Mä olen 16 vee tyttönen ja omaan suht timmin kropan mutta mun pohkeet ja käsivarret on semmoset ihan ruikut. Joku vanhempi ja viisaampi osais varmaankin neuvoa että miten mun pitäs treenaa jotta saisin lihasta pohkeisiin ja käsiin ja selkään, ja samalla kumminkin kiinteyttä peppuun ja reisiin? Jos mä alan syömään enemmän proteiinia ja salireenin lisäksi treenaan peppua ja reisiä esim hiihtämällä ja lenkkeilemällä niin kasvaako mun peppu lihakset ja reidetkin sen proteiinin vaikutuksesta.? mä en nimittäin tosiaan haluais yhtään isompää pehvaa kuin mitä se jo tällä hetkellä on.
lihasta ja kiinteytystä
2
459
Vastaukset
- pesukarhu
Ei ne lihakset tyhjästä putkahda vaan siihen menee aikaa,vaivaa ja rahaa. Eli turhaan pelkäät liian isojen lihasten kasvua mikä on naisella muutenkin vaikeaa alhaisten kasvuhormonitasojen vuoksi.
Pohkeet ja kädet ovat yleensä kaikkein vaikeimmat alueet kehittää lihasmassaa, mutta määrätietoisen harjoittelun,levon ja oikeanlaisen ruokavalion avulla kaikki on mahdollista.
Proteiini ei ole mikään ihme aine mikä saa lihaksesi tuosta vaan kasvamaan, mutta on kuitenkin tärkeässä osassa myös lihastenkasvussa.Kaikessa hyvässä voidaan liioitella kuten tässä proteiinissa joten järkyttäviä määriä sitäkään on turha kiskoa! Muuttuu vaan läskiksi. Kuitenkin kun harjoitellaan painoilla tai muuten kovaa kehoa kuluttavasti niin kroppa myös tarvitsee riittävästi rakennusainetta joten sitä ei myöskään kannata aliarvioida.
Hiihtämällä ja lenkkeilemällä pakarasi eivät kasva mihinkään sillä aerobinen liikunta enemmänkin kuluttaa isoja lihasmassoja eikä sellaisia pääse syntymään.Tokikin siinäkin on omat rajansa kuinka paljon aerobista harjoittelua voi tehdä lihasmassan kustannuksella, mutta ei siitä sen enmpää tällä kertaa. Esimerkkinä mainittakoon vaikka kestävyysjuoksijat. Oletko ikinä nähnyt iso lihaksista tai iso-pakaraista kestävyysjuoksijaa? (En minäkään!)
Yksi pikku seikka: kiinteytyminen ja lihasmassan kasvu on melkeinpä sama asia. Ainut erotus näissä on s, että kiinteytymisellä tarkoitetaan myös rasvamäärän alentumista kehossa mikä ei ole hyvä yhtälö kun yritetään kasvattaa eli kiinteyttää lihaksia. En väitä ettei se olisi mahdollista, mutta paljon vaikeampaa kuin yhteen asiaan kerrallaan keskittyminen.
Ja jos nyt annan vielä pari hyvää vinkkiä näin kokemuksen syvällä rintaäänellä niin uskoisin, että sinulla on ihan normaalit nuoren naisen kädet ja pohkeet joten mitään paineita ulkonäöstä ei kannata ottaa.Liikuntaa voi ja kannattaakin harrastaaa, mutta siitä ei kannata tehdä itselleen mitään elämän tehtävää (ellei sitten ole ammatiltaan urheilija)
Suosittelen myös että tutustut ruokavalio asioihin vaikka kirjallisuuden kautta ja jos salille aiot niin pyydä ohjaajia rohkeasti auttamaan ja opettele liikkeiden tekniikat oikein alusta pitäen niin vältyt suurimmilta ongelmilta. Tärkeää on myös muistaa levätä sillä mitään kehitystä ei tapahdu ilman lepoa.Noh nämä asiat jo tiesitkin joten lycka till! - Harjoittelija
Mysteeri on tämä nuorten naisten tiedustelu. Toistuu palstalla nimittäin toive ""kiinteytyä" mutta "lihakset eivät saa kasvaaa". Ja peiliä on tuijotettu aamusta iltaan: peppu on muka liian iso ja niin edelleen. Eli hyvät ihmiset. Treenatkaa monipuolisesti ja säännöllisesti, niin keho muokkautuu - ja ennen kaikkea kunto ja voimat kasvavat! Naisten pelkoa "lihasten kasvua" kohtaan on vaikea käsittää. Tarkoitan vain, että olen itse - mies - treenannut vuosikausia ilman "lihasten liikakasvua" niin miten ihmeessä naiset noin vain "pullistuisivat". Voimaa minulla on ihan tyydyttävästi, vaikka harrastukset ovat aina olleet peli- ja kestävyyspainotteisia. Teen esimerkiksi jalkakyykkyä säännöllisesti, että jalat, keskivartalo ja ryhti säilyisivät.Jalkalihaharjoituksia pelkääviä naisia pyytäisin miettimään yhtä asiaa. Taitoluistelijat jos ketkä ovat alaraajoiltaan ERITTÄIN vahvoja. Siis niin vahvoja, että tavallinen ihminen ei ilman puoliammatttimaista harjoittelua samalle tasolle edes pääse - silti esimerkiksi Susanna Pöykiö ja muutkin ovat todella kauniita keholtaan. Tuskinpa ovat pohtineet treenatessaan, että voi kamala jos lihakset kasvavat..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254793Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa113469Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1293249Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss282706Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu832439Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181803Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91424Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1211299Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101249Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41228