Kuinka "från och till" suomennetaan?
Från och till suomeksi
7
815
Vastaukset
- Relander
Kirjoita jokin kokonainen lause, jossa tuo "från och till" esiintyy, voisi olla helpompi suomentaa.
- Till Eulenspiegel
Jos tarkoitat käsitteitä "ON" ja "OFF", niin ainakin vastineet "PÄÄLLÄ" ("PÄÄLLE") ja "POIS" ovat käytössä.
Jokin laite tai vastaava kytketään "PÄÄLLE", minkä jälkeen se on "PÄÄLLÄ". - kysymys.
Olen odottanut malttamattomana sellaisen kytkimen/katkaisimen/hönöstööppelin markkinoilletuloa, jossa on neljä toimiasentoa:
JAA/EI/TYHJIÄ/POISSA - Neuvokas neuvoja
Oikea vastaus on, että se suomennetaan joko oikein tai väärin.
Oikein suomentajat ymmärtävät yleensä, että ruotsin prepositioita vastaavat tavallisesti jotkin suomen sijamuodot, mutta ei millään mekaanisella tavalla. Esimerkiksi "busstransport från och till Arlanda" suomennetaan "bussiliikenne Arlandasta ja Arlandaan", kun taas "från och till Tammerfors" on "Tampeelta tai Tampereelle". - Ruots. suom.
Olen joskus miettinyt samaa, että mitäköhän "från och till" on suomeksi. Muistan kerran, kun tulin lomalta Suomesta, niin naapurin ruotsalainen rouva sanoi minulle, että täällä Ruotsissa on lomani aikana satanut "från och till".
Tarkoittanee kai silloin tällöin tai ajoittain. - då och då
Från och till - seuraavia merkityksiä:
av och till - jostain ja jonnekin
då och då - silloin tällöin
det gör varken från eller till - siitä ei ole haittaa eikä hyötyä- Anonyymi
Tack.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk295498Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin173177Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_161302Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.511283Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231154PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1501059Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport43969- 125948
- 37844
- 142783