Minkälaiset luistimet?

On parhaimmat

3-vuotiaalle tytölle?

6

5908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luisteluope

      Hei!

      Ensimmäiset luistimet voi ostaa myös urheilukaupasta, mutta pitää tietää mitä ostaa. Jos menet taitoluisteluun erikoistuneeseen liikkeeseen (esim. Lucky Skate Helsingissä) osataan siellä neuvoa luistinten valinnassa ja mikä tärkeintä, mitataan jalan koko. Liikkeestä saa myös käytettyjä luistimia, mikä sopii hyvin varsinkin aloittelijalle. Luistin ei missään nimessä saa olla liian iso, eli ei kasvunvaraa/villasukkavaraa! Hyvät luistimet saa kyllä myytyä eteenpäin lähes ostohintaan.

      Jos kuitenkin ostatte markettiluistimet, tässä on muutama vinkki. Varren on oltava tukeva, ja laadukasta materiaalia eli vuorellista, tukevaa nahkaa. Lapsen pitää pystyä seisomaan maalla luistimet jalassa niin että nilkat eivät taivu myöskään yhdellä jalalla seistessä. Aloittelevan, pienen taitoluistelijan kengän koron tulisi olla riittävän matala n. 3 cm, jotta painopiste ei siirry liiaksi piikeille.

      Hyvän luistimen edustan tulee olla tarpeeksi avonainen, eli luistimia sitoessa kengän reunat ei saa kapeimmaskaa kohdassakaan ottaa yhteen. Lyhennä nauhat sopivan pituisiksi, älä kieritä nilkan ympäri. Terän tulee olla karkaistua terästä ja terässä ns. urateroitus. Taitoluistimet pitää teroittaa ennen ensimmäistä käyttöä, sen jälkeen noin 1-2 kertaa kaudessa. Luistimet tulee teroittaa aina taitoluistinteroittajalla, ei suutarilla eikä lätkäteroittajalla! Tämä johtuu taitoluistimien ja hokkarien erilaisesta teroitustavasta.

      Älä misään nimessä osta muovisia laskettelumonon näköisiä kärkipiikittömiä alkeisluistimia! Huomaa että urheilukaupan myyjillä ei ole taitoluisten erityisasiantuntemusta.

    • Tietoa

      Hokkarit/harjoitus hokkarit ensimmäisiksi luistimiksi myös tytölle! Näin sanoi 4,5v tytön luistelun opettaja ja monet muutkin asiantuntijat on sanoneet. Pienille on harjoitus hokkareita, jotka on melkein kuin oikeat hokkarit. Jos et suostu ostamaan tai tyttösi ei huoli hokkareita, niin älä osta ainakaan semmoisia luistimia joissa on piikit. Jos on piikit, niin lapsi oppii väärän luistelutekniikan. Muovi luistimia ei missään nimessä kannata ostaa!

      • Favorite

        Jos tarkoitus ei ole lapsesta tehdä luistelijaa, luistimella ei niin ole väliä. Merkillä, mallilla, hokkarit vai taitoluistimet..mutta jos ihan harrastukseksi meinaa TAITOLUISTELUA, en kyllä lapselle hokkareita ensiluistimiksi antaisi. Kyllä jo luistelukouluissa lapsia opetetaan oikeaan tekniikkaan, ei piikit sitä estä, päin vastoin. Kuitenkin jo (taitoluisteluseurojen)luistelukoulussa voi hokkareilla olla haasteellisempaa pysyä mukana, koska on asioita joita niillä ei voi yksinkertaisesti tehdä tai olla erilaisen painopisteen takia haastavampaa.


      • eddie
        Favorite kirjoitti:

        Jos tarkoitus ei ole lapsesta tehdä luistelijaa, luistimella ei niin ole väliä. Merkillä, mallilla, hokkarit vai taitoluistimet..mutta jos ihan harrastukseksi meinaa TAITOLUISTELUA, en kyllä lapselle hokkareita ensiluistimiksi antaisi. Kyllä jo luistelukouluissa lapsia opetetaan oikeaan tekniikkaan, ei piikit sitä estä, päin vastoin. Kuitenkin jo (taitoluisteluseurojen)luistelukoulussa voi hokkareilla olla haasteellisempaa pysyä mukana, koska on asioita joita niillä ei voi yksinkertaisesti tehdä tai olla erilaisen painopisteen takia haastavampaa.

        -mulla oli penskana hokkarit...ja nykyään kandee laittaa kypärä päähän...käy tiedustelee liikkeistä ja sitten osta jos löytyy?...paikallisista kierrätyskeskuksista ym...-ei kannata ostaa uusia kun lapsella saattaa kiinnostus lopahtaa.. hyvät talvet!!


      • Taitoluistelen itse
        Favorite kirjoitti:

        Jos tarkoitus ei ole lapsesta tehdä luistelijaa, luistimella ei niin ole väliä. Merkillä, mallilla, hokkarit vai taitoluistimet..mutta jos ihan harrastukseksi meinaa TAITOLUISTELUA, en kyllä lapselle hokkareita ensiluistimiksi antaisi. Kyllä jo luistelukouluissa lapsia opetetaan oikeaan tekniikkaan, ei piikit sitä estä, päin vastoin. Kuitenkin jo (taitoluisteluseurojen)luistelukoulussa voi hokkareilla olla haasteellisempaa pysyä mukana, koska on asioita joita niillä ei voi yksinkertaisesti tehdä tai olla erilaisen painopisteen takia haastavampaa.

        Harrastan taitoluistelua itse ja en ole kovinkaan kiinnostunut siitä koska olen harrastanut 7 vuotta jo :Dtykkään mielummin muista lajeista joissa voisin menestyä paremmin,mutta jotkut ovat tosi hyviä luistelussa :)4-5 vuotiaillekkin voi ostaa riedelit,edeat tai risportit ne ovat todella hyviä jalassa ja muutenkin :Dterät voisi ostaa nyt ensiksi yksöishyppyterät niin olisi parempi ja näitä luistimia voi ostaa hyvinkin helsingistä : (lucky skate) sieltä niitä löytyy :D!! LUISTELU ON HAUSKAA PIENILLE SEKÄ ISOILLEKKIN :D


      • Luistelun ope

        Juuri näin!!! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe