Vaihteeksi Hyvällä

Hansatuulialle

Kiitos Hansatuulia hyvistä ja rohkaisevista kirjoituksistasi. Minä varmaan laukoisin pahemmin takaisin noihin ala-arvoisiin kommentteihin, joita tulee tuolta sielunvihollisen puolelta. On kunnioitettavaa, ettet ole likaa tarttunut lihankäsivarsiin puolustukseksesi. Please, jatka samaan malliin.
fani merentakaa

9

318

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaukainen myös

On ilahduttavaa nähdä, että monet uskovat jaksavat uskollisesti vastailla pilkaajille.

Usein tulee mieleen se vanha aatu, joka olisi antamassa takaisin olan takaa.

Jeesus teitä uskovat siunatkoon.

• kannata vastata

jos ne vaan jatkaa sunsoittoaan.. Ykä merentakaa

• hansutuulia

näistä rohkaisevista sanoistanne! lämmitti todella mitä sanoitte.
      Tänään on ollut yhtä huisketta, miheni täyttää tänään 18 pv 50 vuotta ja äsken kävi onnittelemassa hänen sisariaan ja lauloivat, olimme juuri saunassa ja pitihihän sieltä kesken saunomista tulla alas juttelemaan, olo vähän väsynyt päivän hommista, ajattelin itse laittaa juhlat ja noin alle satahenkeä tulee, joten jokainen joka juhlia järjestää varmasti ymmrtää että vähän siinä nilkat joutuu koville, mutta tämä tästä, siunausta teille kaikille ja kiitos vielä kerran. :)

• kun hauskaa

kävit taas kehuskelemassa!

• Ykä-Puska

sinun miestäsi myös Hansatuulia. Onneksi olkoon syntymäpäivän johdosta. Minä taidan olla edellä 10v ja 4 päivää. Mulla oli 14sta. Vaimon sisko tuli suomesta tänne hoitamaan koti askareita ja ruokia. Järkkäsipä synttäritkin. Omani tarvitsee lepoa sairaalakeikan jälkeen. Herra on hyvä ja sekin, jonka sielunvihollinen yrittää riistää meiltä on ostettu meille 2000 vuotta sitten. Eli se yrittää tarjota sairauksiaan laittomasti. Terveys on jo ostettu meille ja me turvaudumme Jumalan sanaan.

• Olen aivan ymmälläni.
      Mistähän nyt on kyse?

Gal. 5:13-26
      HENKI JA LIHA

Paavali kehoittaa meitä palvelemaan toisiamme rakkaudessa.
      Hän jatkaa:
      5:15 Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
      5:16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
      ---
      5:19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
      5:20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
      5:21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
      5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
      ---
      5:26 Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.
      ---
      Kristityn vapaus ja lähimmäisenrakkaus kulkevat käsikädessä (j.13,14).
      Ihminen on luonnostaan itsekäs ja haluaa elää omien mielihalujensa mukaan.
      Itsekäs ihminen tavoittelee vain omaa kunniaa ja kadehtii muita (j.26).
      Tämä ilmeni Galatian seurakunnissa ankarina sisäisinä riitoina (j.15).

Galatalaiset ovat kuin tappeleva koiralauma, jossa rähistään ja purraan.
      Itsellänikin on koira.
      Siitä enemmän: http://members.surfeu.fi/jorma52/RIINA.htm

Joskus koirapuistossa koirien kesken on sattunut uhkaavia tappelutilanteita, jolloin omaa koiraani on purtu. Aina ei ihmisenkään väliintulo rauhoita heti koiria.
      Samankaltaisessa tilanteessa on Paavalikin Galatian seurakuntien suhteen.
      ----
      Mites on meidän laita???
      Tarvitaanko me Paavalin tapaisia
      "sovittelijoita", jotka voisivat ratkaista riitamme???

• Ykä-Puska

On kysymys siitä, että jotkut uskomattomat on vähän laukoneet ala-arvoisia täällä hansalle. Nuo raamatun sanat on ihan hyviä ohjeita, mutta jos asianomaiset ei oo uskossa, ei se paljoa auta siivota astiaa ulkoapäin.

• Oliko kivaa?

Ensi vuosikymmenellä miehesi puhaltaa jo seitsemättäkymmenettä.. minä kahdeksatta kymmenettä.. Kyll mää oon vanha.. mut hyväs kunnos.. tiäksää

• hansutuulia

Hyvin juhlat menivät. Onneksi nuo nuoret olivat auttamassa ja saimme mieheni kanssa olla vieraidemme kanssa, no ei ne kovin vieraita ollut sisarten ja veljiemme perheitä ja tietysti äidit mukana.
        Ensinnä kävi miehen työpaikan päällikkö seurueineen tervehtimässä, sitten nuorisoa tuli pikkuvauvoineen ja sitten tuo vanhempi väki. olisiko noin 70 henkilöä yhtennsä käynyt.

Hyvin meni muutenkin ei yhtään rikkinäistä astiaa ;) joten kaikki kiitos nuorille ja tietysti taivaan Isälle. Tyttäreni lauloi juhlaväelle Enkeli kappaleen ja hänen poikaystävänsä säesti. Tunnelma oli aika herkkä tuossa tilanteessa.

Meidän suvusta kun ei ole ketään tunnustavaa uskovaaa, mutta Jumalahan tuntee jokaisen sydämen.
        siukkuja kaikille ilatakuhkijoille. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      352
      1397
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1375
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      306
      1137
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      46
      1067
    5. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      231
      884
    6. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      30
      879
    7. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      868
    8. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      825
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      807
    10. Pelekäätkönä mua?

Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      794
    Aihe