901
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      3037
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      140
      2363
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2344
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1982
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1556
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1482
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1393
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe