Miten saa nopeiten/helpoiten suuresta määrästä kuivattuja favapapuja (pieniä egyptiläisiä) kuoret pois?
Papuja
3
323
Vastaukset
- zaatar
Itse käytän pikku-favoja egyptiläisen fuul:in valmistukseen ja siihen niitä ei ainakaan tarvitse eikä pidäkään kuoria.
Helppoa ja nopeaa kuorintatapaa tuskin löytyy, vaikka vinkkejä onkin monenmoisia. Joskus olen kuorinut liotettuja kik-herneitä hieromalla niitä kämmenien välissä vesikulhossa ja kokoamalla sitten pinnalta irronneet kuoret, mutta työlästä se oli.
Toinen kokeilemani vinkki on levittää liotetut kik-herneet pyyhkeelle ja asettaa päälle toinen pyyhe ja rullata sitten päällä kaulimella niin, että herneen puoliskot irtoavat toisistaan. Kun nämä rullatut herneet sitten laittaa veteen kuorien pitäisi irrota itsestään. No, niin ei käynyt ainakaan minun tapauksessani ja piti jatkaa käsin hieromista.
En tiedä päteekö tämä favapapuihin.
Parhain vinkkini on hankkia kohtalaisen *tuoreita* papuja, joiden kuori ei vielä ole kovettunut liikaa ja keittää kuorineen.- Kyllästynyt
Pitää kuoria kun niiden kuoret on kivikovat ja paksut eikä ne pehmene keitettäessä juuri yhtään. Kohtalaisen tuoreita ei voi ostaa, puhumattakaan tuoreista, kun sellaisia ei myydä, sillä ei Suomessa ole markkinoita kuin makkaralle ja kaljalle. Nytkin kaikkia papuja pitää lähteä hakemaan kymmenien kilometrien päästä ja silti löytyy vain melko huonolaatuisia vanhoja ja vähän eri lajeja.
- zaatar
Kyllästynyt kirjoitti:
Pitää kuoria kun niiden kuoret on kivikovat ja paksut eikä ne pehmene keitettäessä juuri yhtään. Kohtalaisen tuoreita ei voi ostaa, puhumattakaan tuoreista, kun sellaisia ei myydä, sillä ei Suomessa ole markkinoita kuin makkaralle ja kaljalle. Nytkin kaikkia papuja pitää lähteä hakemaan kymmenien kilometrien päästä ja silti löytyy vain melko huonolaatuisia vanhoja ja vähän eri lajeja.
tölkkipavut, löytyykö niitä?
En asu Suomessa, mutta saatavillani on erinomaisia favapapu-säilykkeitä, joista saa fuul-annoksen kädenkäänteessä niin, että enää vain harvoin vaivaudun keittämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 682871
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281468