3D lasien askarteleminen apua??

kake24

Tietääkö kukaan kun olen askartelemassa 3D laseja ja netistä voi katsoa 3D kuvia Marsista niin ainoa ongelma on se kun ei saa mistään värillistä läpinäkyvää muovia. Pitäisi saada vihreää ja punaista läpinäkyvää muovia. Olen kysynyt jo kaikki kirjakaupat ja askarteluliikkeet läpi ja aina tulee vain ei oo. Aikoinaan omistin sellaiset Aku Ankka 3D lasit jotka tuli jonkun 3D Aku Ankka sarjakuvan mukana harmi kun hävitin ne. Auttakaa joku ja kertokaa mistä tuota muovia saa??

28

25207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3dee

Jos sinulla on pääsy jollekin väritulostimelle, niin valitset oikeat värit ja tulostat piirtoheitinkalvolle. Sitten vain leikkamaan pahvista kehykset ja liimaat "linssit" paikalleen. Oikean värisävyn löytää varmaan netistä ja tulostettaessa cmyk- tai rgb-arvot auttavat

• tyhmä kysymus

että miten 3D lasit oikein "toimii".Miten värit laitetaan?Mikä vaikutus?

• 3dee

Kolmeulotteinen kuva toimii "huijauksena" silmille. 3d-kuvassa on kaksi kuvaa yhdistetty niin että toinen kuva on otettu sinivihreän suodattimen läpi ja toinen punaisen läpi. Nämä kaksi kuvaa yhdistetään samaksi kuvaksi niin, että ne ovat hieman limittäin. Katsottaessa 3d-kuvaa 3d-lasien läpi kuvasta näkyy vain se osa, joka on kuvattu kumpaisenkin filtterin läpi. Koska kuvat ovat limittäin, niin syntyy avaruusvaikutelma. Jotenkin näin se menee.

http://www.science.widener.edu/mars3d/

• se marsin

3d-kuvien linkki.

• kake24

Niin voisikko joku kertoa sen saako mistään liikkeestä värillistä läpinäkyvää muovia?? Valitettavasti en omista väritulostinta vaan mustavalkoisen lasertulostimen joten en voi tehdä kalvolle niitä värejä.

• miksei saisi

ja aivan takuulla saa.
        Mutta riittääkö pelkät värilliset muovipalat, vai vaaditaanko niiltä jotain erityisominaisuksia, on toinen juttu.

• marso rover
        miksei saisi kirjoitti:

ja aivan takuulla saa.
        Mutta riittääkö pelkät värilliset muovipalat, vai vaaditaanko niiltä jotain erityisominaisuksia, on toinen juttu.

no, ei ne nyt niin ihmeellisiä ole ne 3d kuvat marsin pinnalta. itselläni on sellaiset, mutta ei ne paljoa tavalliseen eroa. kyllä mä niitä tavallisii mieluummin katson . selkeempiä

• ei ole
        marso rover kirjoitti:

no, ei ne nyt niin ihmeellisiä ole ne 3d kuvat marsin pinnalta. itselläni on sellaiset, mutta ei ne paljoa tavalliseen eroa. kyllä mä niitä tavallisii mieluummin katson . selkeempiä

Ei tarvii ku vaa ne kalvot

• Mr.K.A.T.

Punaisista perävaloista jos saa tasaista punaista ja mopon särkyneestä tuulilasista yläreunavihreää. Ne ovat optisesti hyviä. Usein.

Mulla on tiimarista aikoinaan ostettua sinistä ja punaista kalvoa, ne menettelee, mutta nykyään edes niitä ei saa mistään.
      Riittää että edes toisessa silmässä on optisesti hyvälaatuinen muovi tai kalvo.

Olisko lasiliikkeissä värillisiä muovilevyjä ?

• tarvetta myös

Itsellä ois tarvetta myös ko. laseille. Mutta eipä mistään löydy saati tarvikkeita. Joskus aikoinaan mustanaamio sarjiksen mukana tuli mut yllättäen lasit ovat hukkuneet ties minne.

http://www.ccnow.com/cgi-local/cart.cgi?notld3d_3DGLS_!pound!

Tuossa näyttäisi kyllä olevan aika halvalla. Jospa uskaltaisi tilata

• Toinen myöhäinen

Katso tarkemmin: tuo ccnow lähettää noita laseja vain Yhdysvaltoihin.

Suomessa sen sijaan ainakin elektroni.fi:n valikoimista löytyy kolmella eurolla paritkin erilaiset 3d-lasit: http://www.elektroni.fi/?cat_1=254&cat_2=255 Postikulut tosin tulevat suhteettoman suuriksi, ellei niitä pääse hakemaan. Liike sijaitsee Helsingissä.

DISCLAIMER: Tiedän, että vastaan suorastaan muinaiseen viestiin, mutta eihän 3d-lasien tarve mihinkään katoa, ja tämä viestiketju löytyy helposti Googlella, joten miksi luoda uuttakaan.

• Tähtitiede
        Toinen myöhäinen kirjoitti:

Katso tarkemmin: tuo ccnow lähettää noita laseja vain Yhdysvaltoihin.

Suomessa sen sijaan ainakin elektroni.fi:n valikoimista löytyy kolmella eurolla paritkin erilaiset 3d-lasit: http://www.elektroni.fi/?cat_1=254&cat_2=255 Postikulut tosin tulevat suhteettoman suuriksi, ellei niitä pääse hakemaan. Liike sijaitsee Helsingissä.

DISCLAIMER: Tiedän, että vastaan suorastaan muinaiseen viestiin, mutta eihän 3d-lasien tarve mihinkään katoa, ja tämä viestiketju löytyy helposti Googlella, joten miksi luoda uuttakaan.

Huvittavaa kyllä, kiinasta saa tilattua laseja nykyään ilman postikuluja, esim
        http://s.dealextreme.com/search/3d gLasses

• myöhässä
    • Mr.K.A.T.
      • Mr.K.A.T.

• Minä itse

käykö sellainen että ottaa fatzer paketista sen läpi näkyvän muivin ja värittää sen tusilla oikean värisiksi ????

• no_taas_yks_tollane

Joo, jos se muivi on valmistettu muovista ja sen läpi näkee...
        ...äläkä värjää sitä sillä mustalla tusilla mikä sulla on nyt kädessä...!?!?

• xcsxv

Tein 3D lasit mutta ei toimi koska ei oo sinistä tussia tai on mutta ei tartu muoviin mutta punanen tarttu. Meilläki on ollu oikeet 3D lasit mutta neki on hukattu.

• ph

saa halvalla monenkin näköistä 3d lasia....viher-puna, sini-puna, polarisoituja ja niin edellee...

• zuku zuku

3dee on oikees siin miten ne kuvat näyttä 3-d eeltä ja hyvin neuvottu :D

• kä kä kääää

Älä miitä askartele!
      90 senttiä hinta, huutonet.com

• 3D

Ei mitään säätämistä, 3D-lasit täältä hintaan 1.99e/kpl, halvemmalla jos tilaa esim 5 se maksaa 4.99e eli alle euron kappale.

• korjaus

• Tilaa Netistä

Ei niitä kannata rekennella!
      tilaa netistä tai huuto.net istä..

99 centtiä lasit, paljo kannata väsäillä!
      eikä mitkään pahviläpsyttimet vaan oikeat lasit!

• pö1li

Joo, koululta löyrät varmaan värikalvoo, me aina otettiin sitä sieltä

• Stereogrammi

Onko 3D-lasien linssien väreillä mitään väliä?

• 3D oD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      231
      7876
    2. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      45
      5460
    3. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4842
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      76
      3547
    5. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      153
      3462
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      2045
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      32
      2041
    8. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1869
    9. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      45
      1748
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      39
      1697
    Aihe