saakos typpihappoa ostettua jostain?
Tai vaihtoehtoisesti pystyykö sitä "kotitarpeista" valmistamaan?
typpihappo
14
4918
Vastaukset
- mutta
Saa ostettua ja valmistettua, mutta itsensä niissä jatkosynteeseissä vaan teloo. Tuskin olet tekemässä analyysiä tekemässä...
- möks
taas näitä teiniangstanitraajia :(
- fffffff
Kyllä sitä typpihappoa voi muuhunkin tarvita kuin nitraattien tekoon. Räjähteitä minä saan itse asiassa tarvittaessa ostettua ihan valmiina.
- Laborantti
Apteekista saa ostettua pieniä määriä. On vain "apteekkihinnoissa". Savuavan typpihapon ostamiseen tarvitaan käsittääkseni poliisiviranomaisen lupa.
- lörk
eikä saa :( mä en ainakaan saa
- sillä tekee
lörk kirjoitti:
eikä saa :( mä en ainakaan saa
aihän se pysy missään purnukassakaan vaan tulee läpi ja polttaa kaiken ja sulattaa ja höyrystää..
- ...
Kalium- tai natriumnitraatista ja väkevästä rikkihaposta. Lyöt tislauskolviin nitraattia ja rikkuhappoa, ja nostat lämpötilan muiistaakseeni noin 80 asteeseen, niin pitäisi ruveta syntymään typpihappoa.
Toinen tapa kait olisi "polttaa" ilmaa, ja johdattaa reaktiotuotteet veteen. Tämä vaatisi ilmeisesti jonkin sortin valokaariuunun tms ja monimutkaiseet järjestelyt. Tällöin syntyvä typpihappo ei tosin olisi kuin max 67% vahvuista- mönjä2000
Rikkihappoa tekisi mieleni, katalyytiksi viattomiin esteröitymisreaktioihin. Tuoksuaineita tahtoisin valmistaa, mutta taito ei riitä, eikä tieto. Mutta vielä joku päivä osaan ihan itse.
- ...
"Tällöin syntyvä typpihappo ei tosin olisi kuin max 67% vahvuista"
Kyseessähän on siis (63-68%) väkevä typpihappo, joka on hyvinkin styrkkaa kamaa. Loiskutapa vähän iholle niin johan kirvelee, särkee ja kuoriutuu nahka.
Savuava typpihappo (yli atseotrooppipisteen tislattu typpihappo) on hyvin poikkeuksellista tavaraa. Kemistinä en ole koskaan törmännyt tähän mössöön. Tuo väkevä typpihappokin "savuaa" kun pullon avaa (kaasujen höyrystyessä). - kemistimyöskin
... kirjoitti:
"Tällöin syntyvä typpihappo ei tosin olisi kuin max 67% vahvuista"
Kyseessähän on siis (63-68%) väkevä typpihappo, joka on hyvinkin styrkkaa kamaa. Loiskutapa vähän iholle niin johan kirvelee, särkee ja kuoriutuu nahka.
Savuava typpihappo (yli atseotrooppipisteen tislattu typpihappo) on hyvin poikkeuksellista tavaraa. Kemistinä en ole koskaan törmännyt tähän mössöön. Tuo väkevä typpihappokin "savuaa" kun pullon avaa (kaasujen höyrystyessä).Kyllä suomessakin valmistetaan "savuavaa typpihappoa" eli 99,9%.
- jj
paljo maksaa typpihappo
- kkk
Paljon.
- HuutoNauruaEnOleRobotti
Ei vittu Suomi24 menkää hoitoon ainakin osa
Vanhoista auton akuista saa. Joiissakin käytetään rikkihappoa, toisissa typpihappoa. Rikkihapon tuntee karamellimaisesta hajusta, typpihapossa on lievä hajusteen tuoksu. Akun korkki auki ja haistelemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1407895Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412039Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251980- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822