kreikassa usein ihmiset,laitavat Fetajuuston viipalen alumiinifoliolle sen päälle tulle tomaati viipalle,tulista peperonia (viipaleksi)tippa öliiviöljyä ja oreganoa.kääritään kunolla se alumiinifolio ja tiivisti senverän että siloin kun paistetaan sitä ei tulle läppi.
jos on grilli laitetaan se "pakketi" grilin päälle,tai voit paista sitä hiilille,ja jos olla kotona sisällä kerostalossa onnistuu kun laitetaan sen sähköhelan levyn päälle.ei tarvi pitkään ja välillä painetaan sitä "paketia.
FETA kreikaksi tärkoittä Viipalle eli FETA voi olla leippä,melonia,liha jne.
toivoisin että tulli jotakin selväksi.
vieraskielinen.
helppo herkku..
5
1460
Vastaukset
- zaatar
minä kun olen aina luullut, että FETA tarkoittaa vain tuota juustoa.
- kulinaari
Täytyy testata. kuulostaa hyvältä. Sulaako se fetajuusto niin kuin tavalliset juustot??
- giotis
kun muistan kreikassa 12 eri läjiä (kova,pehmea,suolaista,suolatonta,pyöreä,korissa jne)jokaisessa maankunalla valmistavat Feta omalla tavalla.mutta kun kyse on Suomesta tällä löytty noin 4 eri kreik.Fetajuustoa ja kaikein halvin vaihtoehtö on LEFKOTYRI (valkojuusto tärkoittä)eli parasta olisi että Feta on viipälenä ei kuutiona,minä kokeilin myös se halvalla Fetalla EUROSHOPER ja tulli hyvää,se rasvaprosenti väihtelee paljon sen takia en osa sanoa mikä sulaa helpompi ja mikä ei mutta Feta ei sulaa samalla kuin muut juustot tai ei sulaa olenkään.
kyllä se vieraskieli sotkee paljon. - giotis
kreetälaisesta ruokakultuurista jos kiinöstä vaika että veikan se on tuttu monille.http://www.nicehouse.fi/keittio/reseptit/kreeta/herkut.htm#feta
- Nocturna
nam nam nam , kuulosti herkulliselta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474