Koskahan vauvalle voisi alkaa antaa lehmänmaitoa joka on suoraan maatilan tankista? Siinä on kuitenkin suuri ero kaupasta ostettuun maitoon..
Lehmänmaito
11
867
Vastaukset
- neuvolasta
voi olla, että sitä ei nykyään suositella ollenkaan. Siinähän on kuitenkin aika paljon pöpöjä. Itselleni mummu joskus lapsena sitä antoi, olin jo5-6 vuotias, mutta aina meni maha sekaisin ja ripuli iski.
- ????
Mitä ylimääräisiä pöpöjä on lehmänmaidossa??? Aika tarkkaan sitä tänä päivänä taidetaan tarkkailla ennen kuin se meijeriin hyväksytään.
- persikka
oon maatilalla töissä ja voin sanoo et ei maidossa oo paljoo pöpöjä.varsinki jos lehmien utarepuhtaudesta huolehditaan.ja meijeriltä tulee aika nopeesti huomautus jos maidon bakteerimäärä nousee.
- maalla kasvanut
Siis mitä pöpöjä lehmänmaidossa on? Et taida olla oikein perillä maatalon-hommista. Itse ainakin väittäisin että tuo "lehmänmaito" on taatusti parempaa ja "puhtaampaa" kuin kaupanmaito. Ei ole turhaan käsitelty mitenkään, ainoastaan jäähdytetty. Sitä paitsi maitoa tarkkaillaan säännöllisesti ja maidosta otetaan kokeita, jolloin jos maidossa olisi jotain "vikaa" se ei edes kelpaisi meijeriin. Mistähän johtuu nykyajan suuri määrä näitä laktoosi-intolerantikkoja??
- maidossa
Minä join pikkutyttönä vain ja ainoastaan lehmänmaitoa, enkä tiedä mistään siinä olevista pöpöistä. Parhainta herkkua se maito oli, kun mummu lypsi käsin utareesta suoraan mukiin. Nyt ehkä en silleen enää suostuisi juomaan lämmmintä maitoa :). Ei kyllä ollut mitään mahavaivoja. Myös kun lehmä teurastettiin niin suurta herkkua oli mummin itsetekemät veriletut nam nam, sitä herkkua voisi syödä vieläkin. Saako kaupasta enää pakastettua vertakaan?
- persikka
maalla kasvanut kirjoitti:
Siis mitä pöpöjä lehmänmaidossa on? Et taida olla oikein perillä maatalon-hommista. Itse ainakin väittäisin että tuo "lehmänmaito" on taatusti parempaa ja "puhtaampaa" kuin kaupanmaito. Ei ole turhaan käsitelty mitenkään, ainoastaan jäähdytetty. Sitä paitsi maitoa tarkkaillaan säännöllisesti ja maidosta otetaan kokeita, jolloin jos maidossa olisi jotain "vikaa" se ei edes kelpaisi meijeriin. Mistähän johtuu nykyajan suuri määrä näitä laktoosi-intolerantikkoja??
itte olla tietämätön..kyllä maidossa on AINA vähän bakteereita.sehän takia maito meijerillä pastöroidaan että siitä kuolee bakteerit.ja terveen lehmän maidossa on vähän soluja sekä bakteereita.ja kyllä kuule tiän et maidon laatua tarkkaillaan koko ajan.sitä paitsi joisin ittekki tankkimaitoo mieluummin ku kaupan maitoo.
- cat70
kyllä meillä on lapset sitä aina silloin tällöin juoneet, eikä siinä niin hirveästi mitään sen kummempia bakteereja ole. Onhan niitä pirusti vesijohtovedessäkin. Kai muistatte keittää veden aina ennen lapselle antamista? Meillä ainakin tyttö kesti tätä pastoroimatonta paljon paremmin kuin kaupanmaitoa. Kaupanmaito on aina oltava hylaa mutta raaka maito menee siltänään ilman oireita.
- n 1vuotiaalle
Voit kokeilla vähän ennen ekaa synttäriä. Paljon parempi ja terveellisempi vaihtoehto kuin kaupan purkkimaito. Ja todella, käy myös niille, joiden pitää kaupasta ostaa hylaa, ei tuu oikeesta maidosta vatsanväänteitä.
Siis lisää oikeaa maitoa aluksi vähän korvikkeen sekaan, sitte vähennä korviketta vähitellen, siitä se lähtee. - Kiril
anna lapselle aitoa lehmänmaitoa. Se on terveellisin vaihtoehto äidinmaidon jälkeen.
- juonut
itse ja kaikki sisarukseni olemme juoneet koko ikämme tankki maitoa ja ikinä ei mitään ole ollut :)
ja olen kuullut kanssa siitä että hyla ihmisille on käynyt tankkimaito ilman oireita :)- yksi...
itse juodun ostamaan kaupasta hyla maitoa, mutta en käytä sitä ollenkaan koska en pidä sen mausta. Tankista suoraan otettu maito sopii itselleni hyvin, ei tule mitään oireita ja juonkin sitä aina kun siihen tulee mahdollisuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642618Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.272514Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694- 1021407
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1271396- 981337
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241173Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59985