VR:n veturinkuljettajan koulutus

esko

minkälainen kyseinen koulutus on??vaikea??ottavatko paljon koulutettavia??mikäs vr:n psykologinen testi oikein on??olen kuullut et vähän samaa luokkaa kuin armeijan pälli testi??

65

28018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikee.:(

      Voin sanoo ekaks että on vaikea päästä. 40-vuotiaskaan ei oo liian vanha.

      Veturinkuljettaja koulutus kestää n.11kk.. Alku kuukaudet opiskellaan Hesassa teoriaa ja käydään läpi simulaattori testejä. Loppu kuukaudet käydään sit veturin päällä sinne minne joutuu.

      Veturinkuljettajia hankitaan nytten paljon. Koska veturimiehet alkaa olla eläkeissä.

      Psykologi testit on juurikin niinkö armeijan lentäjä puolella.

      Ammatillinen peruskoulutus, mieluiten tekniseltä alalta tai olet ylioppilas. Vaihtoehtoisesti Sinulla voi olla monivuotinen kokemus kuljetusalalta. Olet 18 vuotta täyttänyt, ja sinulla on sujuva suomen kielen taito. Olet myös vastuuntuntoinen, yhteistyökykyinen ja joustava. Työssä onnistuminen edellyttää, että pystyt toimimaan itsenäisesti ja säilytät harkintakyvyn myös paineen alaisena. Matkustajaturvallisuuden vuoksi ehdottomia vaatimuksia ovat hyvä terveys sekä hyvä kuulo ja näkö, erityisesti virheetön värinäkö.

    • jokunenvaan

      Kannattaa yrittää jos pääsee, sillä nämä ovat varmoja työpaikkoja ei tule lopputili yllätyksiä ei
      viedä töitä kiinaan,ja palkka on hyvä.

      • hylätty

        Sinulle kirjoituksen aloittaja voi sanoa että kun vertaat vr:n testausta armeijan ns,sanottuun pälli testiin niin kirjoituksesi jo kuvasti jos menet siihen testiin niin HYLÄTTY.
        Perusteluna jo se että sinulla on tuollainen asenne psykologista testausta kohtaan et ole tervetullut VR;lle töihin,Pappa oli veturinkuljettaja ja veli on ollut nyt 8 vuotta vr;llä töissä.


      • Meninkelli
        hylätty kirjoitti:

        Sinulle kirjoituksen aloittaja voi sanoa että kun vertaat vr:n testausta armeijan ns,sanottuun pälli testiin niin kirjoituksesi jo kuvasti jos menet siihen testiin niin HYLÄTTY.
        Perusteluna jo se että sinulla on tuollainen asenne psykologista testausta kohtaan et ole tervetullut VR;lle töihin,Pappa oli veturinkuljettaja ja veli on ollut nyt 8 vuotta vr;llä töissä.

        Juurikin näin. Ensin otetaan Papat ja veljet, ja sitten randomilla muut. Paska paikka sanon ma.


    • yksvaajoku

      Oletko montakin kertaa käynyt karsiutumassa Meninkelli

      • ownwfrjne

        Pieni osa pääsee läpi eikä nuoruuden näppäryyskään auta sitten testeissä ja pysty jallittamaan ja ihan Risto reippaatkin saaneet hylsyn kun päättelyn pitää toimia.


    • 13+19

      Paljon hakijoita, vähän paikkoja. Väkisinkin karsiutuu hyvää kuljettajakelpoista porukkaa. Surkeimmat sitten soittavatkin täällä suutaan.

    • Millainen kurssi?

      Minkälaisia juttuja tuolla teoriajaksolla on?
      Joku kertoi, että joitain on pistetty kesken kuljettajakoulutuksen pois, kun ei ole simulaattoritestit menneet läpi.
      Vastaako ne sitten oikean veturin ajoa luonnossa ne simulaattorit miten realistisesti? Miten niissä voi kämmättä siten, että hylsy ja potkut tulee??

      Itselläni alkaa kurssi ja tottakai se jännittää hieman. Täydellä panostuksella ja tosissaan sinne menossa olen, mutta tottakai sitä miettii vähän, että onko siellä miten vaikeaa.

      Minulla on toki monen vuoden työ kokemusta kuljetusalalta ja muutakin teknisen alan työkokemusta.

    • reeveri

      kenkää tulee armotta jos ei simuilu,onnistu. en käsitä miksi näin,koska ei juurikaan ole tekemistä todellisen ajon kanssa. määräykset tosin samat,mutta silti.. fudut tulee jos simussa ajelee punasten ohi,tai muuten ei noudata määräyksiä,ajelee laitureiden ohi,menee jumiin eikä osaa oikein tehdä mitään ongelma tilanteessa,yms,yms..
      niitä on useita jotka saaneet kenkää kesken kurssin. tämä on faktaa.

      • tsuk tsuk tsuk

        No ei kai niitä juttuja heti ensimmäisenä tarvitse osata prikulleen. Kai siellä saa harjoitella simulaattorilla?
        Mitenkä pahasti siellä pitää sitten oikeen sössiä että kenkää tulee? Kai se ratkaisee millanen kaveri on ? Jos tosissaan on ja yrittää ja on kohtelias niin ei kai tekijämiehelle kenkää tule? Tuskin ne sen takia koulutukseen ottaa että voivat heti tilaisuuden tullen kenkää antaa...

        Elkääs nyt pelotelko poikia täällä ketkä on kurssille menossa....


      • väärää sukua
        tsuk tsuk tsuk kirjoitti:

        No ei kai niitä juttuja heti ensimmäisenä tarvitse osata prikulleen. Kai siellä saa harjoitella simulaattorilla?
        Mitenkä pahasti siellä pitää sitten oikeen sössiä että kenkää tulee? Kai se ratkaisee millanen kaveri on ? Jos tosissaan on ja yrittää ja on kohtelias niin ei kai tekijämiehelle kenkää tule? Tuskin ne sen takia koulutukseen ottaa että voivat heti tilaisuuden tullen kenkää antaa...

        Elkääs nyt pelotelko poikia täällä ketkä on kurssille menossa....

        Nää veurikuskien pojat ja isäpapat tekevät taidetta veturilla ajamisesta;)
        Hyvähän se on kun noin hommaasa arvostaa:)

        On kuulema samallaista ajaa veturia, kuin lentäis Boeingin jumbojettiä;) Hehheehhh


      • ose hommoo
        väärää sukua kirjoitti:

        Nää veurikuskien pojat ja isäpapat tekevät taidetta veturilla ajamisesta;)
        Hyvähän se on kun noin hommaasa arvostaa:)

        On kuulema samallaista ajaa veturia, kuin lentäis Boeingin jumbojettiä;) Hehheehhh

        Olin yks päivä Helsinkivantaalla ja näin kun veturi laskeutui kiitoradalle;)


    • harkitkaahan vielä

      Sukulaissuhteet kai ne eniten merkkaa, jos veturikuskeja edes otetaan haastatteluun.
      Ja ne rautatieläisten pällikokeet on tismalleen samat hakeepa sitten konnariksi tai veturinkuljettajaksi. Ei todellakaan intin pällikokeita kummepia.
      -Testaavat varmaan, että henkilö ei ole liian fiksu ja jaksaa sitä jurottamista ja kaikenlaisten tolvanoiden sepustusta kuunnella ihan joojoo-miehenä ilman mitään omaa sanavarastoa. Ja jos sanottavaa on, niin se on kuin kuuroille seinille juttelisi, kun rautatieläisillä monilla pienet ympyrät.

      Kyllä veturinkuljettajan työ on varmaan rautateillä sitä parasra hommaa, vaikka työajat on kaukana inhimillisistä. Saahan siitä hyvin rahaa ja työ ei paljoa pollaa rasita (tehtaan liukuhihnatyöhön verrattavaa), mutta elämänsähän tuolla kiskoilla ja asemilla nukkuessa saa viettää.
      Rautateillä paskat työajat joka paikassa, kun 4 -8 tuntisia pätkiä tehdään, mutta veturinkuljettajilla menee nekin vähät vapaat sitten jossakin jeerassa asemalla torkkuessa ja kaupungeilla orpona ituessa ja odotellessa milloin pääsee ajamaan sen myöhästyneen junan taas jonnekin missä taas sama odotusrumba. Normaali ihminen menee kotiin ja harrastuksiin, ja lepää vuorojen välissä hyvin. - Ajat ovat muutuneet siitä, kun reissut oli pitkiä ja ajettiin kahdella kuskilla ilman mitään lepoja, josta sitten kiitoksena kunnon vapaat ja hyvä palkka.
      Ei ole todellakaan menevän ja harrastavan ihmisen työ, puhumattakaan sosiaaliselle ihmiselle sopivaa, kun pitkiä vapaitakaan ei enää ole kompoensoimassa sitä yhtä helvettiä työaikaa ja yksinäisyyttä.

