Atkins-dietti ja valkoviini

Epätietoinen2

Moi, kysyisin seuraavaa (ja mielellään VAIN asiallisia kommentteja): Eli voiko ko. dietin aikana nautia valkoviiniä (vähän hiilihydraatteja), vai estääkö alkoholin energiamäärä dietin toteutumisen? Vastaukset mielellään perusteluin.

17

20270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiril

aloittamassa niin kannattaa olla alussa täysin ilman mitään alkoholia pari kolme kuukautta. Tuskinpa se estää, mutta tulokset kertovat dieetin onnistumisesta ilman alkoholia.

• Proteiinia

Joo jos on esim atkinssin induktiolla ja ketoosi on jo käynnissä, tämähän siis tarkoittaa että nestetä on poistunut kehosta jo aika paljon. Sillon alkoholi nousee pähän noin 2x nopeemmin ja petollisemmin kuin perusruokavaliolla. Eli ketoosissa kantsii juoda harkiten, sanotaan näin..

• Epätietoinen2

mutta kun yritän nyt vain selvittää alkoholin ENERGIAMÄÄRÄÄN vaikutusta ko. diettiin!

• Proteiinia

sit kannattaa kattoo fineli.fi:stä

Ei varmasti lasi valkoviiniä tapa, mutta kannattaa muistaa että alkoholi käyttäytyy elimistössä myrkyn tavoin ja silloin sen palaminen ja kuluttaminen menee kaiken muun edelle. Eli jos olet syönyt vaikka ison aterian ja juonut päälle pari lasia viiniä, niin viinin alkoholit käytetään ensin pois ja sen jälkeen alkaa vasta ruuasta saadun energian kuttaminen. Eli eli rasvanpolttoa ajatellen alkoholi on todella huonoa, mutta pienet määrät eivät ole haitaksi ainakaan paljoa.

KiloKaloreita viinissä on noin 65-70 sataa grammaa kohden, eli lasillinen tekee sen vähän yli 100 Kcal. Hiilihydraattia imeytyvässä muodossa kuivassa valkoviinissä on aivan mitätön määrä siitä ei kannata ola huolissaan. Ennemmin kannattaa huolia noista parista muusta asiasta mistä kerroin aiemmin.

• Micci_67

asiasta mitään tarkempaa, ehkä karpit netistä voisi löytyä.

Jos olet ketoosissa, niin muutama lasillinen kuivaa viiniä tuskin vaikuttaa. Alkoholihan palaa aina ensin pois, joten rasvan poltto (ja ketoosi) lakkaa siksi ajaksi. En kyllä tiedä kuinka nopeasti se tuohon ketoosiin vaikuttaa.

Mutta laihtuuhan sitä ilman syvää ketoosiakin, eli jos elelee suuremmilla hiilareilla, niin silloin alkoholi ei vaikuta sen enempää kuin muissakaan ruokavaliossa.

Aiot ilmeisesti vain laihduttaa Atkinsin (VHHn) avulla, mutta eihän kyseessä ole mikään laihdutus ruokavalio. Kyseessä on ruokavalio mitä voit noudattaa vaikka loppuelämäsi ja varsinkin silloin alkoholin vaikutukset ovat ihan samat kuin minkä tahansa muunkin ruokavalion kanssa.

• sitä itse

kyllä valkoviiniä voi juoda atkins dietin kanssa, kunhan valkkaat kuivan version. Myös siidereiden light versiot sopivat. (tietysti kohtuudella)

• c-one

Googletin tämän, eli vaikka itse kysymys on jo pari vuotta vanha, niin vastaan tähän koska joku toinenkin saattaa googlettaa ;)

Eli alkoholia voi juoda aika reippaastikin pysyäkseen ketoosissa. Alkoholin tuoma energia ei katkaise ketoosia, se kylläkin induktiovaiheessa hidastaa sitä, mutta palaat samaan tilaan päivässä - kahdessa, jos satut viettämään illan ulkona tuulettumassa.

Mutta, kun juot, vältä kaikkea, missä on hiilihydraatteja. Esimerkiksi light beer tai jotkin light-siiderit eivät yksinkertaisesti sisällä tarpeeksi vähän hiilareita. Itse olen valinnut joko väkeviä ja light -limua, se on varma tapa olla nauttimatta ollenkaan hiilareita. Joitakin light-siidereitä löytyy, missä on 5 grammaa per 0,5 litran tölkki ja ainakin induktiovaiheessa voi kyllä unohtaa niiden juomisen. Osta sellaisia siidereitä/juomia (esim ginger-apple), missä on 0,2g/100ml eli yksi gramma hiilareita per 0,5l pullo tai tölkki. Kalliiksi tulee, mutta sellainen on Puuhamaa.. :D

En suosittele juomaan viinejäkään, tosin lasillisen voi kyllä juoda aina. Itse tarkoitan tällä vastauksellani lähinnä radalle lähtöä..

