kuinka paljon mahtaa olla kaloreita yhdessä kebab&riisi annoksessa. Riisi ainakin parempi vaihtoehto kuin ranskikset.
kebab riisillä?
30
6039
Vastaukset
- Antaa palaa!
Anna mennä vain. Mieluiten kolmesti päivässä. Kevyttä ja terveellistä on!
- Kiril
90% ravintosisällöstä on hiilihydraattia. 35grammaa/100gr. Monissa paikoissa saa kebabin salaatilla, ei tarvitse syödä turhia lihottavia vatsantäytteitä.
- Tepi
"ei tarvitse syödä turhia lihottavia vatsantäytteitä", siis ottaa sen pelkän salaatin, ilman riisiä ja sitä LIHOTTAVAA kebablihaa.
Taas mouhoat täällä.
PS. aika surkeita ne tutkimukset, luin 3 linkittämääsi pubmed:stä. Aika hataralla pohjalla tehtyjä. - Kiril
Tepi kirjoitti:
"ei tarvitse syödä turhia lihottavia vatsantäytteitä", siis ottaa sen pelkän salaatin, ilman riisiä ja sitä LIHOTTAVAA kebablihaa.
Taas mouhoat täällä.
PS. aika surkeita ne tutkimukset, luin 3 linkittämääsi pubmed:stä. Aika hataralla pohjalla tehtyjä.Kebabliha tehdään jauhelihasta joten se ei mitenkään ole lihottavaa, varsinkaan riisiin tai perunaan verrattuna. Lisäksi kebablihasta valuu kaikki terveellinen eläinrasva pois valmistettaeessa se vartaassa. Hieman itsekritiikkiä, pyydän.
- kaloria piisaa
Kiril kirjoitti:
Kebabliha tehdään jauhelihasta joten se ei mitenkään ole lihottavaa, varsinkaan riisiin tai perunaan verrattuna. Lisäksi kebablihasta valuu kaikki terveellinen eläinrasva pois valmistettaeessa se vartaassa. Hieman itsekritiikkiä, pyydän.
Minä olen syönyt kebabia monessa paikassa ja kyllä liha on joka kerran ollut suutuntumaltaankin erittäin rasvaista! Jos ostatte kaupasta kebabsuikaleita pakasteena tai Snellmanin pussiversiona, niin kurkatkaapa ravintoselostetta! Rasvaa löytyy n. 20% ja kaloreita aivan tolkuttomasta! En todellakaan käyttäisi kebabista sanaa kevyt...tai on jos sitä salamiin vertaa, niin kai se sitten on parempi vaihtoehto.
- Tepi
Kiril kirjoitti:
Kebabliha tehdään jauhelihasta joten se ei mitenkään ole lihottavaa, varsinkaan riisiin tai perunaan verrattuna. Lisäksi kebablihasta valuu kaikki terveellinen eläinrasva pois valmistettaeessa se vartaassa. Hieman itsekritiikkiä, pyydän.
Kebablihassa noin 15-20 prossaa rasvaa, joten se on ERITTÄIN rasvaista. No tietenkin jos jauhaisi sisäfilettä ja tekisi siitä...
Hieman itsekriittikkiä pyydän myös. - Kiril
kaloria piisaa kirjoitti:
Minä olen syönyt kebabia monessa paikassa ja kyllä liha on joka kerran ollut suutuntumaltaankin erittäin rasvaista! Jos ostatte kaupasta kebabsuikaleita pakasteena tai Snellmanin pussiversiona, niin kurkatkaapa ravintoselostetta! Rasvaa löytyy n. 20% ja kaloreita aivan tolkuttomasta! En todellakaan käyttäisi kebabista sanaa kevyt...tai on jos sitä salamiin vertaa, niin kai se sitten on parempi vaihtoehto.
Syönhän minäkin siankylkeä ja siinä on 30% rasvaa ja se on sitä terveellistä eläinrasvaa. Paino senkun putoaa. Kebab on kevyttä, hiilihydraatteja 0.
- Tepi
Kiril kirjoitti:
Syönhän minäkin siankylkeä ja siinä on 30% rasvaa ja se on sitä terveellistä eläinrasvaa. Paino senkun putoaa. Kebab on kevyttä, hiilihydraatteja 0.
Mutta kun rasva sisältää niin pirusti energiaa, kasvattaamaa mahaa ja VHH-ruokavalio tuhoaa järjenjuoksun, kuten sinusta ja muista VHH-vaahtoajista huomaa.