      Tokihan maantieteellisiä eroavaisuuksia on!

      -Kertokaapa siis näkemyksiä näistä asioista paikkakuntakohtaisesti, niin saadaan sellainen yksityiskohtaisempi kuva.

    • Suurinpiirtein näin

      En kerro paikkakuntia, mutta pääpiirteet. Jos ajetaan (matkustaja-) juna kaupungista A kaupunkiin B ja seuraava mahdollinen juna takaisinpäin, niin työvouro on yleensä ihan hyvä. Jos ajetaan juna johonkin hevon tötteröön ja odotellaan siellä tuntikausia niin työvuoro on heikompi. Hevontötterössä ei tietenkään ole kauppaa, kioskia tai yhtään mitään ja taukotilakin muistuttaa vankileirin parakkia. Sitten on työvuoroja näiden kahden ääripään väliltä.

    • paska hommaa

      Kyllä veturimies viettää vapaa-ajastaan 80% ihan muualla kuin kotona. Vähän samallaista hommoo ku rekkakuskeilla, että vapaat nukut kopissa ja kuset renkaaseen, niin ku koirat.

      • King of road/track

        Sempä takia sinne ei sinunlaisia paskaperseitä kaivata...siellä ei äiti kanna kokista ja pitsaa nenän eteen!!!!

        Veturinkuljettajia on monenlaisista taustoista mutta esimerkiksi helevetin hyvin ovat rekkakuskit sopeutuneet sinne, koska olosuhteet liippaa aikaslailla toisiaan.
        Täytyy olla tietynlainen tyyppi että soveltuu rekka/veturihommiin. Ei ne halua toimistohommiin eikä näköjään toimistomiehet näihin hommiin kun kovasti pitää täälläkin sitä kuuluttaa miten tämä on paskaa hommaa.... :)


      • thihi hihii
        King of road/track kirjoitti:

        Sempä takia sinne ei sinunlaisia paskaperseitä kaivata...siellä ei äiti kanna kokista ja pitsaa nenän eteen!!!!

        Veturinkuljettajia on monenlaisista taustoista mutta esimerkiksi helevetin hyvin ovat rekkakuskit sopeutuneet sinne, koska olosuhteet liippaa aikaslailla toisiaan.
        Täytyy olla tietynlainen tyyppi että soveltuu rekka/veturihommiin. Ei ne halua toimistohommiin eikä näköjään toimistomiehet näihin hommiin kun kovasti pitää täälläkin sitä kuuluttaa miten tämä on paskaa hommaa.... :)

        Jaa ei kanna äiti pizzaa ja cocista nokan eteen varmaan muuta ku näille veturikuskien penikoille, joille tulee työpaikkakin kuin manulle illallinen:)

        Se on kuule ihan yks vitun hailee ootko saatana vaikka avaruusraketin vastaava kuljettaja ensiseltä ammatiltasi, kun sukulaissuhteet menee etusijalle. Se on varma!

        Ei ne valinnat muuten tuolleenmmenisi.

        "Paha kello kuuluu kauas"!


      • nii ettäs tiiät
        thihi hihii kirjoitti:

        Jaa ei kanna äiti pizzaa ja cocista nokan eteen varmaan muuta ku näille veturikuskien penikoille, joille tulee työpaikkakin kuin manulle illallinen:)

        Se on kuule ihan yks vitun hailee ootko saatana vaikka avaruusraketin vastaava kuljettaja ensiseltä ammatiltasi, kun sukulaissuhteet menee etusijalle. Se on varma!

        Ei ne valinnat muuten tuolleenmmenisi.

        "Paha kello kuuluu kauas"!

        EIpähän tuota minullakaan ole sukulaisia tipan vertaa VR:llä silti vaan veturinkuljettajaksi rekka-taustalla mentiin.


    • awrr

      minkälaisia tyyppejä ottavat koulutukseen?