Atkinsin sijasta suosittelen vähäkarppausta, tosin eka tuo induktio päälle ja sen jälkeen pikkuhiljaa hivuttautuu tuonne vähäkarppaukseen, sillä tavalla paino pysyy kyllä hallussa ;)

• superkevyt

Atkinsin dietillä olen ollut 8vrk ja nyt ensimmäistä kertaa mieli tekisi muutama annos alkoholia saunajuomaksi. Mistään en tosin löytänyt tarkkaa tietoa saako alkoholia ottaa vai ei. Tarkkoja tutkimuksia ei ole tehty missään! Alkoholi varmasti nousisi paremmin päähän, mutta mitä ketoosi ja vatsa tykkää tyhjään mahaan juomisesta??

• Tiskin tällä puolen

Otat sitä rauhallisesti, ja totetat sen jälkeen koko "dietin" olevan farssia..

• käy lukemassa

Alkoholia voi juoda kaksin käsin, ainakin mitä karppaajien sivulta voi lukea. Naurattaa ne kännijorinat siellä. Ja ihmettelevät kun eivät laihdu.

• superkevyt

Kyselin tossa aikasemmin saako alkoholia ottaa vai ei. Voin nyt itse vastata kysymykseeni, kun tuli asia kokeiltua. Kahteen viikkoon en ottanut tippaakaan alkoholia, mutta sitten sorruin koff lite oluseen. Join kolme tölkkiä kyseistä kaljaa, hyvin nousi päähän, mutta minulle tuli siitä aivan älyttömät ruokahalut :) Sen verran menin jo sekaisin, että tuntui samalta syönkö vai enkö :) No kuten arvata voitte, söin sinä iltana kaikkea mahdollista roskaruokaa mikä ei toisiaan dietille sovellu. Aamulla vaaka näytti 1,5kg ja hirvee morkkis :S En tosiaan suosittele alkoholia niille, joilla ruokahalut nousevat tuntuvasti alkoholin myötä. Onneksi diettini ei kuitenkaan tähän kokeiluun kaatunut. Nyt olen neljä viikkoa noudattanut tiukasti ohjelmaani, ja tulos -10kg on mielestäni loistava. Aloitus painoni oli 94kg ja tavoitteena 75kg. Toki olen kova urheilemaan, kahdesti päivään lenkkeilen ja syön ehkä turhankin vähän proteiineja, joita saisi syödä vaikka kuinka paljon. Puolessa välin tavoitetta siis olen jo ja tappiin asti vedetään, sellaisen asenteen olen nyt päähäni saanut :) ei viinaa kiitos.

• kokenutkarppaaja

joo tosiaan atkinsin dietillä alkoholi nostaa ruokahaluja tuntuvasti. parempi pysyä erossa.

• -

Alkoholia voi nauttia, mutta sen tulisi olla raakaa viinaa tai vastaavaa, esim Konjakki, wiski ja vodka. Eivät sisällä hiilareita joten voi huoletta vetää. Tosin täytyy niittenkin kanssa muistaa että energiaa ne sisältää aika paljon joten jos laihduttaa meinaa niin sitten joku tolkku pitää olla.
      Mutta jos mietityttää voiko viikonloppuna illalla ottaa muutaman niin siitä vaan.

• jooopajooo

Miksi odottaa ketoosin jatkumista pari päivää kun liikunnalla voit polttaa ylimääräisen energian ja hiilarit tunnissa??

• Hiilarit ratkasee!

PItää muistaa että Atkinsin dieetillä vain hiilihydraatin määrä ratkasee. Jos hiilarimäärä ei nouse päivän aikana yli 50g:n vaikka juokin pari lasia viiniä, ei viinillä silloin ole mitään vaikutusta. Muista; vain hiilarit ratkasee. Kaloreita ei tarvitse katsoa ollenkaan.

• Annennnennene

Taitaa tulla turhan myöhään tähän viestiin vastaus, mutta rainbow:lla on parikin light siideriä jotka eivät sisällä ollenkaan hiilareita..niitä olen itse aloittaessa juonut jos on muuta tehnyt viinin lisäksi..niitäkin toki kohtuudella. Ja jos olen tiennyt että baariin eksyy niin olen nipistänyt ruoasta saamista hiilareista.. :)
      Kahteen viikkoon lähti ensin 6 kg ja sen jälkeen tappavaa kilo vauhtia/viikko. Itsellä nyt jo se vaihe, että etsin sopivaa hiilari määrää ettei enempää paino laske.
      Nyt 163cm/58kg.. ja onnellinen 11kk ikäisen tytön äiti

-A

• rosa

Malleille suositellaan valkoviinin käyttöä jos eivät muutoin mahdu asusteisiinsa. Kohtuullinen valkoviinin käyttö pitää linjat kurissa ja pidetäänhän niitä valkoviini paastojakin joka on jo iki vanha tapa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      70
      5933
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      128
      5227
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      439
      3144
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      99
      1576
    5. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      363
      1205
    6. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      29
      1019
    7. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      65
      1001
    8. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      46
      926
    9. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      109
      884
    10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      52
      859
    Aihe