- terve
Tepi kirjoitti:
Kebablihassa noin 15-20 prossaa rasvaa, joten se on ERITTÄIN rasvaista. No tietenkin jos jauhaisi sisäfilettä ja tekisi siitä...
Hieman itsekriittikkiä pyydän myös.kaikki hiilarit mitä et kuluta muuttuu silkaksi ihraksi,kun taas elimistö käyttää käsittääkseni proteiinit ensin..tämän takia ainakin itselläni on hiilarit minimissä,ja paino laskee hiilareista tulee kaiken lisäks paska olo.
- Tepi
terve kirjoitti:
kaikki hiilarit mitä et kuluta muuttuu silkaksi ihraksi,kun taas elimistö käyttää käsittääkseni proteiinit ensin..tämän takia ainakin itselläni on hiilarit minimissä,ja paino laskee hiilareista tulee kaiken lisäks paska olo.
Syömään niitä hiilareita ylenmäärin?
Hiilareista sopivasti ihminen pysyy rauhallisena, ei vaahtoa ja meuhkaa kuten Kiril, hänellä ei ole aamulääkitys kohdallaan. - Kiril
Tepi kirjoitti:
Syömään niitä hiilareita ylenmäärin?
Hiilareista sopivasti ihminen pysyy rauhallisena, ei vaahtoa ja meuhkaa kuten Kiril, hänellä ei ole aamulääkitys kohdallaan.tulee sokerihumala ja kaikki tietää mitä tapahtuu kun ihmisellä sokeritasapaino heilahtelee, tulee vihaiseksi, mieliala vaihtuu nopeasti. Tepi on tästä loistava esimerkki.
- Tepi
Kiril kirjoitti:
tulee sokerihumala ja kaikki tietää mitä tapahtuu kun ihmisellä sokeritasapaino heilahtelee, tulee vihaiseksi, mieliala vaihtuu nopeasti. Tepi on tästä loistava esimerkki.
Raivoatte jatkuvasti, eikä järjenhiventä jutuissanne.
- Kiril
Tepi kirjoitti:
Raivoatte jatkuvasti, eikä järjenhiventä jutuissanne.
suhtaudumme asioihin rauhallisesti ja tasapainoisesti toisin kuin nämä tepit, jotka raivoavat palstalla kuin toisellakin hiilihydraattien puolesta. Syökää vaan lisää sokeria.
- hiilihydraatteja
Kiril kirjoitti:
suhtaudumme asioihin rauhallisesti ja tasapainoisesti toisin kuin nämä tepit, jotka raivoavat palstalla kuin toisellakin hiilihydraattien puolesta. Syökää vaan lisää sokeria.
serotoniinin ja melatoniinin esiasteen, tryptofaanin, pääseminen aivoihin asti on lähes mahdotonta. Eli mieliala ja unensaanti voivat vaikeutua. Joillekin hiilarittomasta ruokavaliosta voi aiheutua (hypo)maanista touhuilua.
Joten hiilarien kohtuusyönti pitää mielialan parempana. - Tepi
Kiril kirjoitti:
Sinä, Kiril- hyvä raivoat, minä juttelen leppoisia. Jos joku haluaa syödä perunaa, SINÄ nostat siitä kauhean metelin.
Katsos Kiril, jotkut haluaa syödä terveellisesti! - Kiril
hiilihydraatteja kirjoitti:
serotoniinin ja melatoniinin esiasteen, tryptofaanin, pääseminen aivoihin asti on lähes mahdotonta. Eli mieliala ja unensaanti voivat vaikeutua. Joillekin hiilarittomasta ruokavaliosta voi aiheutua (hypo)maanista touhuilua.
Joten hiilarien kohtuusyönti pitää mielialan parempana.täysin ilman hiilihydraatteja? Minä saan niitä maidosta, kermasta, smetanasta jne ihan tarpeeksi. Kysymys onkin niiden liikasyönnistä aiheutuvista vaurioista, jotka kaikki tiedämme.
- puhut
Kiril kirjoitti:
täysin ilman hiilihydraatteja? Minä saan niitä maidosta, kermasta, smetanasta jne ihan tarpeeksi. Kysymys onkin niiden liikasyönnistä aiheutuvista vaurioista, jotka kaikki tiedämme.
Maidon, kerman, smetanan jne liikasyönnin vaarat tiedämme kaikki.