      • Suurinpiirtein näin

        Kuljetusalan koulutus tai ammatti eli rekkakuski on hyvä. Sähköalan koulutus, automaatio- tai vahvavirtalalta on myös hyvä pohjakoulutus. Yleensä haastatteluihin valittavat ovat näitä edellämainittuja. Sukulaisten lisäksi siis, jos vielä mahtuu. Heh heh.


      • sukulaisuus kunniaan
        Suurinpiirtein näin kirjoitti:

        Kuljetusalan koulutus tai ammatti eli rekkakuski on hyvä. Sähköalan koulutus, automaatio- tai vahvavirtalalta on myös hyvä pohjakoulutus. Yleensä haastatteluihin valittavat ovat näitä edellämainittuja. Sukulaisten lisäksi siis, jos vielä mahtuu. Heh heh.

        Sukulaissuhteet on tärkein vaatimus!! käytännössä rekkakuskit ja sähkömiehet, voitte pyhkiä perseenne niihin hakemuksiinne, kun niistä hakemuksista ei muuhun ole jos siihenkään. Nettiversioon on hankala pyyhkiä edes persettä, ja vaikka sen lapun tulostaa, on se A4 tulostuspaperi liian kovaa perseen pyhkimiseen. Saunanpesän sillä voi sytyttää!


    • antinepotisti

      Eikös se jo tullut selväksi, että sukulaisi ensisijassa. Maantieteellisiä eroja on riippuen työllisyystilanteesta

      • kuljettaja/konnari

        Ei ole NYT marjat puusta kauaksi pudonnet


    • vinkuva vinkuintiaan

      Eli nimim. kuljettaja/konnari myömntää sisäsiiton, kun "Ei ole NYT marjat puusta kauaksi pudonnet" ??

    • marja oli Mansikka

      konsernin henkilöstölehti etusivulta, sukuun uusi kuljettaja

    • Näin täällä

      Ainakin Oulussa menee suhteilla paikat. Miten muualla?

    • myllyk

      läpi meni

    • hahhahhaaa hehhee

      Meneehän se läpi kun on suhteita. Paha päästä läpi, jos ei anneta edes mahdollisuutta kun ei ole sukua;)

    • opettele laitonlakko

      se on niämisen ässä hihassa

    • valintaraati

      paikallinen ajovarikon päällikkö ja paikalliset kuljettajat muodostavat alueraadin, missä valitaan hakijoista psykon testiin pääsijät. Tästä se lähtee , kuljettajat valitsevat omat pojat , tai tyttöystävän porat, puoletoverin pojan yms. Todellisuudessa paikkakunnan kaikki kuljettajat tietävät hakijat. Se siitä ettei kukaan tiedä mitään eikä voida vaikuttaa valintoihin. kaikkia tuttuja ei voi tietenkaan valita. ensin pitää tietää ketä kuuluu valinta loosiin jotta voitelu ja painostus voi alkaa

    • u3irhoij9poiuhj

      juu niin se on. sisään päin lämpeävä virma koko vr

    • keravan kolli

      aziaaaa...

    • KP12345

      Minkälainen on tyypillinen veturinkuljettajan työviikko? Kuinka paljon kertyy työtunteja keskimäärin viikossa/kuukaudessa? Teettekö aamua/iltaa/yötä jaksoittain vai miten työvuorot jakaantuu? Entä vapaapäivät? Kuinka paljon pystyy itse vaikuttamaan mihin päin Suomea pääsee töihin? Kiitoksia vastauksista.

    • ojphösocjp

      Lue aluksi tältä palstalta ketjut, missä puhutaan veturinkuljettajan ammatista, ketjuja on varmaan jo kolmas menossa. Ja jätä sen Karkon Valittajan tekstit omaan arvoonsa, siinä joku turhautunut koulutuksesta karsiutuja purkaa pahaa oloaan koko VRää ja rautatieläisiä vastaan kirjoittamalla tänne ensin itse ja vastaamalla siihen itse, että joo, oikeassa olet, veeär on kommarifirma. Säälittävä tyyppi. Mutta keskusteluissa on kirjoitettu kyllä asiaakin, koita seuloa.

    • gggggggggggggggggggg

      fabiti is therms

    • njahgi

      Yleisesti voi sanoa, että työ ei sovi hienohelmalle tai mukavuudenhaluiselle. Työ vaatii veronsa, vapailla väsyttää ja v*tuttaa niin ettei veri kierrä. Sitten kun pitäisi nukkua niin ei nukuta, ja taas väsyttää. Töissä väsyttää ja vapailla väsyttää. Ainoastaan lomalla ehtii palautua epäsäännöllisestä rytmistä, ja ehkä jollain vähintään 5 päivän vapailla. Työ sinänsä on puuduttavaa istumista heiluvassa veturissa, monoloogista seurantaa sekä toistuvien asioiden määrittelyä. Kunnes välillä pitää sitten reagoida nopeasti ja tehdä oikeita päätöksiä, esim ongelma- ja vikatilanteissa, paineensietokyky pitää olla kunnossa, vaikka kolme kännykkää soisi yhtäaikaa ja 700 matkustajaa vilkuilisi kelloa tyytymättömänä.

      Kuljettajaksi sopii sellainen kodin perusmies, joka osaa tehdä vähän kaikkea, eikä nosta heti käsiä pystyyn, kun jokin kodin laite menee rikki. Sellainen joka ei osaa/uskalla tutkia taikka irrottaa vaikkapa jotain lapsellisen yksinkertaista ruohonleikkurin moottoria, testata polttoaineensyöttöä, tulppia tms, niin kyllä ollaan vaikeuksissa. Vieläpä jos ei tunne lainkaan moottoreiden toimintaperiaatetta ja soittaa vain avuttomana liikkeeseen, niin kannattaa suunnata esim kaupungin kukkien istutus komppaniaan.

      Vapaa-aikaa on hitusen verran enempi, mitä normiduunarilla. Mutta varsin usein ensimmäinen vapaapäivä menee kuin sumussa, kun olet päässyt aamu 7:lta nukkumaan, ja yrität sitten heräillä joskus puolilta päivin, niin kyllä iltaan asti on hanskat hukassa. Toisaalta, paljon vapaa-aikaa kuluu myös vierailla varikoilla levätessä. Yölepääminen ei ole muilta kuin vaimolta pois, silloin nukkuisi muutenkin. Mutta päivälepääminen palkattomasti, esim klo 16 alkaen jonnekin klo 23 asti syö miestä. Makoilla putka-tyyppisessä huoneessa lehtiä lueskellen, tai yhteistiloissa tv:tä katsellen. Harva osaa keksiä tekemistä itselleen vieraalla paikkakunnalla, ja vieläpä yksin. Siitä sitten virkeänä klo 23 alkaen töitä aamu 4:ään saakka, ja nukkua puollille päivin. Tuon 7 tuntia olisi voinut olla vaimon ja lastenkin kanssa, tehdä jotain kivaa, käydä vaikka jätskillä tms. Mutta ei aina onnistu, vaikka aurinko paistaisikin.

      Että kyllä tämänlainen työ pitkän päälle syö miestä. Kaikkein mielenkiintoisin seikka on se, että samat junat kulkee vuodesta toiseen, mutta työvuorot pirstaloituu ja huonontuu vuodesta toiseen. Pitkät vapaat katoaa, ja yleensä joutuu tekemään 5 päivän mittaista työviikkoa, jossa väliin jää sellaista hukkavapaata, puolittaisia vapaapäiviä joista ei ole mitään iloa.

      Yleensä vapaapäivänä on kotona silloin kun vaimo on töissä ja lapset koulussa. Sitten isä häipyy vähän ennen kuin vaimo ja lapset tulevat kotiinsa. Ja vähän ennen kouluunmenoa isä tulee kotiin, ja isää ei saa aamulla herättää kun se nukkuu.

      Palkka on (ollut) hyvä. Tosin tuntuu että monilla aloilla palkkakehitys on ollut viime vuosina parempaa, että miltei joka alalla tienaa reippaasti yli 3 tonnia. Itsekään en tekisi alle kolmen tonnin mitään työtä. Että kyllä nykyään voi puhua ihan keskinkertaisesti palkatusta työstä. Hintataso Suomessa on noussut hurjasti. Tällä palkalla ei Suomessa rikastu, mutta tarviiko sitä rikastuakaan. Itse downshiftaan aina kun mahdollista, pidän enemmän vapaa-ajasta kuin rahasta. Nykyään pääsee vuorotteluvapaille yms aika helposti. Ehtii töitä tehdä vielä sittenkin kun lapset isompia.

    • Hklö

      Itse olen vr:llä ja voin sanoa, että aika vähän on nykyään porukkaa sukulaissuhteilla töihin tullut

      • Ja se vituttaa

        Oulussa 99% tulee suhteilla.


      • Lobo2
        Ja se vituttaa kirjoitti:

        Oulussa 99% tulee suhteilla.

        Aika tarkka prosentti. Millaisen empiirisen tutkimuksen olet tehnyt?


      • TamperePori

        Itse tunnen kaksi veturinkuljettajaa. Molemmat sen verran yksinkertaisia tapauksia etten usko heidän mitenkään voittaneen 600 hakijan joukosta ja MOLEMPIEN isät ovat myös olleet veturinkuljettajia koko ikänsä.


      • Akupunktio

        Pieksämäelle otettiin nelikymppinen peruskoulupohjan omaava ukko. (Vammaisten perheohjaaja) ei omaa muuta koulutusta.
        Isä ollut kuskina ja emäntänsä liikenneohjaaja. Siis puhumalla sisään taloon.


      • Ruskearaita-auttaa-aina

        Emäntä joutui kyllä näyttämään hakulautakunnalle paremman puolensa. 80-luvulta lähtien vek-pojilla, VR virkamiesten lapset, ratapuolen RL taustaisten lapset, rakennusmestarien ja varikonteknikoiden tyttöystävien lapset, VR siivoojien lapset, SDP kunnollispoliitikkojen lapset ja urheilijat ovat etusijalla veturinkuljettajaksi aina Pieksämäellä.
        Koulutodistukset yleensä keskiarvo luokkaa 6.00.


    • Mops

      Parhaillaan menossa olevalla vek kurssilla ei taida olla yhtään henkilöä, joiden lähisukulaisia olisi VR:llä

    • Niinsevaan_aikamenee

      Miten on tilanne muuttunut 10 vuodessa, heh. Seuraava kommentti sitten vuonna 2026.

    • OnlyIo

      Siten on muuttunut, että todella harvoin koulutetaan kuljettajia. Tietyille paikkakunnille (esim pori, ylivieska) saattaa tulla koulutuksia, mutta kylläpä sitä saadaan odotella kauan aikaa. Kuljettajia lomautetaan ja irtisanotaan. Ajettavia junia vähennetään jatkuvasti ja jäljellä olevia töitä organisoidaan eri miehityspisteiden kesken. Ulkopuolisia hakuja saadaan odotella vielä varmasti ainakin 2 vuotta. Vaikealta näyttää... Todella vaikealta.

      T: sisäinen hakija jonka nokan edestä peruttiin -15 heinäkuun kurssi.

      • junnuvainio999643

        Jos oot se Sk konnari niin lopeta itkeminen. Pääset koulutukseen vielä.


      • Yök--

        Karsee työnantaja


    • junnailen

      Jospa kuljettajat vielä kuuluttaisivat pidemmät pysähdykset etukäteen, ehtisi jaloitella. Vain kerran 100 matkasta näin tapahtunut.

    • VRGroupperseennuolijat

      Kun VR Groupissa sovittin keväällä ettei yhtään veturinkuljettajaa irtisanota tehtiin valtakunnan tason perseennuolenta sopimus vek kanssa. Nykyisisn twittwreissä, VR Nyt lehdessä ja Yammarissa yms veturinkunjettajat ovat ottanee työnantajansa aisankannajan roolin ja kilven kiillottamisen. Veturinkuljettajat ovat tällä selkänahkansa myynnillä saaneet asiaa tuntemattamien silmissä vanhan VR maailman napa asemsa.
      Vetrinkuljettajien SAK lyöntikirveiden naamaläskit ja twitterit yms nostetaan arvoon arvaamattomaan ilman mitään älyllistä sisältöä.

    • Hyperloop_kuski

      Hmm! jos vaikka Suomen ensimmäiseksi Hyperloop kuljettajaksi.
      En tiedä tarviiko hyperloop varsinaista kapselin kuljettajaa, mutta jonkinlainen hulavanteenpyörittäjä moisessa kapselissa on hyvä olla paikalla rauhoittelemassa.
      Sitoo matkustajien penkkiremmit kiinni ja virtuaalikypärät päähän.
      Sammuttaa matkustamon valot ja sanoo että "aamen ja menoksi"

    • Anonyymi

      Mikä on tilanne herran vuonna 2022? Vieläkö kannattaa yrittää veturinkuljettajaksi?

