Miten te saatte pannukakusta kuohkean ja kupruilevan? Aina kun teen pannukakkua, pinta kuivuu eikä se kuprua yhtään.. :/
Pannu kakku kupruilemaan?
6
2414
Vastaukset
- liian paksun
taikinan? Mitä enemmän munia, sitä vähemmän jauhoa on hyvä nyrkkisääntö. Taikinan kannattaa antaa myös turvota noin puoli tuntia ennen paistamista.
Tarkkoja mittoja en osaa antaa, kun teen "huntturassa" vuosien kokemuksella. Mutta aina kohoaa. Aineksina maito, vehnäjauho, lisänä joskus lese, munia, vähän sokeria ja suolaa. - Tuuli4711
oli mulla pitkän aikaa kunnes joku ystävällinen neuvoi: taikinan pitää antaa levätä ainakin se puoli tuntia mitä edellinenkin sanoi. Oman kokemukseni mukaan mitä pidempään sen parempi, joskus olen tehnyt taikinan jo edellisenä päivänä ja pitänyt sitä sitten jääkaapissa yön yli.
- tuota joo
Voitele pannukakkusi "pannu" voilla, sekin auttaa...
- kuppu
Pidä lämpöä korkeamalla alussa ja pienennä tehoa kunhan kuprut on nousseet :)
- Pannarifani
Vastaus tulee vähän myöhään, kun avasin sivut vasta nyt.
Kupruilemisen pääsääntö on: mitä enemmän munia ja mitä paremmin ne on vatkattu, sitä suuremmat kuprut. Munat parantavat pannarin makua, liika jauho taas saa sen maistumaan liisteriltä. Jauhoja korkeintaan puolet nesteen määrästä.
Itse käytän 3 isoa tai 4 pientä munaa 0.5 litraa nestettä kohti. Siis: 1 l nestettä ja 6 munaa. Erikoiskikkani on vielä, että laitan nesteen ja jauhot mausteet (huom! ei rasvaa) seisomaan puoleksi tunniksi. Sen jälkeen vatkaan munat ERIKSEEN vaahdoksi ja lisään sen sitten taikinaan. Päälle muutama nokare rasvaa ja heti uuniin.
Joskus ei meinaa uunin reunat riittää, kun pannari kupruilee. - tehdään
5 l maitoa, 3 munaa, muutama rkl sokeria, vähän suolaa, n. 2 dl jauhoja.
Vatkaa munat HYVIN! Niin minä ainakin saan kuprut nousemaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031678- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67871
- 45867
- 61835