- Tepi
Kiril kirjoitti:
täysin ilman hiilihydraatteja? Minä saan niitä maidosta, kermasta, smetanasta jne ihan tarpeeksi. Kysymys onkin niiden liikasyönnistä aiheutuvista vaurioista, jotka kaikki tiedämme.
Kai sinä juot edes punaista maitoa??
- Kiril
Tepi kirjoitti:
Sinä, Kiril- hyvä raivoat, minä juttelen leppoisia. Jos joku haluaa syödä perunaa, SINÄ nostat siitä kauhean metelin.
Katsos Kiril, jotkut haluaa syödä terveellisesti!ja elät muka leppoisesti, mutta et terveellisesti.
- Kiril
Tepi kirjoitti:
Kai sinä juot edes punaista maitoa??
punaista maitoa ja kuohukermaa. Smetanan suhteen olen suurkuluttaja. Hyvää smetanaa saa Tikkurilasta Eestin Herkusta. Tiedätkö mitä sana "hui" tarkoittaa venäjän kielessä?
- Tepi
Kiril kirjoitti:
ja elät muka leppoisesti, mutta et terveellisesti.
Omasta mielestäni minä syön terveellisesti, mielestäsi sinä terveellisesti. Kumpi syö vai syökö kumpikaan terveellisesti tai epäterveellisesti.
Molemmat koemme omat ruokavaliomme hyviksi ja toimiviksi.
Sinun mielestäsi, kaikki, jotka ei noudata VHH-ruokavaliota, syö epäterveellisesti, toitotat sitä täällä. Minä en tosiaankaan toitota kasvissyöjille yms. muille (jotka syö toisin kuin minä) heidän ruokavaliostaan, kuten sinä kaikille vaahtoat.
Sinä vaikutat vaan niin ihanan tyhmälle (parin muun karppaajan kanssa), että sinua on kiva huudattaa. - Tepi
Kiril kirjoitti:
punaista maitoa ja kuohukermaa. Smetanan suhteen olen suurkuluttaja. Hyvää smetanaa saa Tikkurilasta Eestin Herkusta. Tiedätkö mitä sana "hui" tarkoittaa venäjän kielessä?
Muistelisin, että joku haukkumajuttu.
Pelkäsin, että jos juot kevytmaitoa. siinähän on energiasta suurempi osa hiilareista kun rasvasta :) - Kiril
Tepi kirjoitti:
Omasta mielestäni minä syön terveellisesti, mielestäsi sinä terveellisesti. Kumpi syö vai syökö kumpikaan terveellisesti tai epäterveellisesti.
Sinun mielestäsi, kaikki, jotka ei noudata VHH-ruokavaliota, syö epäterveellisesti, toitotat sitä täällä. Minä en tosiaankaan toitota kasvissyöjille yms. muille (jotka syö toisin kuin minä) heidän ruokavaliostaan, kuten sinä kaikille vaahtoat.
Sinä vaikutat vaan niin ihanan tyhmälle (parin muun karppaajan kanssa), että sinua on kiva huudattaa.tuollaista ilmaisua en ole kuullut koskaan. Kiitos siitä. Mitä tulee ruokavalioihin niin kaikkihan saavat syödä mitä haluavat, mutta jos joku on kiinnostunutn vaihtoehdoista niin aina yritän kertoa jotan.
- Tepi
Kiril kirjoitti:
tuollaista ilmaisua en ole kuullut koskaan. Kiitos siitä. Mitä tulee ruokavalioihin niin kaikkihan saavat syödä mitä haluavat, mutta jos joku on kiinnostunutn vaihtoehdoista niin aina yritän kertoa jotan.
"mutta jos joku on kiinnostunutn vaihtoehdoista niin aina yritän kertoa jotan. "
? Useimmiten sinä kyllä alat tuputtamaan VHH- uskontoasi kaikille. Jos joku kysyy mitä riisikakkujen päälle, sinä sanot, älä syö niitä. Oliko hän kiinnostunut vaihtoehdoista? Ei, sinä aloit taas vaahtoamaan.
Taidat olla niin kipeä, ette huomaa omaa käytöstäsi? - Tepi
Kiril kirjoitti:
tuollaista ilmaisua en ole kuullut koskaan. Kiitos siitä. Mitä tulee ruokavalioihin niin kaikkihan saavat syödä mitä haluavat, mutta jos joku on kiinnostunutn vaihtoehdoista niin aina yritän kertoa jotan.
