Mikähän on korkein mahdollinen lämpötila, mikä voidaan saavuttaa? Siis vastakohta abs. 0-pisteelle?
Mikä korkein mahd. lämpötila?
4
1045
Vastaukset
- ei voi...
Ei ole mahdollista saavuttaa ääretöntä lämpötilaa, koska aine ja energia muuttavat muotoaan tietyssä lämpötilassa. Fysiikan lait muuttuvat jos tietty lämpötilan rajapiste ylitetään.
- Sin
Eli kun luin vanhempia tietoja asiasta niin ymmärsikö oikein; lämpö on atomien (liike)energia,ja silloin kun siirytään kvarkki tasolle niin ymmärtämämme tapa ilmoittaa lämpöä on väärä ja kvarkki olosuhteissa saattaisi päästä alle apsoluuttisen nolla pisteen mikä nyt tässä teoreettisessa mielessä onkaan...
- tiedä tarkkaan
Sin kirjoitti:
Eli kun luin vanhempia tietoja asiasta niin ymmärsikö oikein; lämpö on atomien (liike)energia,ja silloin kun siirytään kvarkki tasolle niin ymmärtämämme tapa ilmoittaa lämpöä on väärä ja kvarkki olosuhteissa saattaisi päästä alle apsoluuttisen nolla pisteen mikä nyt tässä teoreettisessa mielessä onkaan...
mutta eikös lämpö ole värähtelyä ja absoluuttinen nollapiste kaiken värähtelyn lakkaamista?
Kvarkkitasolla ei ole määritelty värähtelyä, vaan eri kvarkin vaihto-operaatioita. Ainakaan siis ei saataisi koskaan tietää, onko kvarkkitasolla "värähtelyt" lakanneet, kun absoluuttisessa nollapisteessä saavutettiin jo tila, missä ei enää tilanvaihtoja makro-tasolla tapahdu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1272213
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h282146- 1582044
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue181492- 241206
- 511027
- 86985
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To24902- 114894
Mihin olet kadonnut kaivattuni?
Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon34853