      • Anonyymi

        Aina kannattaa yrittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina kannattaa yrittää.

        Käy katselemassa ajovarikoilla rivissä olevia 300e hybridi Mersuja niin ala alkaa kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käy katselemassa ajovarikoilla rivissä olevia 300e hybridi Mersuja niin ala alkaa kiinnostaa.

        Velkamersuja joilla tyydytetään henkistä tyhjyyttä. Jos kaikilla on mersu, se , kertoo että ei kauheasti omaa aivotoimintaa siinä työyhteisössä, vaan mennään massan mukana. Tyhmän hommaa. Suhteilla saatu suojatyö!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Velkamersuja joilla tyydytetään henkistä tyhjyyttä. Jos kaikilla on mersu, se , kertoo että ei kauheasti omaa aivotoimintaa siinä työyhteisössä, vaan mennään massan mukana. Tyhmän hommaa. Suhteilla saatu suojatyö!

        Ne mersut on mulkun jatke jolla kotona riutuva nuori vaimo pidetään tyytyväisenä kun mies palaa väsyneenä yötöistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne mersut on mulkun jatke jolla kotona riutuva nuori vaimo pidetään tyytyväisenä kun mies palaa väsyneenä yötöistä.

        Nämä veeärrån änkyrät on yleensä eronneita. Ei naiset jaksa jotain hemmetin väsynyttäja tyhmää ja hankalaa tuppisuu torveloa katsella, vaikka olisi kaksi mersua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä veeärrån änkyrät on yleensä eronneita. Ei naiset jaksa jotain hemmetin väsynyttäja tyhmää ja hankalaa tuppisuu torveloa katsella, vaikka olisi kaksi mersua.

        Työvuorossa katsotaan muslim porno klippejä, mennään nuppi sekaisin kotiin ja tyrkätään pikkurouvaa heti eteisessä kakoseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työvuorossa katsotaan muslim porno klippejä, mennään nuppi sekaisin kotiin ja tyrkätään pikkurouvaa heti eteisessä kakoseen.

        Ei tyrkätä rouvaa, koska rouva antaa miehille eikä mulkuille.


    • Anonyymi

      Jos ei ole suhteita älä edes unelmoi.
      Se testi on sellainen jossa testataan ettet ole liian viisas.

    • Anonyymi

      Jos ei ole suhteita, turha toivo.

      Pällikokeessa testataan ettei ole keskittymisongelmia ja suoraan sanottuna ettäet ole liian viisas vaan olet sopivan pöljä siihen työhön, työaikoihin ja kyykyttämiseen mitä se sisäsiittoinen kommarifirma harjoittaa.

    • Anonyymi

      Oivoi, nyt taitaa jotakuta harmittaa kun ei ole tullut itse valituksi.. voimia!<3

      • Anonyymi

        Niin vai harmittaako sinua, kun joku kertoo sinulle hieman realiteetteja? Ei sinne hankaliin vuorotöihin kuule kukaan täyspäinen edes hae. Mutta sinä mustavalkoinen tyyppi et olekaan täyspäinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin vai harmittaako sinua, kun joku kertoo sinulle hieman realiteetteja? Ei sinne hankaliin vuorotöihin kuule kukaan täyspäinen edes hae. Mutta sinä mustavalkoinen tyyppi et olekaan täyspäinen.

        Ai me tunnetaankin, mukavaa!
        Kummasti tuntuu sinua kyseinen työ kuitenkin kiinnostavan kun aikaasi tässä keskustelussa kulutat. Oi sinä viisas!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai me tunnetaankin, mukavaa!
        Kummasti tuntuu sinua kyseinen työ kuitenkin kiinnostavan kun aikaasi tässä keskustelussa kulutat. Oi sinä viisas!

        Näkeehän tuon kirjoituksestasi millainen tapaus olet. Eikö vain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkeehän tuon kirjoituksestasi millainen tapaus olet. Eikö vain?

        Onneksi on rautatiemuseoita ja veturipuistoja mihin kaltaisesi sentään pääsevät. Valoa synkkiin päiviisi ystävä!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      6011
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      3894
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3295
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      470
      2740
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      270
      1755
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1423
    7. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1406
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1356
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      159
      1288
    10. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    Aihe