Joopa, eiköhän tämä tältä päivältä. Suomi24 sulki ja ottamaan pari lasillista JW blue labelia, nam!
Siinä sitten vasta epäterveellinen ja tuhoisa juoma, vai mitä? :) - parhaimmillaan!
Kiril kirjoitti:
"Mitä tulee ruokavalioihin niin kaikkihan saavat syödä mitä haluavat..." Niinpä.
"..mutta jos joku on kiinnostunutn vaihtoehdoista niin aina yritän kertoa jotan."
Ja vaikket olisikaan kiinnostunut, niin silti kerron 3.000viestin avulla. - tyttttttö
Tepi kirjoitti:
Taas mouhoat täällä.
PS. aika surkeita ne tutkimukset, luin 3 linkittämääsi pubmed:stä. Aika hataralla pohjalla tehtyjä.Älä kuule täällä sitten ulise sitä ettei kilot putoa! Tule ihmeessä kertomaan jos onnistut pudottamaan painoa mättämällä perunoita ja riisiä yhdistettynä rasvaiseen lihaan.
Mutta ottaahan se koville kun ei hiilareista onnistu luopumaan, ymmärrettävää että risoo toisten hyvää tarkoittavat neuvot. Oma valintasi. - tytttttttö
Tepi kirjoitti:
Sinä vaikutat vaan niin ihanan tyhmälle (parin muun karppaajan kanssa), että sinua on kiva huudattaa.Esim AKNESTA KÄRSIVILLE suositellaan syötäväksi hyviä rasvoja, vaikka ihon rasva sen aknen aiheuttaa. Monilla akne on alkanut parantumaan kun ovat alkaneet syödä paljon terveellisiä rasvoja. Asiaa on auttanut myös se että sokeri on jätetty ruokavaliosta pois.
Sokeri rasva, tärkkelys rasva, hiilarit rasva, tuo on niin paha yhdistelmä.
Lukekaa huviksenne michelle montignacin "syön hyvin ja siksi laihdun" ja ajatelkaa kahden kerran hänen "oppejaan" ja neuvojaan! Suosittelen!
Ei kukaan Kiril ym teidän mieltänne kykene muuttamaan. Sen muutoksen on lähdettävä itsestä tajuamisen, asian sisäistämisen avulla.
Hiilarit paitsi lihottavat yhdistettynä rasvaan, ne saavat mielialat heittelemään, lisäävät masennusta, hiivaa kehossa. Ja pahinta myrkkyä on teollistettu sokeri ja leipä josta kaikki kuidut poistettu. Kuidut estävät verensokeria kohoamasta.
Rasvaa pitää välttää. Rasvaista lihaa pitää välttää. Hyviä rasvoja on syötävä. Näin ei sairastu sydän eikä verisuonitauteihin. Kasviksia ja kuituja paljon. Parasta ravintoa nyt vain simppelisti on salaatti ja vähärasvainen pihvi ja mieluummin kala. Ei perunaa, ei riisiä lisukkeiksi.
- tiitu
Itse otan kebabin useiten riisillä...se tosiaankin on kevyempää kuin rasvassa keitetyt ranskalaiset, kermaperunat tms....toki salaatilla vielä terveellisempää, mutta tuo salaatti usein kaalia, jolle olen allerginen, joten no thanks...ja se kebab kastike on usein tomaatti-vesi pohjainen, joten terveellistä...ja itse kebabliha...siinä varmasti vaihtelua paikoittain..mutta itse tiedän monessa paikassa miten tehdään kebabit, ja nehän tehdään jauhelihasta, jossa suurempi osa naudanlihaa. ja tämän lisäksi mausteet, eli ei voi olla kovin epäterveellistä :)
kebab on niin hyvää että moni ajattelee sitä turhan epäterveelliseksi...sitä se ei ole - nam
Ex mieheni oli kebabissa töissä joten tuli itsekkin siellä auteltua ja katsottua lihan valmistusta ym. ja siksi faktaa.Kebabliha ei itsestään ole mitenkään rasvaista ja se kastike mikä siihen tulee on vettä, mausteita ja tomaattia eli sekään ei rasvaista.Riisi kylläkin parempi vaihtoehto kuin ranskikset ym.Kebab lihaa on muuten lampaasta tehtyä ja sianlihasta tehtyä.Kannattaa kysyä sieltä kebabista.Lammas parempi vaihtoehto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202223Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021207- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53905- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31706Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33642