Mikähän on korkein mahdollinen lämpötila, mikä voidaan saavuttaa? Siis vastakohta abs. 0-pisteelle?
Mikä korkein mahd. lämpötila?
4
1034
Vastaukset
- ei voi...
Ei ole mahdollista saavuttaa ääretöntä lämpötilaa, koska aine ja energia muuttavat muotoaan tietyssä lämpötilassa. Fysiikan lait muuttuvat jos tietty lämpötilan rajapiste ylitetään.
- Sin
Eli kun luin vanhempia tietoja asiasta niin ymmärsikö oikein; lämpö on atomien (liike)energia,ja silloin kun siirytään kvarkki tasolle niin ymmärtämämme tapa ilmoittaa lämpöä on väärä ja kvarkki olosuhteissa saattaisi päästä alle apsoluuttisen nolla pisteen mikä nyt tässä teoreettisessa mielessä onkaan...
- tiedä tarkkaan
Sin kirjoitti:
Eli kun luin vanhempia tietoja asiasta niin ymmärsikö oikein; lämpö on atomien (liike)energia,ja silloin kun siirytään kvarkki tasolle niin ymmärtämämme tapa ilmoittaa lämpöä on väärä ja kvarkki olosuhteissa saattaisi päästä alle apsoluuttisen nolla pisteen mikä nyt tässä teoreettisessa mielessä onkaan...
mutta eikös lämpö ole värähtelyä ja absoluuttinen nollapiste kaiken värähtelyn lakkaamista?
Kvarkkitasolla ei ole määritelty värähtelyä, vaan eri kvarkin vaihto-operaatioita. Ainakaan siis ei saataisi koskaan tietää, onko kvarkkitasolla "värähtelyt" lakanneet, kun absoluuttisessa nollapisteessä saavutettiin jo tila, missä ei enää tilanvaihtoja makro-tasolla tapahdu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758