Hyvä ohje hirven fileestä.
Kertokaa
3
919
Vastaukset
- hirvimies
Putsaa filee mikäli ei ole jo tehty. Raasta hiukan sitruunan kuorta pintaan sekä valkopippuria. Kääri fileen ympärille tuoreen salvia lehtiä ja kääri sitten pekoniin ja sido nippu hyvin. Ruskista se kuumalla pannulla ja kääri alufolioon. Tämän voit tehdä jo edellisenä päivänä, kunhan laitat jäähtyneen käärön j-kaappiin. Valmista sitten punaviinikastike, nykyään saa kaupastakin ihan kelvollisia kastikkeita, jos ei jaksa tehdä. Kaupan kastiketta voit toki hiukan itse parannella.
Lisukkeeksi sopii juuresmuusi. Käytä siihen perunaa ja naurista tai lanttua, mausta se sipulijauholla ja limetinmehulla. Filee saa ensin lämmetä huoneen lämpöön ja sitten 175c uuniin noin 15-20 min riippuen syöjien kypsyysmieltymyksestä. Anna sen tekeytyä vielä alufoliossa keittiön pyödällä vielä noin 5min. jonka jälkeen leikkaa annospaloiksi ja eikun syömään.- J.a.n.e
Tulipas vesi kielelle jo pelkästä lukemisesta. Pitää kokeilla.. kiitos!
- joo
Hirvenlihalle paras marinaadi:
-öljyä
-soijakastiketta
-valkosipulia
-suolaa
-mustapippurirouhetta
-tilkka punaviiniä tai punaviinietikkaa
-yrttejä esim. rosmariiniä
ja grillissä tulee parhaiten, mutta voi myös paistaa pannulla fileestä pihvejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984